Gå til innhold

Jeg vil ha en liten hund!


Roxie-Malone

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge planlagt å skaffe meg valp.

Jeg bor i sentrum, i en leilighet på 46 kvm, så da passer det nok best med en liten hund.

Det blir nok ikke på en stund, men jeg trenger noe tips til hunderaser av liten hund :)

Setter pris på forslag :)

Synes West highland white terrier er så skjønne! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva skal du bruke hunden til?

Hvor mye pelsstell har du tid til?

Hvor mye tid /tur/trening kan hunden få?

Hvor mye mental trening kan du gi?

Vanskelig å anbefale noen raser da du skriver fint lite om hva du vil ha,bortsett fra en liten rase

vil anbefale deg å lese litt http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=823

http://www.nkk.no/nkk/public/getAttachment?ATTACHMENT_ID=10576&TYPE=ARTICLE&ID=9396

http://www.nkk.no/nkk/public/getAttachment?ATTACHMENT_ID=4030&ARTICLE_ID=3659

og finn ut hva du vil med et hundehold. :goodbye:

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis rasevelger er et godt redskap å bruke når du skal velge rase. Se her

hilsen westie eier (west highland white terrier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå at Pomoranian hunder er de fineste, men har hørt at de bjeffer en del. Ellers kan jeg dessverre ikke hjelpe deg på det området :klo:

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du bruke hunden til?

Hvor mye pelsstell har du tid til?

Hvor mye tid /tur/trening kan hunden få?

Jeg vil bruke hunden som en følgesvenn og turkamerat. Jeg er egentlig en ensom person, og en hund kunne ha sysselsatt meg.

Hunden kan få de turene, trening og pelsstell den krever. Jeg har ikke mye å gjøre, bortsett fra de få timene jeg er på arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bruke hunden som en følgesvenn og turkamerat. Jeg er egentlig en ensom person, og en hund kunne ha sysselsatt meg.

Hunden kan få de turene, trening og pelsstell den krever. Jeg har ikke mye å gjøre, bortsett fra de få timene jeg er på arbeid.

Hund er mye selskap :) Jeg anbefaler deg å være fosterhjem for dyrebeskyttelsen, hundehjelpen e.l. for å se om det passer med hund. Pomeranien er fin, men hvis du stiller opp som fosterhjem får du både selskap i en hund og du får nye venner i andre frivillige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sett deg ned og les om de forskjellige rasene og egenskapene.Du vil garantert finne minst 3 stk du har lyst på :fnise:

Derfra finne kennelklubber og få ta i så mye informasjon om rasen du vil kjøpe.Både positive og negative sider,spesielt om sykdommer

cansivelgeren er ok den,men kan gi litt rare svar som ikke stemmer med hva du har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint med adopsjon av hunder,men det er drøssvis av slike her i Norge,så hvorfor hente inn fra utlandet?

Mange av disse utenlandske ville jeg vært skeptisk til.

Du kan ende opp med en meget syk hund som koster deg mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i norge veldig lenge nå, men her er det deverre mest store hunder. og de små er veeeldig populære så de er vanskelige å få tak i. er bedre enn å kjøpe en valp, og det gjør godt for hjertet mitt. Er jo selfølgelig viktig å sjekke alt opp, å snakke med andre som har adoptert fra samme sted......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg stusser litt over noen av bildene på den facebook siden over..enkelte av hundene ser jo ut til å ha sykelig deformerte ben.

feks ; Min lenke

folk må være klar over at dette er løshunder/mishandlede hunder som ikke har fått den næringen de trenger når de vokser/vokste opp,og mangelfull ernæring vil svært ofte medføre defekter og abnormaliteter i skjelett og nervesystem.

ergo-hunden kan få senskader etter hvert som den blir eldre,og vil gjerne trenge langvarig veterinærbehandling,rehabilitering,medisinerin o.l.

dvs ekstra kostnader for eier.

synes ikke det opplyses om det på denne fb siden,de skriver bare at hundene er søte,sosiale,liker katter og barn++.

men for all del,ikke misforstå meg. :)

synes det er FLOTT at noen vil hjelpe dyr som har det vondt,men vil bare gjøre folk oppmerksom på at de må være forberedt på at det KAN bli ekstra utgifter o.l. ved anskaffelse av en slik type hund.

Det er ikke bare en "vanlig" hund,men et dyr som trenger ekstra mye omsorg og stell.

Endret av *Bumblebee*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en fransk bulldog? Jeg foretrekker egentlig store hunder, men elsker disse fantastiske skapningene. :rodmer: De har ikke et kjempehøyt aktivitetsbehov, men blir veldig gjerne med deg på tur. Det er mye selskap i denne lille hunden i tillegg til at den er morsom og underholdende, så du kommer nok ikke til å føle deg ensom hvis du skaffer deg en. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en bichon havanaise eller bichon frise?? De er små sosiale hunder som er glade i å gå tur, men som trenger bare moderat med mosjon... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...