Gå til innhold

Avocado

Fremhevede innlegg

Gjest Mauna Lee
Skrevet

tenkte å lage salat ikveld til å ha med som lunsj i morra, og i den salaten vil jeg bl.a. ha avocadobiter.. men hvordan kan jeg forhindre at den oksiderer? Funker det med sitronsaft, eller funker det om jeg legger avocadosteinen sammen med salaten... eller bør jeg rett og slett ta med hele avocaoen og heller dele den rett i salaten i morra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje best å dele den opp i morgen, men sitron/syre fungerer bra det også :) Men da blir den jo kanskje litt mer vassen til i morgen.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

tenkte meg det ja=) skal jo helst se litt delikat ut også, så tar med meg hele greia jeg!

Gjest Elfrida
Skrevet

Ta med avocadoen og en skje og del den i salaten før du spiser. Da holder salaten seg sprøere også.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Har et spørsmål til jeg...nå er et jo litt feil overskrift her, men jeg gidder ikke lage en helt ny tråd, så håper noen ser det alikevel=)

Hvis du skal lage salat kvelden før og ta med til lunsj dagen etter (og den må ligge 3-4 timer i sekk veske uten kjøleskap før spising, hva gjør du da med dressing på salaten? Blir resultatet fortsatt bra om man tar på litt dressing om morgenen før man drar... eller må jeg ta med dressingflaksa også? (jeg er litt svak for hvitløksdressing, så er det som er i tankene mine)

Skrevet

Jeg hadde valgt å ta med dressingen utenom, ja.

Skrevet

Ta dressingen med utenom, du får kjøpt små bokser som passer til dressing på nille og traktøren, hvis du ikke har fra før. Eller bruk slike du får soyasaus i når du kjøper take away sushi.

Avocado bruker jeg å ta med, og dele opp med en skje rett før jeg har den i salaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...