Sunita Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Hei alle sammen. Jeg er en jente som nettopp har fylt 14 år. Jeg er kun 150 ca og vil så gjerne bli høyere. Veier 40 kg ca. Moren min er 160 og faren min er 172. Er det da noe håp at jeg vil bli 155+? Så lenge jeg blir 155 er jeg fornøyd fordi å være så lav som jeg er nå opplever jeg som helt forferdelig. Jeg har veldig store komplekser og er hele tiden deprimert nesten. Jeg tenker på dette hele tiden. Jeg fikk mensen når jeg var ca 13 år. Og jeg har tatt sånn høydekalkulator som regnet ut at jeg ble mellom 158-159 cm. Jeg håper inderlig at dette er sant. Utseendet mitt er det egentlig ikke noe problem med, jeg har fått komplimenter angående kroppen og utseendet mitt. jeg trener også jevnlig, 4 ganger i uka. Jeg tenker flere ganger på å ta selvmord for høyden min ødelegger så mye for meg. Det går utover skolearbeid, trening og jeg sliter med å være ordentlig glad. Jeg er redd for at høyden min skal bli et problem for meg senere i livet både angående jobb og kjærlighetslivet mitt. Jeg sliter mye med dette. Og har også en storesøster som snart er 18 år som er 156-157 cm høy. Er det flere som sliter med det samme? Er det fint å være så lav som jeg er? Blir jeg høyere? Vet noen om metoder som virker for å bli høyere? Jeg blir veldig takknemlig for alle svarene jeg får. Hilsen jente 14 år Jeg vet jeg overdriver veldig, men jeg har faktisk alvorlige problemer på grunn av høyden min.
cardigan Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Slapp av, du er bare fjorten og du vokser enda ) 1
Sunita Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2011 Det er mange som sier at man ikke vokser mer etter menstruasjon da..
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Min bestevenninne var "bare" 150 frem til hun ble ca 16-17 år, da skjøt hun i været og ble hele 170! Så det er enda MAAASSE håp igjen, du er bare 14.
Gjest Raina Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Det er mange som sier at man ikke vokser mer etter menstruasjon da.. Det er heilt, heilt feil. Du har fortsatt nokre år igjen før du er ferdig utvokst. Eg voks masse etter eg fekk mensen, det kjem du til å gjere også.
cardigan Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Etter menstruasjon? det er jo mange år igjen med det. du er enda ung, du kommer til å vokse, garantert. prat med foreldrene dine, eller helsesøster på skolen viss du er redd. de kan hjelpe deg!
Sunita Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2011 Tusen takk for svarene, føler meg litt bedre nå. Jeg er også født veldig sent på året, nesten i slutten av desember. Og jeg er også født for tidlig også har jeg en hjertefeil. Tror noen av dere dette har noe med høyden min og at det er derfor jeg ligger litt bak ''normalen''? Igjen tusen takk for svarene og gjerne svar mer.
sophiaM Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Jeg syns det kan være pent med lave jenter. Husk at du kan bruke fine høye heler når du vil, uten å bli høyere enn de fleste guttene. Jeg er selv 1.73, og jeg er jo veldig fornøyd med høyden min, men jeg tror jeg også hadde vært fornøyd om jeg var lavere, misunner de som kan gå med høye heler uten at man ser ut som en giraff 1
Sunita Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2011 Du aner ikke hvor mye jeg misunner de som er 170+ De er så vakre, og høye jenter med høye heler er noe av det vakreste jeg vet om. Du burde være mer en nok fornøyd med deg selv. Jeg føler det sånn at alle gutter går etter de høye jentene..
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Jeg føler det omvendt. Føler at alle guttene går etter 'de søte små' jentene. Er 176 høy selv, har egentlig alltid vært høyere enn flertallet, men etter at jeg ble 17-18 sluttet jeg helt å vokse, og både gutta og noen jenter vokste fra meg... :)Så nå er jeg pluttselig ikke så høy lenger. Vær fornøyd med den du er! Det blir bare bedre, tro meg Pluttselig er du 5 cm høyere, og når du blir rundt 16-17 begynner du å få et skikkelig 'voksent' utseende, da spiller ikke høyden noen rolle noe mer
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Jeg vokste ikke noe særlig etter at jeg begynte på ungdomsskolen, det må i så fall ha vært snakk om noen få centimeter. Er selv bare litt over 150 cm "høy", og stortrives med det! Har aldri hatt noen problemer med å få kjæreste/beilere, de fleste synes det er søtt og sjarmerende - så lenge man ikke sitter hjemme og sturer/skjemmes over høyden sin, naturlig nok...
Sunita Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2011 Jeg sitter ikke akkurat å ''sutrer'' over det hele tiden. Det er ingen som vet om disse problemene mine. Men det er noe jeg går å tenker over hele tiden. Og det påvirker masse av hverdagen min. Jeg går bare i 9 klasse så jeg har ikke hatt så mange kjærester enda, så det får vi vente å se på. Men jeg er egentlig ikke å så stygg utseendemessig, men føler at høyden ødelegger alt.
Jill Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Det er bekymringsfullt at du har selvmordstanker pga høyden din. Det er stor sannsynlighet for at du kommer til å vokse mer, men hva om du ikke gjør det? Du burde absolutt snakke med foreldrene dine eller helsesøster, og fortelle dem hvor mye dette plager deg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Hei Jeg følte mye av det samme som deg, jeg var liten av vekst og tynn. Fikk feks beskjed av lærer om å hå på flere lag med klær for å se tykkere/fyldigere ut... Ang. høyden var jeg veldig liten av vekst på barneskolen og ble tatt med til lege for å utelukke sykdom som gjorde utslag på høyden og utredning for om jeg kunne ta hormoner(tror det var hormoner) for å påvirke høyden... Jeg gikk jevnlig til lege på rikshospitalet for oppfølgning, uten at det ble funnet noe galt. Blant annet tok de røntgen av hånden for å se hvor langt jeg var kommet med veksten. Vel, endte opp uten medisiner noe som kanskje var litt trist når jeg var yngre... Men nå er jeg veldig fornøyd, er ikke veldig høy. Ble vel 163 som var ganske likt det legene mente jeg skulle ende opp med, og føler meg absolutt som normal høy... Er nå i ettertid veldig glad for at vi ikke tuklet med naturen, selv om det fristet veldig. Tror ikke jeg sluttet å vokse i høyden før ett eller annet sted i løpet av videregående... Tror at for de aller fleste ordner dette seg opp etterhvert, noen er bare litt tregere enn andre (uten at dette egentlig er negativt). Følte det sårt når jeg var på din alder, men endte opp veldig fornøyd;-)
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Må forresten bare legge til... Ang. kjærlighetsliv... Har lagt merke til mange små jenter som er sammen med veldig høye gutter... Tror mange gutter synes små jenter er både pene og absolutt kjæreste (og kone) emner... Det er nok ikke høyden kjærligheten kommer ann på, det er personligheten som er viktigst, men må bare si at jeg tror at det ikke er noe negativt for de fleste gutter at jentene er små av høyde. Kanskje snarere et pluss... Hilsen liten jente
Sunita Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 31. januar 2011 Må forresten bare legge til... Ang. kjærlighetsliv... Har lagt merke til mange små jenter som er sammen med veldig høye gutter... Tror mange gutter synes små jenter er både pene og absolutt kjæreste (og kone) emner... Det er nok ikke høyden kjærligheten kommer ann på, det er personligheten som er viktigst, men må bare si at jeg tror at det ikke er noe negativt for de fleste gutter at jentene er små av høyde. Kanskje snarere et pluss... Hilsen liten jente Takk for svar. Men det er det sjanse for at jeg vokser opp til 10 cm? Skulle egentlig ta hormonsprøyter jeg også, men det ble ikke noe av. Men hva er din høyde?
Gjest brutal_mann Skrevet 31. januar 2011 #17 Skrevet 31. januar 2011 OM det er grunn til bekymring kan du få tatt røntgen av knoklene dine og få vite hvor høy du blir til slutt.
Gjest brutal_mann Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 Takk for svar. Men det er det sjanse for at jeg vokser opp til 10 cm? Skulle egentlig ta hormonsprøyter jeg også, men det ble ikke noe av. Men hva er din høyde? Hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #19 Skrevet 31. januar 2011 Da jeg gikk på ungdomskolen gikk alle guttene enten etter de små, nette jentene, eller de høye slanke jentene, Oss i midten var ikke så interessante...
ninuska_ Skrevet 31. januar 2011 #20 Skrevet 31. januar 2011 Kjære Trådstarter. Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Lykke til. Tråden stenges. Mvh ninuska_, mod
Fremhevede innlegg