Gå til innhold

Igjenklistret øye

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

3 morgener på rad har jeg våknet med et igjenklistret venstre øye. Altså det er noe gugge som limer det samme, så jeg må vaske det ut før jeg kan åpne øyet ordentlig.

Jeg har ikke tenkt å dra til legen med dette da jeg tenker at det sikkert er noe som går over; men hva er dette? Er det noe rusk på øyet, noe dritt eller betennelse som gjør det og hvor lenge varer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Hei og takk for svar

Nå ble jeg litt urolig, trenger det være noe alvorlig da? Er ikke dette noe mange kan få dann og vann, barn også for den saks skyld? Det er liksom som puss/øyekrokgugge som er langs hele kanten men går fort bort. Jeg merker ikke noe annet utenom dette.

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Kan være et lett tilfelle av øyekatarr (betennelse) også, uansett burde du dra til legen; man tuller ikke med øynene sine.

Skrevet

Jeg er helt enig med de tidligere innleggene her. Jeg har selv nok av kjente som har opplevd problemer som kunne blitt riktig ille var det ikke for at de var hos lege tidlig. Og det er vanlig det, at alt for mange tenker at "det går nok over", og så blir det bare verre over tid, til slutt går det ikke an å gjøre noe med det, man er blind på det ene øyet.

Hvis du blir redd så bra! Kom deg til lege! For i verste fall kan det utvikle seg til å bli noe riktig ille og koste deg synet. I beste fall går du glipp av ca 200 kroner. No biggie.

Skrevet

hehe, er da ikke pengene det står på, og legekontoret er 1 minutt å gå herfra.

Bør jeg vente og se et par dager til? Nå har det da vært slik 3-4 morgener når jeg tenker etter.

Skrevet

hehe, er da ikke pengene det står på, og legekontoret er 1 minutt å gå herfra.

Bør jeg vente og se et par dager til? Nå har det da vært slik 3-4 morgener når jeg tenker etter.

Nei det er ikke vanlig med så mye øyegugge som du beskriver over flere dager, ta deg en tur til legen du.

Skrevet

Oki folkens, takk for svar. Da skal jeg bestille legetime. :)

Skrevet

Sånn har jeg hatt, etter å ha fått bæsj inn i øyet (lang historie). Så det er ikke et tegn på god øyehelse og at alt er som det skal. Høres ut som en infeksjon, sikkert over på nullkommaniks med øyesalve du får hos legen. God bedring :)

Skrevet

Det stemmer Itchii :)

Jeg sendte mail til legekontoret og forklarte saken. De skrev tilbake at resept på salve og den kan hentes på apoteket etter klokken 16.00

Takk for hjelpen folkes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...