Gå til innhold

Student PC hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en ny PC til skolebruk.

Her er mine tanker: den bør være liten. Ikke mindre enn 11,6" og ikke større enn 15", alt i mellom er greit. Den bør ikke koste mange penger (skal jo ikke bruke den hjemme så unødvendig å bruke så mye penger på det). Jeg trenger ikke den til verken spill, bilder, musikk eller film. De eneste bruksområdene er surfing på nettsider som denne, dokumenter for skolearbeid og lignende programmer. GOD BATTERIKAPASITET, det er veldig viktig! Nå er jeg så lei at jeg alltid må ha i strømkontakten omentrent hele tiden. PCen skal som sagt være med på skolen og bør ikke veie mye heller. Jeg har før hatt problemer med at strømforsyningene har blitt ødelagt fort inni selve PCen og dette ønsker jeg skal skje nå. Ellers....tror jeg det var det :)

Så kom med forslag så skal jeg notere og kikke!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MacBook. En ypperlig liten maskin med batterilevetid på 6-8 timer, alt etter bruk. Magnetisk strømkontakt, altså ødelegger man ikke kontakten i selve maskinen, samt at man slipper å dra med seg maskinen når man snubler i ledningen. Størrelsen er ypperlig for studenter, jeg har selv en 13" MBP og er knallfornøyd med den.

Som student starter prisen fra 7900 om jeg ikke husker helt feil...

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) Men jeg har prøvd Mac og det er desverre ikke et alternativ. Jeg syns at excel, powerpoint og sånne dokument-programmer fungerte dårlig på Macbooken. Dessuten så er prisen litt for stiv for en skole PC.

Skrevet

Hva er makspris, da?

Du kan få en 11" til under 3000 kr, men den har 1 GB RAM og vil i utgangspunktet være ubrukelig sammen med f.eks Office av nyere versjon.

Dette kan f.eks være en passe stor pc med ok batterikapasitet og greie spesifikasjoner. Og ikke minst så er den forholdvis lett: 1,8 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...