AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Hei! For 2 måneder siden oppdaget jeg at jeg ikke har fått det jeg har krav på fra lånekassen. Situasjonen er at jeg studere og har et barn på 2år. Mannen min tjener under en viss sum, noe som fører til at jeg har krav på ekstra stipend i måneden. Det har vært endel sykdom ol. etter fødsel, så utbetalinger ift. lånekassen var ikke noe vi tenkte over. Har selvfølgelig sendt inn all dokumentasjon, men lånekassen har glemt å sjekke om jeg har rett til ekstra støtte fordi mannen tjener under den visse summen. Uansett: oppdaget at jeg, gjennom 2år, ikke har fått den ekstra støtten. Tilsammen vil det si 1430kr * 20mnd!! :O. Veldig mye med andre ord(ihvertfall for oss/meg, som lever på et stramt budsjett hver måned). Så: sendte inn en mail om dette, fikk til svar at dette var en sak som krevde grundig saksbehandling... Veldig spent på hva som blir utfallet. Ser jo at det er min feil som ikke har fulgt opp bedre og sett at jeg fikk for lite utvetalt, samtidig så er jeg så ekstremt nai at jeg trodde virkelig de hadde gjort riktig... Når jeg sendte inn søknad om foreldrestipend så krysset jeg av for at lånekassen skulle vurdere om jeg fikk ekstra stipend, eller ei. Så det er jo de som har gjort en feil. Er det noen som har erfaring fra liknende situasjon? Hvor lenge har dere måtte vente på saksbehandling fra lånekassen? Hvis de så sier at de mangler dokumentasjon for at jeg har søkt på det/om de har rotet bort papirene mine, kan de da bare skylde på meg for ikke å ha tatt kontakt før? føler meg SÅ dum som ikke har funnet det ut før ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå