Gå til innhold

Reise til Florida


Prestekrage

Anbefalte innlegg

Vi har lenge tenkt på en tur til florida.. Vi er 2 voksne og 2 barn på 3 og 6 år.

Vi vil ha en familietur, hvor ungene kan kose seg, men samtidig få en opplevelse!

Orlando fordi her ligger jo alle parkene som unger liker.. Men hva bør vi velge? Er jo så mange.. Og Daytona Beach hadde vi lyst til.. Leie bil og kjøre fra Orlando til Daytona?

Og så føler vi Miami er ett must når vi først er i florida. Men dere som har vært der før...gi meg litt råd, for jeg har ikke peiling så langt! Hoteller,billeie,fly,hvor mange dager må til,hvor begynner vi turen,parker,utflukter???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var 3 uker i Florida i 2009 og jeg kan gi deg litt info fra våres tur. Vi fløy med Continental airlines fra Oslo til new york. Hadde en stopp på 4 timer der så vi hadde greit med tid til immigration, matpause og finne neste gate.Fly fra new york til Orlando tok 3 timer og vi ankom om kvelden. Tok taxi til vårt hotelresort som var lake buena vista resort and spa.

http://eb5greencardusa.com/

film fra anlegget

Jeg fant dette hotellet som et av alternativene da jeg booket flyreisen.

Et fantastisk leilighetshotell. Til og med egen vaskemaskin og tørketrummel.

Stort outlet shoppingsenter med mange butikker 1 minutt i fra og Wallmart rett oppi gaten.

Det går gratis buss til og fra parkene her hver dag.

Vi var i alle parkene. Selve disneyparkene er 4 stk og magic kingdom passer best til barn. De andre, epcot, animal kingdom og MGM er alle flotte og man kan kjøpe biletter som gjør at man kan besøke alle parkene innenfor et visst antall dager. Det går gratis skyss enten via båt, buss eller tog mellom alle parkene.Besøker dere animal kingdom så begynn dagen med safari i afrikaområdet. den er bra.

Vi besøkte også Universial studios og adventure island og sea world. Vel alt er bra så dere må bare velge hva dere har størst interesse av.

Om dere ønsker en tur ut om kvelden så er down town disney en hyggelig plass og spasere rundt i.

På hotellet er det et selskap som arrangerer utflukter og vi benyttet oss av dette.

Om man leier seg bil så kan man jo farte rundt på egen hånd,men vi ønsket heller å bli kjørt rundt.Vi hadde en dagstur til kennedy space senter og en todagerstur til Miami med stopp og tur på everglades, en ettermiddag,kveld i Miami og en dagstur fra Fort Lauderdale til Bahamas. Det var kjempebra alt sammen. Vi bodde på south beach( husker ikke navnet på det hotellet da det var reiseselskapet som booket det). Fint å gå ute om kvelden, masse folk og mange restauranter. Jeg skulle gjerne ha kommet med opp til clearwater beach,men rakk det ikke den gangen.

Vel Orlando og Florida er fantastisk synes jeg. Masse å oppleve og veldig koselige folk.

Dere får nok en flott tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er været ok i februar? Varmt nok til å kunne bade liksom??? Mannen har veldig lyst å oppleve Daytona 500(bilrace), og det er jo i februar...

Når det gjelder å leie bil,kan man leie bilseter for barn også?

Og...holder det med en dag pr park?? Vi har tenkt å være i Orlando i en ukes tid... Kanskje besøke Magic kingdom,animal kingdom og seaworld. Er Epcot ett MUST?? Ser for meg at både barn og voksne blir rimelig slitene om vi skal være i parker hver dag også!!!

Så har vi fått anbefalt å leie hus/leilighet der nede...istedet for hotell. Noen erfaringer? Ser det ligger litt forskjellig på finn.no.

Når det gjelder utgifter..hvor mye har dere betalt for reise,billetter,evnt. bil leie, og overnatting for 2 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperatur i Orlando i februar ligger omtrent rundt mellom 16 - 22 grader og i Daytona mellon 15 - 20 grader. Om du vil vite mere om dette så søk på climate orlando så ligger det nok av opplysninger der. Om man kan bade i februar -vel jeg er en pyse og trenger nok varmere temperaturer mens andre igjen synes det er fint så det er vanskelig å svare på.

Nå er det slik at priser forandrer seg så om du går inn på expedia eller noen av de andre søkemotorene og søker opp fly + hotel så kan du selv se forskjellige alternativer og finne noe som passer for dere. Selv fløy vi direkte fra oslo til newark og hadde 4 timer der før neste flight til orlando. Tror vi betalte rundt 16.000 tur/retur for flybiletter. oslo/orlando. Dette var på sommeren og før sas hadde turer oslo /new york. Ser at de kjører kanske rimelige turer så sjekk opp de og.

Den leiligheten vi leide som du kan se i det tidligere innlegget betalte vi rett under 1000 kr døgnet den gang. Det var en leilghet med 3 soverom, 2 bad, eget kjøkken men alt man trenger, spiseplass, oppvaskemaskin, vaskemaskin og tørketrummel. God spiseplass og salong, 40 tommer flatskjerm og tv på soverommene.På en slik plass så kan man være helt selvforsynt og samidig ha god plass til alle. 10 minutter fra parkene og gratis skyss hver dag.

2 minutter til masse outletbutikker.

Biletter til parkene koster en del men vi kjøpte slike som dere kan gå fritt i alle parker innenfor ett visst antall dager og fikk sett alle parkene.

Når det gjelder parker så er magic kingdom den som er mest beregnet på barn og få med dere paraden der. Personlig synes jeg Epcot var den beste,men kanskje ikke med mindre barn. Vel om dere får tid og anledning så hadde jeg tatt en tur innom. I animal kingdom er det spesiellt jungle safari i afrika avdelingen som man bør få med seg og i MGM er det mye filmsnutter i 3D.

Vi følte ikke det var nok med en dag i hver park og brukte vel 1,5 til 2 dager men vi ville ha med oss alle og hadde god tid.

dere må bare velge ut hva dere har mest lyst til og om du søker på nettet på parkene så vil du finne mye informasjon der.

vi leide ikke bil så prisene der vet jeg ikke noe om.

Om Miami er et must. Vel var på Miami beach og ute i byen om kvelden. Var ikke så veldig imponert da. En vanlig by, men høyere priser enn Orlando men med fin strand .Ikke en by jeg kommer til å reise tilbake til bortsett fra om jeg skal på cruise derifra.

Da synes jeg turen på everglades var mye mer spennende.

en annen ting. Der borte er det forventet at du gir 10 eller 15 prosent i tips til taxisjåfører, kelnere o.l. Det kan faktisk fort bli noen kroner så ta det med i beregningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting. Der borte er det forventet at du gir 10 eller 15 prosent i tips til taxisjåfører, kelnere o.l. Det kan faktisk fort bli noen kroner så ta det med i beregningen.

Jeg vil bare legge til angående tipsing:

Dette er ikke bare forventet i form av høflighet eller tradisjon, men er en nødvendig del av inntektskilden og hovedlønn for servitører. Servitører i Florida i dag tjener ca 4-5 $ timen - eller 30 kroner om du vil, uten tips.

10 % tips gis for slett service.

15 % er helt standard tips for ok service.

20 % om man er godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg hive meg med her? :jepp:

Jeg lurer på om alle disse parkene er noe for en på 3-4 år? Vi har to barn (1 og 3). Han yngste er nok ikke så interessert i fornøyelsesparker (han vil være nærmere 2 år når vi evt. drar), men jeg håper de har noe som fenger han eldste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva barn kan hente med seg fra parkene, er nok litt avhengig av hvilke parker dere velger å dra til. Noen søker mot et litt eldre klientell tror jeg, sånn som for eksempel Island of Adventure. Jeg var selv i Disney World første gang da jeg var 4 år, og jeg syntes i alle fall det var veldig gøy. Magic Kingdom er vel den naturlige parken å anbefale, men det finnes flust med andre også. Vannparker er alltids festelig, det syntes i alle fall jeg. Vi besøkte også Sea World, noe jeg ikke vil anbefale i dag av etiske grunner, men jeg syntes det ble mye venting der i forbindelse med mange "show" og sånt.

Magic Kingdom har vel en parade kl 15 og fyrverkeri kl 22 om jeg ikke husker feil. Veldig populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...