hvitveisiskogen Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 På julaften i 2010 oppdaget jeg et utslett på innsiden av albuen, (om det går an og si det ?) Hva heter det nå der egentilig ? Røde prikker, en brennende følelse, kombinert med en trang til å klø. Da jeg klødde sve det. Kunne se tedenser til utslett på den andre armen også, men ikke så fremtredende der. Ut i fra det jeg er kjendt med så er jeg ikke alergisk mot noen verdens ting. Ikke hadde jeg spist noe uvanlig den dagen heller. Tenkte kanskje det kunne være muskatt som gjorde utslaget. Kokken hadde brukt litt i stappen og det bruker jeg ikke til hverdags. Utslettet forsvant like fort som det hadde dukket opp, etter bare noen dager. Men kort tid etter kom det tilbake, sterkere. Forsvant igjen og kom tilbake. Slik har det nå pågått siden julaften. Jeg har fundert meg sprø på dettte, men så sier en nær venninne at det sikkert er stress. Er dette mulig ? Stressutslett ? Skal ikke legge skjul på at det har hendt drastiske endringer i livet mitt siden før jul i fjor, men jeg har da vært stresset mang en gang i min fortid uten utslett. Det som er så rart, hvis det nå er stress som forusaker det hele, er at det dukker opp selv når jeg føler meg rolig. Noen her som har noen erfaring på området ?
Sulosi Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Det kan være stress. Stress er ikke bare når du kjenner det, men og når det tilsynelatende er rolig men så jobber det på spreng i underbevisstheten. Jeg har en hudsykdom som klør noe helt utpå viddene, den kommer og går med stress, bekymringer og andre sykdommer. Jeg bruker den som målestokk på hvor bra/dårlig jeg EGENTLIG har det.
hvitveisiskogen Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2011 Sprøtt ! Jeg har aldrig hørt om dette før... Tenkte å ta det til legen, men så forsvinner det og da er det ikke mye for legen å se. Det klør i grunn ikke så uoverkommelig mye. Brenner mer, på en måte og når jeg kommer borti så svir det og klør litt på samme tid. Det er ikke noe pent av utseende. Virker som det blir litt mer for hver gang. huden rundt de røde partiene ser litt tørr ut på en måte, som om det er brent, hvis du skjønner hva jeg mener.? Vet ikke om jeg skjønner det helt selv.. Har aldri tigligere hatt utslett i mitt liv.
Sulosi Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Det er jo sjeldent noe livstruende med utslett så her er det bare å smøre på med noe som kan dempe kløen (så unngår du sprekker og utterligere kløe) når den er der og gjerne en fuktighetskrem for den type hud (a-derma). Om ikke det hjelper så hadde jeg gått til legen..og fått resept på kortisonkrem som vanlig og ellers like klok...
hvitveisiskogen Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2011 Høres fornuftig ut. Jeg prøver det. Takker for oppklarende svar og god veiledning. Ønsker deg en fin natt videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå