AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Trenger et råd her I sommer hadde jeg leiebil i ti dager, som en del av et forsikringsoppgjør etter en påkjørsel. Bilen ble knapt brukt. I løpet av de ti dagene kjørte vi den maks 10 mil. Inkludert turen frem og tilbake til utleiefirmaet. Da jeg leverte den tilbake, parkerte jeg den i parkeringshuset på Gardermoen, der utleiefirmaet har plasser, før jeg leverte nøkkel på kontoret inne på flyplassen. Noen uker etterpå dumper det ned et krav om erstatning for en skramme på bilen. Jeg og mannen min (som jobber med biler og har argusøyne på slikt) er 110 prosent sikre på at det ikke var noen som helst slags skramme på bilen da vi leverte den fra oss. Skrammen var også ved bagasjerommet, som vi ikke har brukt i det hele tatt. På tross av at vi har sagt dette til bilutleiefirmaet, og sagt at vi ikke føler at det er riktig at vi skal betale dette, fikk vi nå brev om at saken er oversendt til forliksrådet. Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre. Jeg kan jo ikke bevise at det ikke var en skramme på bilen, men samtidig kan jo ikke de bevise at skrammen ikke ble påført bilen i parkeringshuset etter at jeg hadde gått fra den. Men jeg regner med at utleiefirmaet har forsikra seg i bauger og kanter mot at de skal bli erstatningspliktig for noe som helst. Jeg har jo selvsagt ikke kontrakten lengre, så jeg vet ikke hva som stod der. Nå lurer jeg på om det er vits i å forfølge saken til forliksrådet, eller om det bare er bortkastet tid. Om vi uansett kommer til å måtte betale for dette kan vi like godt gjøre det nå, som å bruke vår og deres tid på dette. Det føles også veldig ubehagelig å eventuelt skulle få en dom i forliksrådet på seg. Naboen vår sitter der, og det føles "ekkelt" selv om grunnen ikke er at vi ikke kan betale, men at vi ikke synes det er riktig at vi skal betale. Noen som har noen innspill?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå