Gå til innhold

Vi skal ha ny bil, noen med erfaring med Audi q7?


Rosa Smurfen

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, vi skal kjøpe oss ny bil og vi har vel mer eller mindre (endelig) bestemt oss for en Q7. Vi har fire barn og trnger en romslig 7 seter, har prôvekjørt flere merker men tror vi har landet på denne.

Noen som har q7 og kan fortelle litt om denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, den fungerer aldeles utmerket til å vise naboen hvor mye penger jeg har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjempebil! Eneste minuset er at den ser ut som en flodhest og er stor i parkeringshus. Vi har en på jobb som jeg ratter ganske ofte, og om jeg får behov for en så stor bil er det definitivt den bilen jeg kommer til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men, vi skal kjøpe oss ny bil og vi har vel mer eller mindre (endelig) bestemt oss for en Q7. Vi har fire barn og trnger en romslig 7 seter, har prôvekjørt flere merker men tror vi har landet på denne.

Noen som har q7 og kan fortelle litt om denne?

Q7 er digg, men veeeldig "stor" å kjøre. Oppleves noe tung, men er en drøm på langkjøring.

Vær obs på at mange blir misunnelige - som Feks i første svaret du fikk her, men sånne klarer du vel å heve deg over :)

Kjør på. Bilen er digg, og det er nok gode kjøp å gjøre på den nå som den har vært noen år på markedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q7 er digg, men veeeldig "stor" å kjøre. Oppleves noe tung, men er en drøm på langkjøring.

Vær obs på at mange blir misunnelige - som Feks i første svaret du fikk her, men sånne klarer du vel å heve deg over :)

Kjør på. Bilen er digg, og det er nok gode kjøp å gjøre på den nå som den har vært noen år på markedet

Takk for svar!!

Den janteloven...

Skal innrømme vi har gått noen runder med oss selv, nettopp pga folks reaksjoner. Men, 4 små barn + bil = vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær obs på at mange blir misunnelige

Det er vel ikke så mange som blir misunnelige på en Q7?

I tillegg må du 7-seter for å få plass til 4 unger. Bagasjerommet er ikkeeksisterende med den tredje sitteraden oppe. Til å være en så stor bil (eller monstersuv som mediene kaller den) har den overraskende "dårlig" plass innvendig. Dårlig i gåseøyne fordi den er stor, men man forventer bedre plass innvendig i en bil på størrelse med et stridsvogn. I tillegg fikk den bare 4 av 5 stjerner i Euro NCAP.

I praksis er Q7 en femseter. Skal jeg ha god plass til et halvt fotballag ville jeg heller gått for en annen bil.

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange som blir misunnelige på en Q7?

I tillegg må du 7-seter for å få plass til 4 unger. Bagasjerommet er ikkeeksisterende med den tredje sitteraden oppe. Til å være en så stor bil (eller monstersuv som mediene kaller den) har den overraskende "dårlig" plass innvendig. Dårlig i gåseøyne fordi den er stor, men man forventer bedre plass innvendig i en bil på størrelse med et stridsvogn. I tillegg fikk den bare 4 av 5 stjerner i Euro NCAP.

I praksis er Q7 en femseter. Skal jeg ha god plass til et halvt fotballag ville jeg heller gått for en annen bil.

Det at folk blir misunnelige ser du jo tydelig i begge innleggene her fa anonyme brukere. Det ene om at det er en bil for å vise seg for naboer, og den andre som sier bilen koster 2,5 mill. Du får ny q7 fra under millionen, og brukt enda rimeligere.

TS har jo testet bilen, og funnet plassen grei. Du behøver ikke ha oppe hele bakerste seterad for å sitte 4 små barn bak i bilen.

Dessuten; de kjøper nok ikke q7 KUN for plassen. Det er sikkert en kombinasjon av flere ting.

Personlig synes jeg den er for stor og tung, men det mener jeg alle konkurrentene jeg har prøvd også er. Q7 er fin i "monsterklassen" den.

For min del velger jeg helt annen biltype - Feks a7...en nydelig bil, men nå var det ikke mitt bilvalg det handlet om denne gangen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del velger jeg helt annen biltype - Feks a7...en nydelig bil, men nå var det ikke mitt bilvalg det handlet om denne gangen...:)

A7 er litt av en bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg, test ut XC90, den er rå på plass, og god å kjøre. Har en Q7 og en XC90 og Volvoen blir mest brukt når alle skal på tur.Vi er 5stk barn fra 3-15år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg, test ut XC90, den er rå på plass, og god å kjøre. Har en Q7 og en XC90 og Volvoen blir mest brukt når alle skal på tur.Vi er 5stk barn fra 3-15år.

Tuller du? Har du 7 seter Q7 og 7 seter XC90, og foretrekker Volvoen???

Kunne ikke blitt mer UENIG....synes XC90 er en ordentlig gammeldags og gørrkjedelig "traktor" sammeliknet med Q7 (og ja; jeg HAR kjørt dem begge. Mye), men dette ser man tydeligvis forskjellig på - og det er jo heldigvis lov :)

HER er en stor test av nettopp disse to bilene mot hverandre.

Volvoen blir vel mildt sagt fullstendig forbikjørt. Konklusjonen av den store testen er følgende "Konklusjonsmessig er Audien en større, raskere, mer moderne og spenstigere bil med høyere imponeringsfaktor. Og selvsagt også en høyere prislapp.

Q7 3,0 TDI er den store familiens nye drømmebil!"

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Har du 7 seter Q7 og 7 seter XC90, og foretrekker Volvoen???

Kunne ikke blitt mer UENIG....synes XC90 er en ordentlig gammeldags og gørrkjedelig "traktor" sammeliknet med Q7 (og ja; jeg HAR kjørt dem begge. Mye), men dette ser man tydeligvis forskjellig på - og det er jo heldigvis lov :)

HER er en stor test av nettopp disse to bilene mot hverandre.

Volvoen blir vel mildt sagt fullstendig forbikjørt. Konklusjonen av den store testen er følgende "Konklusjonsmessig er Audien en større, raskere, mer moderne og spenstigere bil med høyere imponeringsfaktor. Og selvsagt også en høyere prislapp.

Q7 3,0 TDI er den store familiens nye drømmebil!"

Jada, hørt den mange ganger før, ja jeg har begge i 7 seter(uten 7seter,krig i bilen) Ja foretrekker XC90 pga størrelsen med parg, du har ikke mye plass i audien når alle radene er oppe, men i Volvoen har du faktisk plass til parg, derfor blir Volvoen foretrukket fremfor Audien.

Og er helt enig at XC90 ser ut som er traktor.

Men når man først er oppe i denne pris klassen så kan man lukte på MB R klasse, der får du kjøre komfort som få kan etterligne. Tror ikke den fås i 7 seter, men 6 seters. Drøm å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuller du? Har du 7 seter Q7 og 7 seter XC90, og foretrekker Volvoen???

Kunne ikke blitt mer UENIG....synes XC90 er en ordentlig gammeldags og gørrkjedelig "traktor" sammeliknet med Q7 (og ja; jeg HAR kjørt dem begge. Mye), men dette ser man tydeligvis forskjellig på - og det er jo heldigvis lov :)

HER er en stor test av nettopp disse to bilene mot hverandre.

Volvoen blir vel mildt sagt fullstendig forbikjørt. Konklusjonen av den store testen er følgende "Konklusjonsmessig er Audien en større, raskere, mer moderne og spenstigere bil med høyere imponeringsfaktor. Og selvsagt også en høyere prislapp.

Q7 3,0 TDI er den store familiens nye drømmebil!"

Henkie: jeg liker deg :)

Vi har prøvd volvoen, og Wolf, vi er ikke enige, jeg syntes volvoen var stot og tung, og dårlig svingradius. Skal være enig i at plassen inni, da mener jeg de to ekstra setene bak er supre, men bilen i sin helhet synes jeg var litt 'traktor'

I vår store biljakt, har vi testet x5 (som er den absolutte favoritten), volvo, nissan pathfinder og land cruiser og Multivan. Vi jakter etter en bil der vi kan ha to bilseter på rad 2 og allikevel klare å vippe fra det tredje så de eldste mann kan komme seg bakerst. Q7 'en innfrir, og den er fantastisk å kjøre, riktignok litt en tung og stor bil, men kjøre comforten er fantastisk...

Nei, bil og 4 små er elendig kombinasjon men valget føles comfortabelt.

Og nei... Du skal faktisk lete en stund etter q7 for hele 2 mill.. Vi skal kjøpe brukt og er langt under halvparten. Jantelov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp q7 du den blir du sikkert kjempefornøyd med .

Alle de misunnelige stakkarene får du bare smile pent til :-)

Men; Problemet er bare at dersom du smiler og vinker, blir de sure fordi du skal "vise deg frem"

Hvis du IKKE smiler og vinker, blir du stemplet som "hoven" av de samme menneskene. Ikke lett :-)

Så til saken: Liker du dinosaurbiler er q7 et av de beste valgene du kan gjøre - mener jeg. Personlig liker jeg q7 bedre enn x5 også.

Touareg er også et fint og velkjørende "beist" men den finnes vel ikke som 7 seter, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøp q7 du den blir du sikkert kjempefornøyd med .

Alle de misunnelige stakkarene får du bare smile pent til :-)

Men; Problemet er bare at dersom du smiler og vinker, blir de sure fordi du skal "vise deg frem"

Hvis du IKKE smiler og vinker, blir du stemplet som "hoven" av de samme menneskene. Ikke lett :-)

Så til saken: Liker du dinosaurbiler er q7 et av de beste valgene du kan gjøre - mener jeg. Personlig liker jeg q7 bedre enn x5 også.

Touareg er også et fint og velkjørende "beist" men den finnes vel ikke som 7 seter, så...

Touareg er flott bil, hadde det før multivan og barn nr 4, utrolig bil!

Kunne ønske vi hadde økonomien til Wolf, så skulle vi hatt x5 og q7... Uff og uff, det ville vært vel mye bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...