Gå til innhold

Å handle møbler på Ikea...


DrTorres

Anbefalte innlegg

For ca halvannet år siden kjøpte vi en kommode på Ikea. På grunn av oppussing har vi ikke hatt mulighet til å ta den i bruk før nå, men for et par uker siden ble rommet ferdig og kommoden skulle monteres. Endelig!! :) Men under monteringen var min mann uheldig og brakk den ene listen som er mellom skuffene i 2. Pytt pytt, sånt kan skje... Så da var det bare å kaste seg på tlf til kundeservice for å bestille den ene lille delen. Men neeeida, så enkelt skulle det vise seg å ikke være. Ettersom det er såpass lenge siden vi kjøpte den, har jo jeg selvsagt ikke tatt vare på kvitteringen. Det var visst totalt umulig å skaffe den delen uten kvittering. Kommoden er fortsatt i salg, og med kvitteringen var det null stress å bestille opp delen. Jeg skal med glede betale den, men hva skal jeg gjøre ettersom jeg ikke har kvittering?? Kjenner jeg blir så utrolig frustrert av at det ikke går ann å få tak i den delen. Vil jo gjerne bruke kommoden, men den står fortsatt halveis montert ettersom vi trenger den listen før vi gjør ferdig resten.

Noen som har vært borti en lignende sak?? Evt har noen tips og råd for hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ikke noen tips og råd. Skulle bare ønske at ikea kunne hatt en stor database der alle kvitteringene våre ble lagret elektronisk. Vet det er usansynlig, men gud så deilig det hadde vært.

Evt i verstefall kan mannen/typen din prøve å lage en erstatnign selv

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca halvannet år siden kjøpte vi en kommode på Ikea. På grunn av oppussing har vi ikke hatt mulighet til å ta den i bruk før nå, men for et par uker siden ble rommet ferdig og kommoden skulle monteres. Endelig!! :) Men under monteringen var min mann uheldig og brakk den ene listen som er mellom skuffene i 2. Pytt pytt, sånt kan skje... Så da var det bare å kaste seg på tlf til kundeservice for å bestille den ene lille delen. Men neeeida, så enkelt skulle det vise seg å ikke være. Ettersom det er såpass lenge siden vi kjøpte den, har jo jeg selvsagt ikke tatt vare på kvitteringen. Det var visst totalt umulig å skaffe den delen uten kvittering. Kommoden er fortsatt i salg, og med kvitteringen var det null stress å bestille opp delen. Jeg skal med glede betale den, men hva skal jeg gjøre ettersom jeg ikke har kvittering?? Kjenner jeg blir så utrolig frustrert av at det ikke går ann å få tak i den delen. Vil jo gjerne bruke kommoden, men den står fortsatt halveis montert ettersom vi trenger den listen før vi gjør ferdig resten.

Noen som har vært borti en lignende sak?? Evt har noen tips og råd for hva jeg kan gjøre?

Dersom denne fortsatt er i handelen høres det meget merkelig ut.

Jeg mistenker du har truffet en kundebehandler på en dårlig dag.

Jeg ville forsøkt å inge på ny - evt tatt med meg lista til butikken og forsøkt å få kjøpe den der.

Det burde ikke være noe problem, og jeg kjenner IKEA som svært kundevennlige og serviceinnstillte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom denne fortsatt er i handelen høres det meget merkelig ut.

Jeg mistenker du har truffet en kundebehandler på en dårlig dag.

Jeg ville forsøkt å inge på ny - evt tatt med meg lista til butikken og forsøkt å få kjøpe den der.

Det burde ikke være noe problem, og jeg kjenner IKEA som svært kundevennlige og serviceinnstillte.

Jeg syns også det er merkelig. Er jo bare Ikea som fører denne kommoden også, så jeg ser ikke helt problemet. Får ringe på nytt på mandag og håpe jeg treffer på et mer samarbeidsvillig menneske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vedkommende misforstod og trodde du krevde å få det som reklamasjon? Er eneste grunnen jeg kan se til at de krever kvittering, det er jo ingen grunn til å kreve kvittering for å bestille noe du skal betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på Ikea - gå og finn varenummeret på kommoden. Gå deretter til kundeservice og forklar saken. Ta evt med deg delen som er ødelagt slik at de får se den, så vil jeg tro at dette løser seg. At det vil ta litt tid der og det er litt kø er sånnt en må regne med på Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig rart ut synes jeg. Jeg har selv vært borti at festene til en stang i et klesskap knakk, og da skrev jeg bare en mail til kundeservice og fikk en ny del i posten. Det uten å vise til kvittering eller bilde av skaden eller noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vi så uheldige å snuble å få kneet igjennom en aspelund skapdør. Det er tynn, tynn spon, så det skulle ikke akkurat mye til.

Hvertfall så heiv jeg meg på telefon til IKEA, med de henviste meg videre å sa jeg måtte sende mail til kundeservice.

Jeg ønsket å kjøpe en ny dør til skapet, men det fikk jeg beskjed om at IKKE gikk ann..

De selger visst ikke deler, bare hele ting. Og å bestille en ny dør for meg er visst umulig :/

Jeg hadde kvitering å alt, men har det uansett noen ting å si når det ikke er reklamasjon?

Veldig dårlig av IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Ikea ikke har løse deler til alle produkter er vel en av grunnene til at de er så billige? Det ville jo være et logistikkhelvete av en annen verden om de skulle ha et delelager til alle produktene sine, som sannsynligvis ville kostet dem mye penger. Skjønner det godt jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Ikea ikke har løse deler til alle produkter er vel en av grunnene til at de er så billige? Det ville jo være et logistikkhelvete av en annen verden om de skulle ha et delelager til alle produktene sine, som sannsynligvis ville kostet dem mye penger. Skjønner det godt jeg.

Jeg syns det er litt rart at de i det minste ikke engang kan bestille inn deler fra produsenten jeg.

Mangler man en dør burde det jo bare være å bestille inn en dør liksom. Forventer ikke at Ikea sitter inne selv med deler til alt som er.

Men å ikke bestille inn om en kunde spør syns jeg er dårlig service.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting kan de bestille og noen ting kan de ikke bestille. Det kommer ann på de forskjellige fabrikkene og det er fint lite Ikea lokalt kan gjøre med det. Men jeg kan bare ikke se hvordan det blir til dårlig service at de ikke kan bestille en del dere har ødelagt.. Hvor mange steder kan man egentlig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle skru sammen mine møbler i fjor sommer (etter at de hadde vært på lager 1 år), så viste det seg at alt av skruer og smådeler var borte.

Jeg hadde ingen kvitteringer på møblene mine, men jeg fikk da kjøpt de delene jeg trengte på kundeservicen i butikken. Det var faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Hadde også en plate som var gått i stykker, denne hadde de ikke på lager men de bestilte den opp til meg.

Så tommel opp for servicen for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tips: Mange deler selges løst i billigkroken. Malm, for å ta det som et eksempel, finnes den en del løse deler av. Men da må man fysisk reise ut på et varehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Pratet dere bare med den ene personen?

Ring igjen så du får prate med en annen person.

Jeg har aldri hatt problemer med IKEA, selv ikke da mannen klarte å knuse en haug med tallerkner rett etter at vi hadde betalt for dem...vi fikk nye med en gang uten å måtte betale for det.

Kontorstol som gikk i stykker etter ca 1 år, vi ringte og forklarte problemet, men hadde ikke kvitteringen lengre.

Ikke noe problem, neste gang de var i området for å levere til andre kunder så kom de innom med en ny stol og tok med seg den gamle.

Så det kan hende at det bare var den ene kundebehandleren som var litt vel vrang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de alltid har vært behjelpelige, jeg.

Vet heller ikke om noen annen forretning som har gratis selvplukk for skruer og andre smådeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca halvannet år siden kjøpte vi en kommode på Ikea. På grunn av oppussing har vi ikke hatt mulighet til å ta den i bruk før nå, men for et par uker siden ble rommet ferdig og kommoden skulle monteres. Endelig!! :) Men under monteringen var min mann uheldig og brakk den ene listen som er mellom skuffene i 2. Pytt pytt, sånt kan skje... Så da var det bare å kaste seg på tlf til kundeservice for å bestille den ene lille delen. Men neeeida, så enkelt skulle det vise seg å ikke være. Ettersom det er såpass lenge siden vi kjøpte den, har jo jeg selvsagt ikke tatt vare på kvitteringen. Det var visst totalt umulig å skaffe den delen uten kvittering. Kommoden er fortsatt i salg, og med kvitteringen var det null stress å bestille opp delen. Jeg skal med glede betale den, men hva skal jeg gjøre ettersom jeg ikke har kvittering?? Kjenner jeg blir så utrolig frustrert av at det ikke går ann å få tak i den delen. Vil jo gjerne bruke kommoden, men den står fortsatt halveis montert ettersom vi trenger den listen før vi gjør ferdig resten.

Noen som har vært borti en lignende sak?? Evt har noen tips og råd for hva jeg kan gjøre?

har du betalt med kort,så finner du igjen summen i nettbanken.

jeg er så lei av kvitteringer for alt....man kjøper en ting til 200 kr,så ryker det med en gang. hvor mange kvitteringer skal man gjemme? man putter noe i lommeboken,vesken,lommer.....ugh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Consensio

Derfor har man en boks som man kan legge alle kvitteringer oppi. En gang i blant rydder jeg i kvitteringene ved at jeg setter dem fast i en perm.

Veldig enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Ikea og spør, og vær hyggelig selv også. Da vi flyttet, ble en Malmkommode skadet hos oss, og je spurte om det var mulig å få kjøpt nye "lister" mellom skuffene. Vi fikk nye lister, uten å måtte betale. :) Men det kan jo hende at det er deler de ikke har også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt rart at de i det minste ikke engang kan bestille inn deler fra produsenten jeg.

Mangler man en dør burde det jo bare være å bestille inn en dør liksom. Forventer ikke at Ikea sitter inne selv med deler til alt som er.

Men å ikke bestille inn om en kunde spør syns jeg er dårlig service.

Det er faktisk ikke mulig for ikea å bestille slike enkelt deler hos leverandørene. Mest sannsynlig ville det kostet Ikea mer enn det skapet deres kostet å få produsert opp en enkelt dør, og fått den spesialsendt til ditt varehus eller til deg. Det er ikke dårlig kundeservice å ikke kunne erstatte noe du selv har ødelagt. Skulle ikea hatt muligheten til å bestille denne ene døren til deg så kan du være sikker på at prisnivået ikke hadde vært på langt nær så lavt på ikea som det faktisk er. Jeg vil anbefale deg å søke på finn eller en markedsplass. det er godt mulig at du finner noen som ønsker å selge det samme skapet billig.

har du betalt med kort,så finner du igjen summen i nettbanken.

jeg er så lei av kvitteringer for alt....man kjøper en ting til 200 kr,så ryker det med en gang. hvor mange kvitteringer skal man gjemme? man putter noe i lommeboken,vesken,lommer.....ugh....

Kvittering er faktisk beviset for at du har kjøpt produktet, og når. Hvis du ønsker å få noe igjen på garantien på et produkt så må du faktisk bevise at produktet er innenfor garantitiden. En produsent kan ha produsert og solgt det samme produktet i flere år, og det er dessverre så alt for mange som prøver å snyte på slike ordninger. så ja, kvittering er faktisk nødvendig.

til ts :)

Hvis du betalte med kort og kan finne igjen transaksjonen med nøyaktig sum og dato så kan du ta den med til varehuset ditt, og de kan forsøke å lete frem kvitteringen din på kundeservice. det kan ta noe tid da det er vanvittige mengder med kvitteringer en må lete gjennom, men det går. Kan og være en fordel om du husker navnet på noen av tingene du kjøpte da :) Det er godt mulig at du traff på en som hadde en dårlig dag og. Jeg ville ha søkt opp produktet på nettsiden deres og funnet artikkelnummeret på den der. deretter ville jeg ha ringt de opp igjen og sett om ikke det hadde vært en annen person i andre enden denne gangen. Men husk at de ikke kan søke opp kvitteringen din via kundesenteret du ringer til. den ligger i databasen til varehuset du handlet hos.

hvis det er mulig å bestille delen så får du nok bestilt den ts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...