Gå til innhold

Flytte hjem etter studier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje en ordning om at jeg setter 4000-5000kr i mnd (som er vanlig pris på et rom i bofelleskap i området) på en egen konto som skal brukes til bolig kunne vært noe? Kan eventuelt foreldre ta i mot penger fra meg som de setter inn på sine kontoer (som har bedre renter) for å så betale ut dette i forbindelse med boligkjøp senere, eller er dette ikke lov?

TS

Hvis foreldrene dine har så god råd kan det jo hende de har tenkt å hjelpe deg med ditt første boligkjøp ved å gi forskudd på arv. At du først skal gi dem penger i en periode, for deretter betale arveavgift på pengene du kanskje får fra foreldrene er jo en veldig ugunstig løsning.

Jeg synes du skal diskutere dette med foreldrene dine, så kommer dere fram til en løsning som også minimerer arveavgiften!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For foreldre som nå er vant til å bo alene, kan det faktisk være litt belastende å få hjem et voksent barn.

Tror ikke de vil tenke så mye på penger, det er viktigere at du bidrar hjemme med husarbeid, holder det ryddig og rent der du oppholder deg osv. Rot og sånt blir lett et irritasjonsmoment.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...