Gå til innhold

Familie på 4+2


Cuba

Anbefalte innlegg

Mannen min har to barn fra tidligere og vi venter snart vårt 2. sammen.

Bonusene er her bare annenhver helg, men de gangene vi skal ut å kjøre alle sammen må vi jo også ha med vogn.

Så hvilken bil passer for oss?

Vi har tittet på Renault Grand Espace og Grand Scenic, men vet ikke helt.. De er jo ikke så veldig pene at det gjør noe :sjenert:

Ellers har vi vært inne på tanken på å bare bruke en skiboks på en litt mindre 7-seter som vi kan bruke de gangene vi skal ut hele gjengen.

Andre tips? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2000_fiat_multipla_concept_100003062_m.jpg

Jeg kjenner en del som har disse, og det er visstnok verdens største bil på under 4 meter. De er en smule spesielle dog.

For å være litt seriøs, kan Ford S-Max være et alternativ? 7 seter, relativt lav (og personbilaktig) og gode kjøreegenskaper. Ford er jo blitt synonymt med god kvalitet de siste årene også, så det er et relativt trygt kjøp.

Ford-S-Max-Facelift-002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi Q7?

Ja, takk :gjeiper:

Er nok ikke helt i vår prisklasse desverre!

S-Max kan helt klart være et alternativ. Kanskje hakket dyrere enn vi hadde tenkt, men man får jo også det man betaler for som regel.

Må vurdere litt hva vi har mulighet til :P

Ellers har vi også siste døgnet snust litt på Toyota Verso, Citröen C8 og Chrysler Grand Voyager.

Og har vel egentlig ikke helt avblåst Grand Espace heller, de nyere modellene er jo penere i utseendet syns jeg.

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De litt nyere Espacene er stilige spør du meg. Jeg liker dem veldig godt, men jeg er litt usikker på kvaliteten. Det samme gjelder C8 og Grand Voyager som ligger nederst på alle kundetilfredshetsbarometere. Verso er et trygt og solidt kjøp, selv om den kanskje er litt "grå" og kjedelig...

Jeg personlig ville gått for S-Max eller kanskje Touran. Touranen er riktignok litt mindre og muligens relativt sett dyrere, men mange liker VW av en eller annen grunn.

Q7? Hvem ville i ramme alvor kjøpe noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei.. Voyager skulle vi ikke ha i følge mannen nei :P

Står nok mest mellom S-Max og Verso for øyeblikket ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De litt nyere Espacene er stilige spør du meg. Jeg liker dem veldig godt, men jeg er litt usikker på kvaliteten. Det samme gjelder C8 og Grand Voyager som ligger nederst på alle kundetilfredshetsbarometere. Verso er et trygt og solidt kjøp, selv om den kanskje er litt "grå" og kjedelig...

Jeg personlig ville gått for S-Max eller kanskje Touran. Touranen er riktignok litt mindre og muligens relativt sett dyrere, men mange liker VW av en eller annen grunn.

Q7? Hvem ville i ramme alvor kjøpe noe slikt?

Q7 hva er galt med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q7 er dyr, men super den, for de som foretrekker store beist.

Selv liker jeg ikke suvs, men det betyr jo lite her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q7 hva er galt med den?

Den er stor, stygg, dyr, dårlige kjøreegenskaper osv.

Skal man ha stor firehjulstrekker med 7 seter ville jeg uten tvil gått for Discovery eller Volvo XC90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er stor, stygg, dyr, dårlige kjøreegenskaper osv.

Skal man ha stor firehjulstrekker med 7 seter ville jeg uten tvil gått for Discovery eller Volvo XC90.

Javel, smaken er som baken.

Men er enig med deg på XC90. Men ville holdt meg unna Discovery.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discovery styrer du unna pga. feil? Det hadde ikke jeg tenkt noe særlig på. Disco ble vel utviklet da Ford hadde styringen, noe som har vist igjen. De har relativt lite feil. Det samme kan ikke sies om VAG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...