Gjest Serena Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Elsker Blair i Gossip Girl stilen. Strømpebuksene i alle farger. Hårbøylene. Kjolene. Men jeg sliter med å få stilen til å funke i Norge. Outfitsene hennes er supre, men hvis jeg går kledd som henne på gata får jeg noe innmari blikk innbiller meg. Hvordan kan jeg tilpasse hennes New York upper east side look til en vanlig norsk by?
Gjest reebok Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 ...men hvis jeg går kledd som henne på gata får jeg noe innmari blikk innbiller meg. Hvordan kan jeg tilpasse hennes New York upper east side look til en vanlig norsk by? Don't give a damned 9
Gjest idakaroline Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Henger meg på denne. Lurer på akkurat det samme, så blir spennende og se hva du får til svar!
One Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Nordmenn er ofte kjedelige sånn. Ser de noen som skiller seg ut fra mengen og ikke går med det "vanlige", får de ofte blikk. Jeg synes ikke du skal bry deg om hva andre mener. Jeg liker å se folk som skiller seg ut og tørr å ha sin egen stil 3
¤Pernille¤ Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Prøv heller å ta blikkene som kompliment Det er stor sjanse for at de ser på deg med beundring! 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Flere burde gå slik, kanskje andre blir inspirert og hiver seg på. Så kan fin klesstil bli en trend her også! 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Hadde man bare hatt selvtillit til å gi totalt blanke i alle andre rundt så ... Er ikke så lett når folk gransker deg fra topp til tå bare du kler deg litt annerledes enn saueflokken ellers ... 2
Kamikatze Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Vel... I NY er det så stappfullt med folk at du nesten kan gå gatelangs et år uten å møte på de samme menneskene. Klesstilen kan derfor være deretter. I de fleste middels norske byer er alle på hils med hverandre, og kjenner foreldra dine... En stilmessig tilpasning vil clashe når den blir malplassert. En ting er hvordan halvnakne ungjenter fremstår på dansegulvet. Men i TAXI-køen i -20oC blir de seende litt malplassert ut.(Les: Vet ikke hvordan de skal kle seg for å tilpasse omgivelsene.) Nå er ikke stilen så ekstrem. Men du slipper nok lettest fra det om du arbeider innen et kreativt yrke, eller barnehage. Problemet med "mote" er at alle dilter etter alle, og tror de blir trendy bare de blir kliss like... Vel, det er en grunn til at enkelte som våger kalles trendsettere. Så værsågod, trendsett i gang! Du vet, ingenting er så ekstremt at det ikke kan tones ned en smule. 1
AfgMartin Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Dette er vel den eneste stilen fra USa de siste årene som er spennende. Hollywood med trange skjørt høye hæler og bare bein som er helst likbleke og narkotynne, ser ut som er designet av homofile motemenn med null begrep om ordet kvinne. New York har mer vårt klima og jeg kan ikke fatte at du skulle trenge å holde tilbake. Helt enig i at de som stirrer, gjør det i ren beundring. Norge har så kjedelig klesstil. Det er nummeret før vi gifter oss i jeans. Go, girl! 1
Gjest BabyBlue Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Nordmenn er så sykt kjedelige i klesstilen. Det går bare i blåe jeans, kanskje skinnjakker, hettegensere, bergans boblejakker og høye støvletter om man er vågal. Jeg er sånn selv, men får ikke rotet meg til noe mer fancy fordi jeg er lat Jeg synes stilen til jentene i GG er helt nydelig, klassisk og feminin. Gjør som du vil! Hvis noen stirrer, så stirrer de i beundring, som AfgMartin sa
Kamikatze Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 - Eller misunnelse. Ikke glem at dette er Norge.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Nordmenn er fryktelig kjedelige i klesstilen. Det er svært få som faktisk tør å skille seg ut og gå sin egen vei, men de som gjør det er virkelig tøffe som står på sitt og ikke blir påvirka av alle andre! Jeg skulle ønske flere var sånn. Så og si alle gjør som resten av flokken og kler seg sånn som andre ønsker at man skal kle seg. Her jeg bor blir man sett rart på bare man går med høye hæler. Da er det rett på med "hore-stempelet", selvom skoene er helt enkle med en liten hæl på 5 cm. Sånt mener jeg er feil! Nå skal det sies at jeg ikke bor på verdens mest siviliserte sted, men likevel så bør ikke folk slenge med leppa bare en vil skille seg ut ifra mengden. Jeg har selv prøvd det et par ganger, men har da blitt høvla over og fått høre at jeg ikke kan gå sånn. Her blir man på en måte tvunget til å gå med slitne klær og tøysko. For meg blir det galt, for jeg er vant til større byer der folk virkelig kjører stilen fullt ut og går på med sitt. Jeg har bodd en god stund i en av Europas motebyer, hvis jeg kan kalle det det, og jeg beundrer hvordan folk der kler seg. Også er det jo alle fordommene da. At man dømmer en person etter utseende og klesstil. Mange mener vel at det gir et inntrykk av hvordan personen er, men det mener jeg absolutt er feil! Norge trenger å lære mer fra andre land! Syns ikke akkurat at det er så rart at trendene kommer til Norge til slutt .. Nå som Jan Thomas har kommet med enda en sesong av "Happy Day" så får vi inderlig håpe at det blir litt mer stilfult her i landet også! Folkens - kjør på med akkurat det DU vil, gi blaffen i alle andre og kjør ditt eget løp! Etterhvert vil du nok se at andre tar etter deg, og da blir du plutselig en trendsetter! Go people! 1
kanelsnurr Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Jeg sier som alle andre her; Go for it! Jeg har har klesstil som skiller seg ganske mye ut (særlig siden jeg er ingeniørstudent, og dermed er omrina av de største forkjemperne for allværsjakke og sekk). Og det forrige bruker her sier om at man blir "stempla" bare man har 5 cm hæl, føler ikke jeg at stemmer i det hele tatt. De som bryr seg litt om klær og stil, syns det er kult at noen tør å skille seg ut, og jeg har fått mange komplimenter. Og de som ikke bryr seg i det hele tatt, de bryr seg fremdeles ikke (unntaket er kanskje om man ikke kler seg overhode etter vær og årstid, jmf. tråden om hvorfor folk går så tynnkledde på byen. Det har jeg nemlig hørt bli gjort narr av...) Jeg føler egentlig at fordommene oftere går motsatt vei. Man kan særlig merke det på hvor utrolig mye mer service man får i kledsbutikker, parfymeri o.l. Ikke at jeg har noen konkrete tips på å få akkurat Blairs stil til å funke i Norge, men jeg synes det er kjekt å titte på lookbook, og thefashionspot.net sin "hva har du på deg idag". Synes det er mer inspirasjon i å se på hva folk faktisk får til å funke i virkeligheten, fremfor å se i blader og tv. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Og det forrige bruker her sier om at man blir "stempla" bare man har 5 cm hæl, føler ikke jeg at stemmer i det hele tatt. Det er sånn det er her jeg bor! Mente ikke å si at det er sånn alle steder, for det tror jeg heller ikke at det er. Men - jeg bor på landsbygda, og akkurat her jeg bor er det sånn. Jeg går siste året på videregående, og det er absolutt INGEN som går med høye hæler der. Når det først er noen som gjør det, blir det baksnakking og granskende blikk herifra og til månen. Det gjør noe med selvtilliten på en. Utrolig synd at det skal være sånn! Jeg har alltid vært en sånn person som har elsket høye hæler, trange jeans og tilbehør og har brukt det nå og da siden jeg startet på ungdomsskolen. Jeg ble mobba så mye for det, folk tok bilder av meg i smug og baksnakket meg fordi at jeg kledde meg annerledes! Det har satt et varig spor i meg og det er vanskelig å klare å slå seg fullstendig løs etter alt dette, men likevel prøver jeg å gjøre det.
Rosenrød Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Jeg kjører ofte "Blairstil" med høye hæler, skjørt, shorts, strømpebukser, bluser, hårpynt, dyre vesker og trenchcoat, både på jobb og ellers. Gir blaffen i om folk kikker og har også fått mange komplementer for stilen min:-) Dongribukser går jeg sjelden i.
Gjest Anjelika Skrevet 31. januar 2011 #16 Skrevet 31. januar 2011 Nå som Jan Thomas har kommet med enda en sesong av "Happy Day" så får vi inderlig håpe at det blir litt mer stilfult her i landet også! Oh GOD no, Jan Thomas er en skam av en stylist! Har lagt merke til hans komplett manglende evner i seriene han har vært i, og fikk meg en god latter når jeg så forsiden til VG i dag! http://www.tv2underholdning.no/happyday/kjenner-du-ham-igjen-3402381.html Men ellers enig altså, hurra for mangfoldet osv. Ser ikke noe problemer med å gå i Blair-stil i Norge, så lenge du klarer å gjennomføre det så får du nok bare beundrende blikk. Burde ikke være så vanskelig å inkorporere deler av det i din stil iallefall, hårbøyler, bluser, kåper og skjørt er jo ikke akkurat kjempesært det vel? Men skjønner det kanskje er annerledes på "bøgda" enn i byene.
kanelsnurr Skrevet 31. januar 2011 #17 Skrevet 31. januar 2011 Det er sånn det er her jeg bor! Mente ikke å si at det er sånn alle steder, for det tror jeg heller ikke at det er. Men - jeg bor på landsbygda, og akkurat her jeg bor er det sånn. Jeg går siste året på videregående, og det er absolutt INGEN som går med høye hæler der. Når det først er noen som gjør det, blir det baksnakking og granskende blikk herifra og til månen. Det gjør noe med selvtilliten på en. Utrolig synd at det skal være sånn! Jeg har alltid vært en sånn person som har elsket høye hæler, trange jeans og tilbehør og har brukt det nå og da siden jeg startet på ungdomsskolen. Jeg ble mobba så mye for det, folk tok bilder av meg i smug og baksnakket meg fordi at jeg kledde meg annerledes! Det har satt et varig spor i meg og det er vanskelig å klare å slå seg fullstendig løs etter alt dette, men likevel prøver jeg å gjøre det. Men da får du tenke på at det bare er måneder igjen av videregående, og så er det vekk fra landsbygda og sånne idioter! Jeg skjønner kjempegodt at det gir en knekk på selvtilliten. Du må bare prøve å heve deg over det selv om det er vannskelig. Du veit i alle fall at du har mye bedre stil!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 Men da får du tenke på at det bare er måneder igjen av videregående, og så er det vekk fra landsbygda og sånne idioter! Nå er det jo ikke slik at "landsbygda"="idioter som baksnakker folk med høye hæler", da. Jeg er vokst opp på "bygda" og har flyttet tilbake i voksen alder. Og jeg har aldri oppfattet det som "farlig" å pynte seg. Jeg tripper rundt på rådhuset her i høye hæler og kjoler, jeg.. Bare komplimenter å få 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #19 Skrevet 31. januar 2011 Nå er det jo ikke slik at "landsbygda"="idioter som baksnakker folk med høye hæler", da. Jeg er vokst opp på "bygda" og har flyttet tilbake i voksen alder. Og jeg har aldri oppfattet det som "farlig" å pynte seg. Jeg tripper rundt på rådhuset her i høye hæler og kjoler, jeg.. Bare komplimenter å få Det er nå det inntrykket jeg har da, ihvertfall ...
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #20 Skrevet 31. januar 2011 Det er nå det inntrykket jeg har da, ihvertfall ... Og det er absolutt ikke min erfaring. Så hva med å innse at du ikke sitter på den fulle og hele sannhet? Og at du kanskje velger å se bare noe av det reelle bildet rundt deg? Noen ganger sitter faktisk problemet i vårt eget hode, like mye som i verden omkring oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå