Gå til innhold

Datakortet modul 4

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest22
Skrevet

Noen som har tatt den ? Hva syntes dere om testene ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Har tatt alle testene, kan ikke akkurat huske hva modul 4 var, Excel?? Syns testene var helt OK, bortsett fra Modul 1 - IT forståelse, hadde en dårlig lærer, han fikk altfor lite tid til å gå gjennom stoffet så der var det mange overraskelser underveis. 1 bestod og 15 strøk hehe... :wink:

Skrevet

Har tatt alle 7 modulene!

Gjest ¨Spiff
Skrevet
Noen som har tatt den ? Hva syntes dere om testene ?

Søkere på stillinger jeg har befatning med blir automatisk diskvalifiserte hvis dem setter opp datakortet på CV. Det å tro at datakortet faktisk er en "datautdannelse" viser direkte inkompetanse fra søkeren, og slike er det ikke plass til i vår bedrift. Takker for datakortet, da det er enklere å sile ut dem som ikke har noe innen bransjen å gjøre!

Skrevet

Jeg har tatt datakortet og ser slett ikke på det som noe utdannelse, jeg har bare fått en bred innsikt i hvordan Windows fungerer og har lært utrolig mye. 5 av mine venninner fikk jobb pga datakortet så din bedrift er antageligvis et unntak her. Men dette er vel og merke ikke innen rene IT-bedrifter, men i bedrifter der det kreves et minimum av datakunnskaper og til det bruket er det midt i blinken.

Skrevet

Quinden: Er enig med deg. For folk som søker etter jobber med generelle administrative oppgaver i en "ikke it-relatert" bedrift er sikkert datakortet et pluss, men i it-bransjen blir datakortet sett på som en vits. Det er selvfølgelig mange som har tatt datakortet innenfor bransjen også, men det går ingen ut med. Det blir sett på som latterlig når man setter det opp på en CV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...