Gå til innhold

gjeld pga eksmann sin spillegalskap


martine78

Anbefalte innlegg

Dere er skilt? Hvorfor har dere ikke delt boet og avsluttet skikkelig, også økonomisk? Han har jo slett ikke rett på å sitte igjen med majoriteten av det dere har skaffet dere sammen. Med mindre det finnes en særeieavtale, da.

me vart skillt no i januar. eg har jo prøvd å få delt og ordnet opp alt..og fekk advokathjelp, men først så tok det vel 6-7 månader før han kunne svare min advokat..han berre nektet å svare..og me fekk ikkje tvinget han..til slutt vart det skrive ein skifteavtale, men som han no vil endre fordi pga av hans gjeld blir det tvangssalg..og han får ikkje den summen han ønsket for leiligheten, og då må jo eg få svi for det...igjen..fordi han ikkje klarer å ordne opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bare manipulerer deg. Du må skaffe deg advokathjelp til å ordne dette. Finn en som har et godt rykte, og ta med deg alt du har av brev og dokumentasjon.

Slik saken står nå, risikerer du å bli nedsyltet i gjeld, med mulige betalingsanmerkninger, og kan slite med å få et godt forhold til banken.

Anonymbruker du siterte tidligere er inne på noe. Har dere ikke ektepakt som sier noe annet, skal alt som er felles deles, også overskudd.

Du MÅ skaffe deg hjelp nå. Dette blir bare verre og verre jo lengre du venter. Og ikke la han snakke deg rundt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo problemet, han nekter at eg skal ha noke som helst av overskuddet dersom det er noke igjen etter salg..han meiner at eg ikkje har bidratt til å betale lånet fordi eg har hatt så lav inntekt, så derfor skal kun gjeld deles med meg..ikkje overskuddet..det skal han ha for å betale sin spillegjeld...

Veldig vanskelig sak dette..

Dersom det ikke er skrevet (og tinglyst) ektepakt på eierforholdet til boligen så er hans eneste måte å kreve skjevdeling, men det strider noemalt mot all fornuft at den ene parten skal være ansvalig for å betale på noe som den andre eier alene.

I en skjevdelingssak er det den som krever skjevdelingen som har bevisbyrden mht. å fremlegge dokumentasjon som underbygger kravet om skjevdeling er tilstede.

Intensjonen med muligheten for å kreve skjevdeling er i praksis å redusere muligheten for å skille seg til formue, - en meget god intensjon.

Men, det er jo ikke akkurat det vi snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...