Gå til innhold

Å ta hensyn til brukere under debatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man skriver et innlegg, synes du man bør ta hensyn til andre brukere, sånn som at de kanskje ikke tåler det (uten om at man trenger å vite)? F.eks grusomme ting som mord og voldtekt i tilfelle noen her har blitt eller kjenner noen, eller andre ting som døden, kjærester, utroskap og alt annet som noen kan ha opplevd og fått det vondt?

Synes du alt bør kunne diskuteres? Hvis ikke, hva bør ikke kunne diskuteres og hvorfor?

Bør man kunne diskutere ting eller rettere sagt, bare lage et innlegg, som provoserer eller sårer noen (f.eks det kan kanskje være vondt å diskutere mord hvis noen nære ble drept) uansett hvor ille det er eller om andre kan ha opplevd hva det enn skulle være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et diskusjonsfora, og om man skulle tenkt etter om at nei, kan ikke skrive om voldtekt, død, sykdom etc så hadde det ikke vært et forum. Vi er alle mennesker, og folk reagerer forskjellig.

Ønsker du at ting skal være tabu siden du spør om dette? Fordi det ville vært resultatet hvis ingen hadde pratet om det. Det er ganske viktig å få fokus på ting for at det ikke skal bli enda vanskeligere for ofrene.

Skrevet

Ønsker du at ting skal være tabu siden du spør om dette

Nei, grunnen til at jeg spør er fordi jeg har lest i mange forum og noen ganger sett brukere nermest tigge på sine knær til moderator for å fjerne tråden da dem ikke liker tråden av ukjente grunner. Har også lest i forum der folk stiller et enkelt spørsmål der noen svarer på en slik måte at de høres nesten fornermet ut. Det kan være et spørsmål av typen "liker du Ford", altså helt uskyldig. Så en gang noen diskutere seriemordere på et annet forum, det var det noen som ikke tålte.

Så derfor lurer jeg på hva folk flest her mener, uten om at dette nødvendigvis derier seg bare om KG. Har sett det flere steder, men tror jeg har sett lignene ting på kg også fra tid til annen.

Skrevet

Jeg syns at alt bør kunne diskuteres så lenge man har noen nøkkelingredienser: seriøsitet, respekt og kritisk sans.

• Liker 1
Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg synes det aller meste bør kunne diskuteres.

En av tingene jeg ikke synes er ok er å diskutere hvordan man kan ta selvmord, oppfordre til spiseforstyrrelse ol. Men dette er heller ikke lov på KG så da er jo den saken grei.

Ellers enig med Tears.of.the.sun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...