AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 I det siste har jeg merket at jeg får kløe i skjeden etter hver mensen. Det pleier som regel å gå over etter et par dager, og da er det helt normalt der nede helt til neste mensen kommer. Det klør altså INNI skjeden, ikke utenpå/rundt kjønnsleppene. Bare innvendig, og det føles ut som det er på høyre side. Kan dette være en slags soppinfeksjon..? Skal nevnes at jeg det siste halvåret synes det har luktet litt rart av utfloden min. Ikke sånn vond lukt,ikke fiskelukt.. men bare annerledes enn det den har gjort før. Klarer ikke å beskrive lukten, men bare det at det er lukt sier jo sitt.. Har aldri prøvd noen form for behandling av sopp osv. For jeg vet ikke om det er det jeg har. Men akkurat nå er det skikkelig intens kløe, og jeg har mest lyst å stikke inn fingrene å "klø" litt inni der.. Trenger tips om noe som kan hjelpe mot denne kløen NÅ! Får jo ikke sove
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Slik hadde jeg også, da var det sopp..
¤Pernille¤ Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Du kan kjøpe en pakke canesten med pille og salve reseptfritt Så ser du med en gang om det hjelper. Hvis ikke det hjelper, så kan du få en sjekk hos legen!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Men vil det da være slik etter hver mensen?? Jeg har ikke råd til behandling en gang i mnd altså...
¤Pernille¤ Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Nei, det skal gå bort etter behandling. Enkelte kvinner kan slite mer med soppinfeksjon enn andre, så det kan hende du får det igjen noen ganger. Hvis det blir et varig problem bør du snakke med lege, så kan du eventuelt få en reseptbelagt medisin!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Man er vel ekstra mottagelig for sopp når mensen er involvert. Ikke spis sukker, og drikk 1/2ts natron utblandet i et glass vann om dagen så slipper du mest sannsynlig soppen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Ok, tusen takk for svar! Da skal jeg innom apoteket på mandag, om det ikke har gitt seg til da. Visst ikke får jeg vente til neste gang!
PepsiMax Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 hva med å prøve ellen tamponger? de gjør at det forblir riktig bakterieflora "der nede". Kansje det han noe med dette å gjøre da det kommer etter mensen?
PepsiMax Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 du kan lese om Ellen tampongene her: http://www.midelfartsonesson.no/no/Sex--samliv/Intimpleie/RFSU-Ellen-tamponger/
itchii Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Noen reagerer også på bind/tamponger pga kjemikalier og blekemidler i disse, eller at tampongene suger ut fuktighet som skal være der. Kanskje det ville hjelpe på humøret til underlivet ditt å gå over til menskopp?
Gjest Iah Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 Jeg fikk soppinfeksjon etter hver mens tidligere. Så oppdaget jeg menskopp, og har omtrent ikke hatt sopp etter det.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Du kan også prøve melkesyrebakterier i noen dager etter menstruasjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå