Gå til innhold

Jeg vil IKKE ha en liten hund


Gjest Belle Gunnes

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes

Eller vel det er helt feil. Jeg vil ha, men vil ikke ha... Jeg VIL virkelig ha, men vet ikke om jeg orker alt som kreves.

Bor alene og har hatt hund før. Jobber 50 % og tilbringer mye av fritiden i skogen. Elsker å trene lydighet og spor og har et meget godt håndlag med hunder. Er mye i stallen og er ganske energisk når jeg ikke ligger på sofaen :fnise: Har en possitiv energi i meg selv, som gjør at jeg får god respons på trening av dyr generelt. Og 30 års trening av hest, har gitt meg en god timing.

Jeg er voksen og ferdig med å rase ifra meg. Jeg tilbringer helst mine ferier i Norge. Har bil med plass til hund.

Alikevel vet jeg ikke om jeg tørr å påta meg ansvar for en hund igjen. Hadde en hund med ekstreme issues. Jeg brukte all tid på denne hunden. Tok henne med til den ene eksperten etter den andre. Og innrettet mitt liv etter denne hundesn issues. Ergo jeg satte mitt liv helt på vent. Så jeg er rimelig svidd i kantene ang det å eie hund.

Så da lurer jeg på - skal jeg tørre å ta sjangsen igjen? Eller fortsette mitt trygge (og kjedelige) liv uten hund i hus?

Så hva gjør man??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Tenkt tanken, men skal jeg ha en hund, skal jeg ha den trent akkurat som jeg vil. Altså en god del trening.

Jeg har en kjæreste med hund, men der jeg er konsekvent er ikke han det... og min jobb går litt i dass :gjeiper: Men jeg "stjeler" hans hund både titt og ofte.

Ja jeg er sær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å få en hund med plenty issues hvis man begynner med en valp altså.

Og heldigvis er hunder veldig enkle på den måten at de forbinder bestemte mennesker/situasjoner med ulike krav. Mao kan samme hunden være dønn lydig når du er til stede, men koble totalt ut når din kjære har kontrollen (eller mangel på sådan). Og det er sikkert sunt og det.

Jeg syns ihvertfall ikke det har noen negativ innvirkning på meg og hundene at vi bor sammen med en analfabet når det gjelder hundetrening. Bare vær forsiktig mens hunden er valp, for da kan de lett bli forvirra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Ja må presisere at den hunden jeg hadde, var en omplassert omplasseringshund som var igjen hentet ut fra en låve pga misshandling... så hun hadde himla mye baggasje for å være så liten :tristbla:

Kjæresten har en super hund altså. Men det er jakthund helt ut til haletippen. Jeg kan ikke trene denne løs eller slik jeg ønsker. Hunden går fint fot med meg osv, så joda han lider ingen nød med litt ekstra hjernevirksomhet :fnise: Han må jaggu jobbe litt men han trives maks med dette. Men jeg tror en fellesdekk hadde skjært seg big time. Hmm egentlig så er det greit å bruke tid på hans hund, men forholdet skurrer litt (hysj ikke si det til noen :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm egentlig så er det greit å bruke tid på hans hund, men forholdet skurrer litt (hysj ikke si det til noen :sjenert: )

Haha huff, egentlig ikke morsomt det da. Men venninna mi holdt altså ut ekstra lenge med han som nå er exen hennes, fordi hundene deres gikk jo så braaa sammen... :fnise::murvegg:

Høres ut som du har litt å tenke på da, på flere kanter. Men at en passende valp vil få det veldig godt hos deg er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha huff, egentlig ikke morsomt det da. Men venninna mi holdt altså ut ekstra lenge med han som nå er exen hennes, fordi hundene deres gikk jo så braaa sammen... :fnise::murvegg:

Høres ut som du har litt å tenke på da, på flere kanter. Men at en passende valp vil få det veldig godt hos deg er det vel liten tvil om.

høres ut som meg, prøvde å være hetofil forde alle dyrene mine godtok han...ups sorry litt avsporing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

høres ut som meg, prøvde å være hetofil forde alle dyrene mine godtok han...ups sorry litt avsporing...

:skratte:

Ja hva man ikke gjør for dyra. Hehe jeg var sammen med en fyr litt lengre enn nødvendig fordi han eide hesten "min". Hesten ble heldigvis min etterhvert :skratte: (og jeg er venn med den eksen altså)

Men altså jeg prøver å finne unnskyldninger for ikke å ha hund, men istedet blir jeg sittende her å forsvare mitt ønske om hund *slå meg selv i hue med noe hardt noe* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...