Gå til innhold

Helsestasjon, prevensjon, spørsmål.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal idag til helsestasjonen for studenter. Skal i utgangspunktet ha en resept på ppiller. Jeg har tidligere gått på Mercilon, og de funket bra. Tror dere jeg får de samme pillene her som jeg har gått på før? Eller kan hun sette meg på noen nye? Jeg fikk jo tidligere ppiller gratis, og tok derfor bare ut en og en pakke på apoteket. Nå må jeg betale, og bør jeg da ta ut for et år, eller en og en pakke? Er noe lurere enn det andre?

Jeg lurer også på om jeg skal teste meg for kjønnssykdommer. Jeg tror ikke jeg har noen, men det skader jo ikke. Hvordan tas dette? Mener det er urinprøve? Får jeg resultatet med en gang, eller må jeg vente på det?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo be om å få samme piller, da får du nok det. Man tar som regel ut p-piller for tre måneder av gangen, da det er det som pleier å være i pakkene, men om dette gjelder alle merker vet jeg ikke. Hvor mange pakker du vil ta ut er jo opp til deg, men jeg ser ingen grunn til å ta ut fire pakker når de bare blir stående i skapet. Tenk om du får problemer med pillene, eller av en eller annen grunn vil slutte på dem eller bytte merke? Da er det ikke hensiktsmessig å ha betalt hundrevis av kroner for piller du ikke kommer til å bruke. Kjønnssykdommer blir stort sett testet ved urinprøve, ja, og du må vente på resultatet.

Skrevet

Du kan jo be om å få samme piller, da får du nok det. Man tar som regel ut p-piller for tre måneder av gangen, da det er det som pleier å være i pakkene, men om dette gjelder alle merker vet jeg ikke. Hvor mange pakker du vil ta ut er jo opp til deg, men jeg ser ingen grunn til å ta ut fire pakker når de bare blir stående i skapet. Tenk om du får problemer med pillene, eller av en eller annen grunn vil slutte på dem eller bytte merke? Da er det ikke hensiktsmessig å ha betalt hundrevis av kroner for piller du ikke kommer til å bruke. Kjønnssykdommer blir stort sett testet ved urinprøve, ja, og du må vente på resultatet.

Okei, takk for svar! :)

Jeg lurer også på om man kan "teste" seg for soppinfeksjon på helsesenter for studenter. Det skal vist være helsesøster, og lege der. Hvordan utføres dette?

Skrevet

Bare så du er forberedt på det så blir altså ikke alle kjønssykdommer hos kvinner testet med urinprøve, noen krever gu i tillegg.

Skrevet

Bare så du er forberedt på det så blir altså ikke alle kjønssykdommer hos kvinner testet med urinprøve, noen krever gu i tillegg.

Kan man ta en GU hos student helsestasjonen? Eller må man på sykehus el. ?

Skrevet

Hvis det er lege der kan han sikkert ta en gu på deg og se om du har sopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...