Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Oi haha har du ikke visst om det før? Jeg bruker det masse. Det + exposure er noen av mine beste venner i photoshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Oi haha har du ikke visst om det før? Jeg bruker det masse. Det + exposure er noen av mine beste venner i photoshop.

Jeg har jo brukt levels før, men av en eller annen grunn visste jeg ikke at man kan fucke farger ved å bruke hver enkelt fargekanal og dytte output-sliderne.. Hahah. Føler meg passe lame da, som ikke veit sånt, haha.

Har du sett bildene fra cafeen som jeg endelig fikk somla meg til å redigere? :)

og i går lærte jeg meg noe annet utrolig nyttig: hvis man har et bilde med svart bakgrunn, som man vil legge over et annet bilde, kan man bruke blend-moden screen, for screen gjør alle svarte pixler usynlig, og lar alt annet stå.. Genialt. Photoshop er virkelig mattebasert, ja, og jeg digger det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

HAHA. I dag har jeg ligget i sola og SOLA MEG. For det var 22 grader i dag. TAKE THAT, teite Norge. (evt take that, teite australia som har vært kaldt en stund..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Akkurat nå er jeg litt lei meg. Har hatt en kjempefin dag på hesteveddeløp, med øl og sol og venner og sånn. Men jeg savner vennene mine i Norge, og har vel strengt tatt litt hjemlengsel. Ser på facebook alle de morsomme tingene de gjør sammen, og så vil jeg så gjerne være der..

Veit jo at jeg trives skikkelig godt her 99% av tida, men akkurat nå er jeg skikkelig bånn i bøtta.

Hjalp ikke noe særlig at jeg og Jack hadde en plan om å dra på "utforske byen"-søndag i morgen, men at han tydeligvis ikke ville. For etter veddeløpet ville han ut på byen, og jeg ville hjem, og det var helt greit for min del. Men da jeg spurte ham før vi skilte lag, om når vi skulle møtes i morgen for å dra til St.Kilda, sa han bare "jeg veit ikke, samma for meg" og var skikkelig uintressert og teit, og så spurte jeg han rett ut om han ville reise eller ikke, og da sa han bare at han heller ville være ute hele natta og sove hele dagen. Og det er jo forsåvidt helt legitimt det, siden han ikke har vært på fylla på et par uker, men det var ikke særlig gøy når jeg hadde gleda meg masse og han bare avlyste sånn. Spesielt fordi han ikke sa ifra før jeg spurte.

Æsj, jaja, heldigvis sendte jo nordmennene melding og spurte om jeg ville leke i morra, så jeg har jo planer uansett..

Vil bare klemme Pix og dragen og alle de andre :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA. I dag har jeg ligget i sola og SOLA MEG. For det var 22 grader i dag. TAKE THAT, teite Norge. (evt take that, teite australia som har vært kaldt en stund..)

Har vært dritvarmt i Darwin da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Har vært dritvarmt i Darwin da...

Hold kejften din, haha. Mamman til Jack var i Darwin på ferie forige uke, heldiggrisen.. Jeg føler jeg må reise mer.

----

Hjemlengselen er fortsatt noe framtredende, om enn ikke så jævlig som i går. Jeg har bestemt meg for å gjøre noe med problemet, så i dag vil jeg sende emailer rundt til ymse fotografer, magasiner og annet, og promotere meg sjæl litt, og også kanskje henge litt med nordmennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAVNER DEG OG! Mer enn alt. Heller resten av livet uten salt lakris og sjokolade, hvis jeg kunne fått vært med deg en gang i uka, liksom. Føkk.

Dreaden din har blitt rosa, selv om jeg pakka den i glad-pakk da vi farga håret mitt. Glemte at det farga av når det var vått ><

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

HAHA, ÅNEI. Rosa dread? Det var jo skikkelig nedtur. :/ Din har holdt fargen selv etter bleking, så jeg er fornøyd. :) men aw, hva skal du gjøre da da?

---

Ah, i dag har jeg brukt 20.000 kroner, det føles alltid litt kos. :popcorn: Pappa og mamma spanderer en halv 27" imac på meg til bursdagen og julegave, så da sponsa jeg like greit inn litt ekstra sjæl også, og handla en skikkelig bra en. GLEDER meg til å få den hjem til meg selv om en ti dagers tid.. :rodmer:

Selv om det sikkert blir litt trist når jeg sitter der på julaften uten stor julegave, da. :P Ikke at det gjør så mye.

I dag har jeg sendt bursdagsgaver til familien, og et par postkort til ymse norske dyr jeg savner. Hjalp skikkelig på hjemlengselen :)

Og nå spiser jeg eple, og skal snart møte Rach. Koskos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I går fløy jeg drage, haha, det var maks kos. Masse sol og vind, så vi dro ut og lekte i parken.

Og så satt vi i sola på en pub og drak litt øl også.

I dag er det regn, og tilbake til hverdagen. Jeg aner ikke hvordan jeg skal angripe hele skolesituasjonen, jeg er ikke motivert. Men det blir vel greit når jeg begynner igjen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drage er moro!

Skolesituasjoner fikser seg nok ganske snart. Som du sier, bare du begynner, så får du dreisen på det.

Leste litt på bloggen din idag, hesteveddeløp så gøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Åh, gud bedre, jeg er så trøtt i trynet nå. Stod opp klokka åtte, studio til tolv, har ikke forelesning før klokka halv fem..

Vurderer følgende:

-Sove

-Trene

-Visuell dagbok

-evt alle de overnevnte

Tror jeg begynner med det kjipeste og kjedeligste: trening, here we go..

Makan til kjedelig innlegg også, da, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kjedelig update, jada, jeg trente. I en time. Skjelden jeg gidder å stå på elipsemaskinen/syklemaskinen i en time altså, men i dag spilte ipoden bare bra låter, så jeg trivdes.

450 kalorier brent. AHAHAH. Så digg.

Har også gått til innkjøp av vekt, og funnet ut at jeg veier 58,7 kilo. Ah, savner dagene da jeg veide 54. Vil tilbake dit, da var jeg så fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beauty is in the eye of the beholder... Og, en kan vær fin hele tiden også! Jeg lurer mer på hvordan styrke og kondis har utviklet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Aw, dere er jo søte da. :)

Jeg skulka to forelesninger i dag, og satt ute i sola med en venn, Maggie, og bare preika piss og hata på skolen og sånn. Det var fint. Nå er jeg i rosebud igjen, men skal tilbake til melb i morra. Helga ser fresh ut; bursdagsfest for maggies kjæreste, loppemarked, og alt mulig. Glær mæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, skypa litt med Lillesopp, Maling og BJ i dag, nå er de sammen i London. Er litt maks misunnelig, for å si det sånn, skulle så gjerne vært med gjengen min. Dessuten er pappa, og bestemor, på skype, men ingen svarer. Dårlig opplegg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...