Gå til innhold

Brygger på noe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg brygger på en forkjølelse og målte tempen i sted som var 38,2. Har både skole og trening i morgen, men hvor syke er folk før de blir hjemme? Føler meg litt tett i hodet, tørrhoste, fryser/svetter, men jeg vil ikke si jeg er veldig dårlig. Jeg er sjelden syk, og når jeg er har jeg enda sjeldnere feber. Vil jo ikke bli værre heller og hvordan er det i forhold til å smitte å andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel smitter du hyppigere før du får symptomene. Har du først blitt syk, som nå, er du ikke fullt så smittefarlig. Men du kan likevel smitte og for andres del bør du kanskje være hjemme. Noen har en tendens til å være livredde for smitte.

Men dersom du har feber bør du holde deg i ro. Beveger du deg vil kroppen jobbe i tillegg til å bekjempe bakterier og kroppen og det tar lengere tid før du blir syk.

Treningen kan du godt holde deg unna(du kan jo måle feber i morgen) og det er sikkert lurt å være hjemme også.

Det varierer fra folk til folk hvor syk de er før du blir hjemme. Noen blir hjemme med en enkel hodepine, mens andre drar på jobb med 38,5 med feber. Selv var jeg på jobb med nesten 39 i feber, men fant ut at det var en mindre god idé...

Skrevet

Takk for svar! :) Hadde ikke feber på mandag, tirsdag og i dag, inntil jeg kom hjem nå i sted. 39,6..Så da var det bare å gå å legge seg. Har holdt meg unna trening, men det var tydeligvis ikke nok. Mange som er syke for tiden, så det skulle vel godt gjøres å slippe unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...