Gå til innhold

Sunne alternativer til mellommåltider


Blackpuma

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg sannsynligvis blir oppblåst av frukt, og må derfor finne alternativer. Jeg spiser mye frukt, men det er mest kveldsmaten - som består av to-tre frukt og yoghurt - som må finne et ok alternativ til. Brødmat blir jeg så fort lei av, så jeg trives best med å ha brødmat kun som lunsj. Noen som har noe forslag til hva jeg kan ha i stedet? Også forslag til andre gode mellommåltid er veldig velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Yoghurt og nøtter. Usaltede nøtter som f.eks mandler, paranøtter, valnøtter osv.

Reker med avokado og litt majones.

Rugsprø eller fiberrik med godt pålegg.

Smoothie

En lett salat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med grønnsaker? Skulle ønske jeg var flinkere å spise mer av det heller, da jeg også spiser veldig mye frukt til tider. Greit å knaske på en gullerot, kålrot eller blomkål av og til:)

Ellers trenger jeg tips til pålegg som er sunt og godt å ha på knekkebrød!

Blir lei av leverpostei og banan som er det jeg pleier å ha på. Er ikke glad i ost og smør, så da blir det fort kjedelig. Bruker kyllingsalat eller syltetøy litt, men det er jo ikke særlig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med grønnsaker? Skulle ønske jeg var flinkere å spise mer av det heller, da jeg også spiser veldig mye frukt til tider. Greit å knaske på en gullerot, kålrot eller blomkål av og til:)

Ellers trenger jeg tips til pålegg som er sunt og godt å ha på knekkebrød!

Blir lei av leverpostei og banan som er det jeg pleier å ha på. Er ikke glad i ost og smør, så da blir det fort kjedelig. Bruker kyllingsalat eller syltetøy litt, men det er jo ikke særlig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Grønnsaker er alltid sunt, og kan fint brukes til mellommåltid. Om du liker makrell i tomat, ser jeg at mange spiser det på knekkebrød. Selv liker jeg skinke på knekkebrød, eller smøreost, salami og ost (men det likte jo ikke du).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...