Avalon Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Nå er jeg ganske lei, gjør alt for å ikke få UVI -tisser før sex -tisser etter sex -spyler meg i dusjen etter sex -tar tranebær hver eneste dag men, allikevel så har jeg fått det IGJEN. Er det noe jeg glemmer å gjøre eller også kan gjøre? Det gjør så forferdelig vondt
Fantomina Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Avalon Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2011 Det er ikke hver gang jeg spyler med vann etter sex, gjorde ikke det nå sist og fikk UVI. Fra september og frem til mai går jeg konstant med ullstilongs, så jeg fryser ikke nei.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Tranebærkapsler og saft som forebyggende, hver dag kan du drikke et glass vann med en sitronsprut i, spise mye c-vitaminer, drikk grapefruktjuice ofte. Bakterier trives ikke når atmosfæren blir sur, så ikke drikk brus, saft, spis godterier, og slike ting. Jeg var veldig plaget med UVI før, men etter at jeg har forebygget med alle mine råd, har det hjulpet å bare tisse etter sex, men da med en gang så og si, så kommer det ikke. Så har jeg lært kroppen min å kjenne. En eneste liten rykning der nede, og jeg hiver meg på tranebærene, grapefruktjuice, sitroner, og det går over samme dag. Jeg drikker også veldig mye vann gjennom dagen, det har også hjulpet godt på. Jeg merker at de dagene jeg ikke drikker noe, eller bare litt, føles det ikke så godt nedentil.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Noen har ofte UVI uansett hva dem gjør. Du kan få tabletter eller pulver (Hiprex) som gjør urinen sur, det brukes som forebyggende. E.coli er den vanligste bakterien som forårsaker UVI, ofte ved sex, feil tørking etter toalettbesøk, dårlig muskler i urinrøret (spes.vanlig etter en graviditet). Snakk med legen din om de neste gang kan dyrke prøven din å se hva slags bakterier det er.
Avalon Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2011 Tranebærkapsler og saft som forebyggende, hver dag kan du drikke et glass vann med en sitronsprut i, spise mye c-vitaminer, drikk grapefruktjuice ofte. Bakterier trives ikke når atmosfæren blir sur, så ikke drikk brus, saft, spis godterier, og slike ting. Jeg var veldig plaget med UVI før, men etter at jeg har forebygget med alle mine råd, har det hjulpet å bare tisse etter sex, men da med en gang så og si, så kommer det ikke. Så har jeg lært kroppen min å kjenne. En eneste liten rykning der nede, og jeg hiver meg på tranebærene, grapefruktjuice, sitroner, og det går over samme dag. Jeg drikker også veldig mye vann gjennom dagen, det har også hjulpet godt på. Jeg merker at de dagene jeg ikke drikker noe, eller bare litt, føles det ikke så godt nedentil. Jeg drikker flere flasker vann til dagen. Grapefrukt skal man være forsiktig med når man bruker p-piller så det holder jeg meg unna. Tranebær tar jeg hver eneste dag, max dose. Tar c-vitaminer hver dag også. Jeg får aldri noen "lett" uvi som går over av seg selv, jeg må rett på penicillin hver gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå