Gå til innhold

Pomeranian


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mye Pomeranian koster (med stamtavle), og stemmer det at de bjeffer like mye som ryktene sier? ;) Er det mulig å oppdra dem til å ikke bjeffe like mye, eller er det noe som bare ligger i deres natur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet hvor mye Pomeranian koster (med stamtavle), og stemmer det at de bjeffer like mye som ryktene sier? ;) Er det mulig å oppdra dem til å ikke bjeffe like mye, eller er det noe som bare ligger i deres natur?

De ligger på 18000 og ja de bjeffer. Små hunder = mye bråk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min.18.000 og de er små og KAN bjeffe ,men dette kan trenes vekk fra start av på de fleste

En god oppdretter skal kunne gi råd om slikt,ved siden av stamtavle og helsepapirer på valp /mor/far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Nåja de må ikke bjeffe så mye. Kjenner til et par stykker, som aldri bjeffet. De har vært med på rideturer og gått over Beseggen osv osv. Dette var ikke bjeffehunder, men aktive bikkjer!! Med sand og gjørme i pelsen og en jernhelse. Virkelig herlige hunder. eneste problemet deres, var store hunder, som hadde en formening om at det var katter og at katter smaker godt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja de må ikke bjeffe så mye. Kjenner til et par stykker, som aldri bjeffet. De har vært med på rideturer og gått over Beseggen osv osv. Dette var ikke bjeffehunder, men aktive bikkjer!! Med sand og gjørme i pelsen og en jernhelse. Virkelig herlige hunder. eneste problemet deres, var store hunder, som hadde en formening om at det var katter og at katter smaker godt :gjeiper:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant at de ikke må bjeffe.. Men det er mange personer som tror at små hunder ikke trenger like mye oppdragelse som store hunder, og derfor er det i større grad små hunder som blir problemhunder og som blir agressive.

Det er ikke mer synd på en liten hund som får tillsnakk eller dressur, enn det er på en stor hund. Om man trener hunden hele veien vil man jo uten problemer få en hund som ikke bjeffer for alt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pomme ligger på alt fra 15.000 til 25.000 alt etter hvilken oppdretter den kommer fra og hvor premierte foreldrene er. En pomme uten stamtavle skal koste ca. halvparten av en med stamtavle. Rasen er litt gneldrete som vi sier, og gir en god del lyd fra seg. Ofte som masing, men også som varsling på lyder og bevegelse. Dette er noe som ligger delvis i arvemateriale til hunden, den har jo det delvis i instinktet. Når man oppdrar hunden kan man jo delvis hindre mye av den unødige bjeffingen, men en pomme vil nok aldri bli lydløs. Der igjen så er ingen hunder helt lydløse. Jeg har aldri møtt en pomme som bjeffer lite, så jeg tror faktisk det er veldig vanskelig å oppdra en pomme til å ikke bjeffe på bevegelser, lyd, mennesker og andre dyr spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg har aldri møtt en pomme som bjeffer lite, så jeg tror faktisk det er veldig vanskelig å oppdra en pomme til å ikke bjeffe på bevegelser, lyd, mennesker og andre dyr spesielt.

Nja de to jeg kjenner best til og har hatt mye å gjøre med, har virkelig ikke bjeffet mer enn en typisk hund. De begge bjeffet når det ringte på døra, men det var det. Begge var veldig godt sosialisert og ble brukt som bikkjer. Altså de levde som hunder og ikke kosedyr.

En jente i stallen har nå en pomme, som hun har "arvet". Den lagde lyd konstant de første ukene, men nå er det ikke et pip utav den lengre heller. Helt enorm endring på denne.

Kanskje det rett og slett er stall-livet som tar knekken på deres bjeffing? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja de to jeg kjenner best til og har hatt mye å gjøre med, har virkelig ikke bjeffet mer enn en typisk hund. De begge bjeffet når det ringte på døra, men det var det. Begge var veldig godt sosialisert og ble brukt som bikkjer. Altså de levde som hunder og ikke kosedyr.

En jente i stallen har nå en pomme, som hun har "arvet". Den lagde lyd konstant de første ukene, men nå er det ikke et pip utav den lengre heller. Helt enorm endring på denne.

Kanskje det rett og slett er stall-livet som tar knekken på deres bjeffing? :fnise:

Eller det faktum at de blir behandlet som hunder og ikke som kosedyr eller pyntedukker :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja de to jeg kjenner best til og har hatt mye å gjøre med, har virkelig ikke bjeffet mer enn en typisk hund. De begge bjeffet når det ringte på døra, men det var det. Begge var veldig godt sosialisert og ble brukt som bikkjer. Altså de levde som hunder og ikke kosedyr.

En jente i stallen har nå en pomme, som hun har "arvet". Den lagde lyd konstant de første ukene, men nå er det ikke et pip utav den lengre heller. Helt enorm endring på denne.

Kanskje det rett og slett er stall-livet som tar knekken på deres bjeffing? :fnise:

Oi, interesant :) Ja det kan godt være at det å være i stallen er nok til å holde hunden såpass opptatt av andre ting, f.eks. hestene, sånn at den ikke bjeffer av kjedsomhet. For jeg tror mange pommer bjeffer av kjedsomhet. Å ja, man skal virkelig ikke behandle verken en pomme eller noen andre hunder for noe annet enn en hund. Det er klart at en hund som blir behandlet som ei pyntedukke kommer til å utagrere med lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...