venus_ Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har en boks med minimozzarella som gikk ut på dato på lørdag, vet dere om denne er grei å spise i dag og de neste dagene? Og er det noen som har noen veldig gode oppskrifter med mozzarella?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Pizzs med mozzarella.. mmm Men ta å åpne den så ser du på lukta om den er ok.
Vulpes Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Det går nok helt fint! Så lenge de ser ok ut og lukter som de skal, så drit i datostemplingen. Jeg synes mozarella er godt på f.eks. pizza og på baguetter i ovnen sammen med f.eks. spekeskinke og annet snask. 3
venus_ Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2011 Problemet er at jeg ikke vet hvordan de skal lukte Men vet hvordan de skal smake da så får prøve en
Vulpes Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Hmm, etter hva jeg husker tror jeg ikke egentlig mozarella lukter så mye. I hvert fall ikke sammenliknet med mange av de andre ostene.
MarianneE Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 mozzarella lukter ikke så mye. Men kutt en baguett eller bare noen brødskiver og smør pesto på. Legg på tomat og mozzarella og evt ta dette i ovnen til mozzarellaen smelter. Eller ha den i salat.
Sandin Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Mozarella er godt i tomatsuppe synes jeg.
Tears.of.the.Sun Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Mozzarella har veldig svak lukt av seg, så hvis osten begynner å lukte kan du trygt kaste den. Hvis ikke ville jeg ikke stresset med datostemplingen, ost er noe som kan modnes lenge. Mozzarella er godt oppå italiensk pizza, sammen med røkt mat, som fyll inni kyllingfilèt, i salater, oppå omeletten, italiensk tomatsalat, bruschetta. Det er de jeg kommer på i farta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå