AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Hei, Jeg er en jente på 25 år, som går går hjemme med en babye på 8 mnd. Jeg er konstant trøtt og slite og orker ingen ting. babyen sover hele natta, så kan ikke skylde på nattevåk. Jeg sover sammenhengende fra ca 23- 8.30, våkner og er så trøtt at jeg nesten ikke hvet hvor jeg er... Får gitt babyen frokost og klær, så sovner jeg mens hun sitter i vippestolen. Jeg sovner når hun sover på formidagen, og får ikke gjort noe nyttig, for jeg er bare trøtt og sliten. Var og tok blodprøver hos legen for 3 uker siden, og det var kjempe fine alle sammen. Jeg skal begynne å jobbe igjen og 2 uker, i ny jobb, og fatter ikke hvordan jeg skal klare det, er avhengi av noen "dupper" i løpeet av dagen! Noen som har noen gode råd??
Sugerøret Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 (endret) Gå til legen ja og sjekk for hormonforstyrrelser ,lavt stoffskifte og ta blodprøver,sjekk jern b12 osv . Ikke normalt å sovne slik du holder på Endret 1. februar 2011 av Kårky
DesertRose Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Sjekk stoffskiftet. Og tenk gjennom om det kan være annet som og er endre som kan være til hjelp for å finne ut hva det kan være. Noe som er ok å være obs på er at selv om feks en stoffskifte test viser at du er innenfor normal betyr ikke dette at alt er ok. Symptomer kan vise seg i lang tid før det får utslag på en blodprøve. Og en men feks lavt stoffskifte må ta blodprøve hver mnd til hver 6 uke over lang tid for å finne ut av om det er stabilt. Hvis legen ikke gjør mer og ikke undersøker nærmere så ville jeg gått til en annen lege.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 TS. Tusen takk for svar! Har jo nylig vert hos legen, og han mener alt er fint, han tok prøver av det meste sist jeg var der! Enesten jeg vet jeg har endret litt på, er at jeg prøver å spise mindre sjokolade. Men trodde det skulle ha motsatt effekt... Men har i bunn å grunn vært slik siden begynnelsen av svangerskapet, og da var jo selvfølgelig det grunnen, og nå etterpå får jeg bare beskjed om at det er tøfft å være småbarnsmor. Noen som har noen gode råd for å prøve å få litt mer energi???
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 TS. Tusen takk for svar! Har jo nylig vert hos legen, og han mener alt er fint, han tok prøver av det meste sist jeg var der! Enesten jeg vet jeg har endret litt på, er at jeg prøver å spise mindre sjokolade. Men trodde det skulle ha motsatt effekt... Men har i bunn å grunn vært slik siden begynnelsen av svangerskapet, og da var jo selvfølgelig det grunnen, og nå etterpå får jeg bare beskjed om at det er tøfft å være småbarnsmor. Noen som har noen gode råd for å prøve å få litt mer energi??? Gode råd for å få fysisk energi og overskudd: http://www.youtube.com/watch?v=vBVk071N88M&feature=related 1
vitalia Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Jeg støtter de andre som har svart deg og gitt deg råd om å be legen om å undersøke ulike ting. I tillegg kan du spørre deg selv om det er noe i selve livssituasjonen din som du finner krevende og utfordrende på en eller annen måte. Hvis det er det, er det viktig å legge merke til hva du tenker om dette. Negative tanker om og motstand mot noe er en energityv av de helt store. Hvis du er i en slik situasjon, anbefaler jeg deg å finne noen å snakke med som kan hjelpe deg å finne løsninger som du kan leve godt med. God bedring og lykke til. hilsen vitalia
Mamaloco Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Slik er det med meg om dagen også. Ikke så ille riktignok, men føler jeg går rundt hele dagen og ikke får gjort stort annet enn å leke med guttungen. Nå er jeg gravid da, så det er sikkert litt av grunnen, men jeg skal ta det opp på neste kontroll, for det er ikke mye gøy å gå å ha det slik hele tiden. beklager at jeg ikke har noe svar til deg, annet enn at du må få legen til å undersøke mer grundig og følge det opp. Det skal iallefall jeg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #10 Skrevet 9. februar 2011 Jeg sliter med det samme problemet :/ Blodprøvene hos legen var helt fine og alt. Det som hjelper litt på meg er å ta energitablettene Gerimax.Disse skal man ikke bruke fast, men kun i perioder, så de vil ikke løse selve problemet. Men det kan hjelpe på til man finner mer ut av ting og tang.
Gjest gjest Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Noen ganger er man trett pga at man har gått inn i en depresjon. Da synes ikke årsaken i blodprøver. Det kan jo hende at du har en hormonutløst svangerskapsdepresjon som gir seg utslag i overveldende tretthet, uten at jeg kan si det for sikkert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå