AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Hei, skal reise til England snart og får ikke tak i eksen min for å få fullmakt til å fornye pass til barnet, men politiet sa at h*n kunne få et nødpass etter fjorten dager (de må sende faren brev) og bruke det for den enkelte reisen. Jeg vet ikke om man kan reise til Englanf med et slikt pass (vet at enkelte land ikke godtar USA, UAE osv) men har ikke funnet noe info på UK. Så om noen vet om det, hadde det vært greit å vite det. Takk!
Chiyo Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Det går fint. Mormoren min gjorde det i fjor. England vil ha passkontroll på alle som kommer inn i landet, men det går fint med nødpass. Jeg tror ikke politiet ville foreslått det om det ikke gikk.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Det går fint. Mormoren min gjorde det i fjor. England vil ha passkontroll på alle som kommer inn i landet, men det går fint med nødpass. Jeg tror ikke politiet ville foreslått det om det ikke gikk. Ok. Takk for svar. Politiet sier at det er på eget ansvar å sjekke om det aktuelle landet godtar. Men et annet spørsmål: Siden jeg oppførte en bestemt av/hjemreisesdato i "søknaden" betyr det at jeg ikke kan ombestemme meg ved henting/kjøp av passet? Altså, si at jeg skrev at vi reiser 17. men vil reise 19, og vil tilbake få dager senere enn planlagt, gjør denne lille detaljen noe? Hvor lang tid er et nødpass gyldig? Er det gyldig i den tiden jeg trenger på reisen, eller er det gyldig i en bestemt tid, for eksempel 3 mnd eller 6 mnd? Denne informasjonen står nemlig ikke på politiets nettside.
Chiyo Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Det vet jeg ikke, men jeg mener at det er gyldig antall dager. Dvs. At innenfor den perioden kan man bruke det. Men det vet jeg ikke sikkert. Kanskje noen andre vet. Du akn jo ringe å spørre politiet hvis du bare har lest på nettsiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå