AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Det finns kanskje mange tråder om dette fra før av, men jeg prøver likevel Mistenker at jeg har bakteriell vaginose, igjen Symptomene er svie oppi skjeden, ikke så mye på utsiden, masse utflod og sterk lukt. Er ganske sikker på at det ikke er sopp i allefall, det klør mye værre. Problemet er at jeg plager mer og mer med dette, da jeg trener nesten hverdag og....svetter der nede Spinning er visst ikke min venn i denne sammenhengen. Jeg bruker også Nuvaring, men tror ikke det er den som er problemet heller. Noen som har gode råd for å forebygge VB? Eller er det lite jeg kan gjøre? Jeg bruker aldri såpe der når jeg vasker meg, ligger splitter naken om natta, bruker string kun ved trening siden jeg ikke liker å vise trusekanten under treningstightsen..Aldri ellers. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre jeg. Råd?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Maten har mye og si. Får du i deg mye sukker? Kutt det i såfall ut så langt som overhode mulig. Drikk tranebærjuice uten tilsatt sukker hver dag, og gjerne et glass med 1/2-1ts natron utblandet i vann. Disse tingene har sur ph, noe som får bakteriene til å trives mindre.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Men det er urinrøret som blir påvirket av sur PH, ikke skjeden og det er jo positivt i forebygging av Urinveisinfeksjoner. Anbefaler deg VIVAG kapsler til å forebygge vaginosene, det har hjulpet meg veldig.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Takk for svar Har fått Dalacin, men lurer på om jeg kan bruke de mens jeg p-ringen? Eller vil det påvirke den på noen måte?
Gjest navnelapp Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Har du fått ein antibiotikakur? Ein kraftig, kort kur burde knekke den.
Gjest Emera Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 og gjerne et glass med 1/2-1ts natron utblandet i vann. Disse tingene har sur ph, noe som får bakteriene til å trives mindre. Natron i vann er en basisk oppløsning, ikke sur. Poenget er at vestlig livsstil (bl. a. stress og hos noen kosthold) gjør kroppen vår sur, natronoppløsningen skal motvirke dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå