Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan være jeg som er helt blond som ikke skjønner eller klarer å få til dette riktig, men nå skjønner jeg virkelig ingenting her. Leverte skattekortet mitt til arbeidsgiver i januar, fikk lønn og fant ut at jeg blir trekt 36% i skatt, det er jo alt for mye i og med at jeg tjener 250-tusen i året. Prøver å gå inn og endre det, skriver opp hva jeg tjener osv, får skattekort i posten og igjen står det at jeg skal betale 36% i skatt. Har tabell trekk, så skjønner egentlig ikke hvordan det kan bli så feil. Er det mulig å ringe noe å få hjelp med dette? Trenger virkelig hjelp her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres egentlig ikke helt feil ut i mine ører da..hva mener du selv du skal trekkes i skatt?

Skrevet

Jeg har også opplevd at det ikke er samsvar mellom skatteetatens skatteberegningsprogram, og beregningen deres av skattekort. Altså, jeg kan gå inn og legge tallene mine i skatteberegningen og få vite at jeg får feks 6000 igjen på skatten. Jeg vil ikke vente halvannet år på disse pengene, men heller ha 500 kr mer utbetalt i måneden (dvs betale riktig skatt). Men når jeg legger nøyaktig de samme tallene inn på endring av skattekort, så får jeg ikke lavere skatt. Jeg tror rett og slett de legger inn en stor buffer der fordi noen folk ikke klarer å betale for seg når de får baksmell. Den eneste måten jeg har funnet å betale noenlunde riktig skatt på er hvis man oppgir lavere inntekt enn man egentlig forventer, høyere gjeld e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...