Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Hahahahaha XD Elsker dine random fakta.

Og alle kan få kviser overalt på kroppen, felgen :P Jeg har en morsom en bak øret for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Oi felgen, lykke til på etterskudd, håper det går rett vei :)

--

AAAAH forsov meg i dag haha. Det innebefatter at jeg klarte å komme meg på universitetet kun EN dag denne uka.. Det er litt pinlig. Men joa. Jeg gjør jo arbeidet hjemme..

Tja, apropos arbeid, burde kanskje slutte å prokrastinere og faktisk gjøre noe. Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pix: Jada, jeg vet jo egentlig det, men jeg har aldri i mitt liv hatt en på dette ugunstige stedet.. Usj!

Kevlar: Jo takk for den du! Skal ikke gå så mye inn på det, men jeg holdt på å klikke på fyren. Haha. Jeg sitter på Uni nå, men jeg vet ikke om jeg får gjort noe mer her enn hjemme. Kan vi bytte fag i en måneds tid? Mhm, jaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det var dårlig av han å ikke være noe ålreit da, Felgen. :/ Og Scara, jeg tror vi bare må like kvisene. For når kvisene slutter, kommer rynkene, og for å være helt ærlig er jeg faktisk litt redd for dem..

--

To-do-list i dag:

-Melde meg på AVMP-konkurransen

-Melde meg på Nat Geo konkurransen

-Reshoot av workshop 6 klokka 14 - husk blitz og radiotriggere

-Fiks øyebryn

-Få avtale hos doktoren

-Vann planta

-Kjøp blekemiddel til håret

-fyll ut skrivet vi fikk om passeportut

-ØV TIL TESTEN PÅ ONSDAG

-Prøv å skriv ferdig arbeidsboka om studio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du hos doktorn?

Du må forresten være med meg opp til pappa og de en gang. Vi må få med oss et par sykler, og sykle rundt og ta masse, masse bilder. Det er så utrolig fint der! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

ARGH jeg rekker aldri å skrive årntli her, rekker aldri å vøre på dataen egentlig.. Beh.

Pix, jeg dro til doktoren fordi jeg har vært småsjuk siden jeg kom ned. Jack kommenterte nemlig her forleden at jeg har klaga over smerter hver dag siden jeg kom ned.. Så jeg booka en time, gjorde oppgava mi, gikk til legen etterpå, og forklarte alle symptomene jeg har hatt de siste to månedene, inkludert feber, magesmerter som ikke går bort, oppblåsthet, svimmelhet, kvalme, forkjølelse.

Og det første han sier er "ja, nei, men det er jo sånn at her i melbourne må man ta v itamin D tilskudd om vintern. Vitamin D mangel fører til alle symptomene du har der." og jeg ble driitskuffa, og insisterte på å forklare grundigere. Så tok han en generell helsesjekk, sa at jeg har proft blodtrykk og bra lunger til å røyke så mye. Og så kjente han på magen min, og kom fram til det rareste.

Jeg røyker for mye, så magen min produserer for mye syre, og i kombinasjon med vitamin d mangel fører det til alle symptomene mine.. WEIRD

Så han ga meg noen tabletter jeg skal ta i TO måneder, ba meg om å kutte ned minst halvparten av siggarettene, og ba meg komme tilbake neste dag for blodprøver, for å sjekke vitaminnivåene mine.

Yay :D

Ellers innser jeg at jeg ikke har tid til en dritt. I morra er det jo Village Ball, aka sørpe dritings fest. Samtidig så har jeg dritmye å levere inn, ordne, fikse, styre med. Faen ta. Så hele dag skal gå til styring og fiksing og ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Nå skal en ikke være helt :nei: på røkingen her. Bare ha i bakhodet at de fleste sigaretter røkes på ren vane en på faktisk røkesug. Mao med mer fokus på røkingen vil du fint kutte ned MYE uten at du føler det går utover humør o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk, Aase :)

Ja, jeg opplever jo uhyre skjeldent røyksug jeg da. Jeg har ikke noe problemer på lange reiser, eller i situasjoner hvor jeg ikke kan røyke. Men hvis jeg har muligheten, tar jeg en røyk av ren vane.

Så å kutte er egentlig ikke noe stress, jeg bare stiller inn hjernen på at alle røyk bortsett fra x antall ikke er mulig, akkurat som om jeg skulle sitte på et fly. Så går det ganske greit. Bortsett når jeg er full da, da går det jo som regel skeis.

--

Ah, jeg gleder meg så drøyt mye til den 25te oktober, når alt dette maset er over, og jeg kan legge meg i en park og ta med en flaske vin og bare SLAPPE AV. Herregud, så deilig det skal bli. Semesterne her er så korte og intensive, det er så slitsomt.. Buh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Nå er jeg ferdig med semesteret :D Eneste som står igjen er å putte bildene på server og framføre dem.

jeg gleder meg ikke så voldsomt til å framføre kjenner jeg. Er ikke så stolt av arbeidet jeg har gjort i år.

Men faen heller, det er sol og kjempevær, og Jack tar en ettermiddagslur. Er det noe jeg ikke forstår så er det å sove bort en fin sommerdag.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det er fordi du er fra et land der sommerdager er manko. I andre land unngår de jo solen for alt de kan... De skulle bare visst sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, Aase, det er forsåvidt helt sant. De blir jo ikke hoppende glade og tar på seg bikinien og olashortsen så fort det kommer et hint av vår heller.. Haha, de har ingen anelse om hva de går glipp av.

Fikk PMen din, og jeg skal absolutt huske å ølle litt ekstra ;)

--

Første alenedag på evigheter. Ligger i senga og ser på Mad Men, spiser digg middag, og drikker colabrus. Jeg var jo på ball i går, og er noe fyllesyk, og jeg har fri i m orra og jack er i rosebud uten meg til i morra, så da har jeg tid til å vøre jente. Vurderer å catche opp på gossip girl også. woho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes ganske behagelig ut. Du er en meget flink pike som har gjort det du skal. Jeg vil ølle med deg, nå øller jeg med meg selv. Dette har vært en god gammeldags 15 timers arbeidsdag og jeg vil se på feelgood-tv og bli tjukk. Det siste øver jeg forøvrig på. Jeg har konsumert en pakke smil på under et kvarter og prosessen er i gang.

(Sorry, masete innlegg, men dette er definitivt dagen der jeg tenker HVORFOR vil jeg meg selv så ille at jeg tar denne utdanningen! Blæ)

Hils forøvrig sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Haha, felgen, jeg liker denne øvingen på å bli tjukk. Jeg er godt i gang, for jeg trives med å konsumere mye godteri når jeg er stresset. Jo mer stress, jo mer godteri er akseptert. Bra sirkel.

--

Jeg er ganske flink på røykekuttet mitt. Jeg tok to dager til å lage et røft gjennomsnitt.

Dag 1 var 8 sigaretter, dag 2 var 9 siagretter, og dag 3 var 17 sigaretter.

Dag 3 var forøvrig en dag jeg var kadese mesteparten av tida.

Så jeg har bestemt meg for følgende: 4 til 5 siagretter på dager uten alkohol

og 7 sigaretter på dager med alkohol. Kanskje mer på spesielle dager med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

BOYAH.

Fikk storepakken fra Pix, ektemann og Dragen i dag, i akkurat rett tid haha. Bursdag i morra, og det er ikke post her på lørdager og søndager, så hvis den hadde blitt sendt en dag senere ville jeg ikke hatt den på bursdagen min. Knall.

Så jeg har stor pakke fra pappa, og stor pakke fra vennene. Jeg har fått hjelp av Jack og resepsjonistene på begge pakkene, de rev ut innholdslappen som sier hva som er inni, og jeg lukket øynene, så da har jeg null peiling og det blir skikkelig overrakselse. FY FASAN så jeg gleder meg. :DD

Dessuten, i dag fikk jeg bursdagslunsj av rachel, og vi stakk innom Salvos (fretex) og kjøpte verdens fineste prikkete kjole med lav rygg. Serri, den er akkurat sånn jeg har drømt om. Så jeg skal ta bilde av den og poste på interwebben.

In other news: luncjen jeg spiste i dag, var supposedly en vegetarpizza, men halvveis inn fant jeg en baconbit. Jeg spurte til og med servitøren om hun var sikker på at den var vegetarisk og hun sa ja. Problemet er jo at jeg spiste en halv pizza, og selv om jeg ikke smakte noe bacon, kan det ha vørt der, for det var dritmasse topping.. Så jeg mistenker at jeg kommer til å bli litt syk seinere i kveld gitt. Heldigvis fikk jeg pizzaen gratis, så det var jo flotte saker. Men går ikke tilbake dit igjen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Da var bursdag overstått. Hurra for mine 21 år. WÆÆÆÆÆ.

Bursdagen var kort og godt kjempeflott. Jack tok meg med på tivoli, vi spiste masse sukkerspinn, tok masse karuseller til vi blei helt grønne i trynet, og kosa oss masse. Så dro vi hjem, jeg åpnet pakker. Pappa hadde sendt vaffeljern og mat og søte sokker. FFU hadde sendt ned alt for mye digg godteri, mat, klær, et nemiblad, og masse kos.

jeg ble skikkelig fornøyd med hele greia. Etterpå drakk vi vin med Jarrod, hans rare romkamerat Kevin som er uhyre kjekk, studerer filosofi, og.. drikker to flasker med en spesiell type hostesaft for å bli høy.. Herregud, for en sær type.

Dagen etterpå, på søndag, dro vi i bursdagsselskap til Jacks bestemor. De sang bursdagssang for meg, hadde egen kake for meg, jeg fikk presanger og alt var fint. Det var veeldig sørt da, for det var hos Jacks onkel og tante. De er sjokkrike. Seriøst. Hele huset går på solcellepanel, de resirkulerer alt vannet sitt, de har dritdyr kunst på veggene og sofaer man nesten ikke tør sitte i. De går i superdyre klær og drakk Voss vann. De hadde den fineste leiligheten jeg har sett, uten tvil, det var bare designerkunst overalt, til og med vasene og sånn.. Men det ble litt i overkant, jeg passa ikke så veldig inn når de snakka om jobb og arbeid og hadde velplasserte, kontrollerte kroppsbevegelser.. Og de gikk rundt og minglet, og tenåringsbarna gikk rundt med dritstore fat med kanapeer, dritlekre rundstykker, konfekt og såmnn. Seriøst, konfekt på brett? Haha. Men de var utrolig hyggelige, og jeg følte meg faktisk velkommen og hjemme.

Da vi kom hjem spiste vi posetomatsuppe med egg og brød. Yummi.

OG i dag.

I dag var en masete dag, og klokka har enda ikke slått lunchtid. Jeg forsov meg, løp til legesenteret hvor jeg hadde time, var der to minutter før timen min, alt var knall. Så satt jeg der. Og venta. I TRETTIFEM minutter. Og jeg klaga til resepsjonistene etter et KVARTER og sa at jeg faktisk hadde bedre ting å ta meg til.

Så jeg var mildt sagt grinete da det endelig ble min tur, og alt jeg fikk av legen var "hei, resultatene fra blodprøva er bra, du har sunne nivåer av alle vitaminer, inkludert B12 og jern, så du er flink veggis hadebra, betal 60 dollar i resepsjonen"..

ARGHJ waste of time! Men det er jo bra jeg ikke har noen mangel på vitamin da. Jeg blir bare så irritert over at pasienter må betale hvis de er for sene til legetimer, men hvis legen er for sen, er det pasientens problem. Seriøst, hva med MIN tid? Søplete.

Dessuten var det et kjærstepar som satt og fniste, klina, kilte hverandre og hadde konstant latterkrampe mens jeg satt og venta. Og de var et rockabillypar i midten av tjueåra, og mannen var skikkelig stor og barsk, og lo som en jente når kjærsten hans kilte ham. Fy faen ass, jeg synes det er bra med kjærstepar som er søte og sånn, men klokka ti på morran på en mandag på VENTEVÆRELSET? HALLO. Jeez.

Så LØP jeg opp til skolen, for nå var jeg dugelig for sent ute til presentasjonen min, måtte sitte og vente sjokklenge fordi løreren måtte hoppe over mitt navn, og når det endelig var min tur, sa han "åja, jeg trodde du visste at du ikke trengte å komme inn. Siden du har spesiell karaktervurdering trenger du ikke framføre noe. Du fikk 75% på alle workshoppene, bra jobba, kanskje vi kan snakke litt om dem." og så måtte jeg vist framføre likevel. Hallo, jeg hadde jo allerede fått karakter.. Hvorfor hadde han ikke sagt ifra om at jeg ikke trengte framføre da? TETT.

Så jeg brukte basically 2 og en halv time på noe som kunne tatt ca.. 15. Drit.

Og så gikk jeg og handlet, nå har jeg vært hjemme i en halvtime, rydda, vaska, tatt ut søpla, spist frokost, og nå må jeg løpe til skolen igjen for å hente passportuene mine. ARGH.

HATER siste uka av uni, så mye som skjer.. Preikas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

Aw, takk begge to :D

Ah, Jack har jo holdt bursdagsgaven min skult for meg i over en måned nå, og i går fikk jeg den endelig. Jeg hadde sett for meg en konsert, teater eller noe, for det hadde han liksom snakka om så mye.. Og jeg var kjempenervøs for at jeg ikke skulle like det.

Og så tar han meg med på en skikkelig forvirrende gåtur, og lurte meg mange ganger med å si "dit skal vi" men så skulle vi ikke dit likevel.

Han hadde lagt inn reservasjon på resturant-trikken. Det er type.. 100 dollar per person. For forrett, hovedrett, dessert, og så mye vin man orker. På en kjempefin, romantisk trikk som kjører rundt i suburbsa.

herregud, det var så romantisk :D

Og jeg er litt dårlig på romantiske ting, jeg blir mildt sagt nervøs og litt utilpass tilogmed. Men det var kjempefint. Maten var helt sykt digg, det var dyr vin og boblevin og alt mulig.

Aww :rodmer:

--

I dag er det 25 grader, ikke en eneste sky på himmelen, og alt har lagt opp til at jeg ikke skal sitte forran dataen og sture. Vi gikk på markedet og kjøpte laks og masse veggies, og gikk en tur til printerstedet oppi gata, og fant dumplings (serri, hva heter de på norsk?) som var hjemmelagde og dritgode til bare 5 dollar for 6 stk. Yummiii.

Alle lysa var grønne da vi kom til lyskryss. Alle menneskene var glade. Alt gikk vår vei. Så vi gjorde prokastinasjonsærend i fire timer ute i sola. AAHHH jeg vil at det skal vøre ferie NÅ sånn at vi kan gjøre sånt hele dagen hver dag.

og da jeg kom hjem og skulle begynne å jobbe, fikk jeg email om at husleia mi ikke hadde blitt trekt. Og jeg stressa, og etter mye om og men fikk jeg betalt den. Og gjett hva? Jeg har vist 2000 dollar mer enn jeg trodde jeg hadde. Fett.

Dette er med andre ord en skikkelig positiv, happy, kul dag. Så nå skal jeg faktisk sette meg ned og gjøre det jævla arbeidet.. Hah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, så utrolig romantisk :) Og jeg er dødsmisunnelig på været hos deg... Her er det vel kanskje 10 grader (om det), overskya, og i natt var det skikkelig høststorm... Ugg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...