AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Han er 15, hun er 16. Har vært kjærester et par uker. Spørsmål om å overnatte hos den andre ble besvart med et kontant nei fra min side. Hva ville du ha svart? Mitt svar er selvfølgelig det samme uansett om jeg er hennes eller hans forelder. 2
waco Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor lurer du på hva vi hadde svart om du allerede har svart? 2
Gjest Fikira Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Hvis du er redd for at de skal ha seg, så trenger du ikke bekymre deg for det. De har seg om de får overnatte eller ei =) MEN! for å svare, jeg hadde sagt ja. 19
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Ja. Har de sex, har vel både du og skolen lært dem til å bruke kondom, og det er slett ikke sikkert de vil ha sex så tidlig uansett.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Hvis du er redd for at de skal ha seg, så trenger du ikke bekymre deg for det. De har seg om de får overnatte eller ei =) MEN! for å svare, jeg hadde sagt ja. JOda, det er jeg enig i, men da bør man vel samtidig ta samtalen om blomstene, biene og beskyttelse samtidig? Selv om de gjør det uansett er det ikke sikkert det er riktig av foreldrene å legge ti rette for dette. Ungdom kan gjerne være litt forsiktige med sex, både pga det følelsesmessige og eventuell graviditet.... synes nå jeg, da. Det er jo enklest å si ja...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Jeg hadde sagt nei. Ikke pga alder, men fordi de ikke har vært sammen lenge. Her har kjærester overnattet pga avstand, men ikke før jeg faktisk kjente de og at jeg skjønte at forholdet varte over 4 uker. Jeg er ikke interessert i mange nye og ukjente ungdommer som skal overnatte. nn 3
Rosalie Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 (endret) feil tråd Endret 29. januar 2011 av Rosalie 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Jeg hadde svart nei. Ikke på grunn av sex, men det at man ved å la de overnatte hos hverandre også involverer hverandres familier mye tettere, og gir de et mye mer voksent ansvar enn hva jeg ville gitt min tenåring. 2
Gjest Krizzy Skrevet 29. januar 2011 #10 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Kjenner du kjæresten? Etter hva du oppgir i startinnlegget så ville jeg sagt nei. Men om de har kjent hverandre fra før av, og jeg hadde visst hvem det var... Så, hmmm! Kanskje jeg ville sagt ja. Edit; Altså, de skal ha kjent hverandre fra før av en LANG stund om jeg hadde vurdert å si ja. Tenkte jeg bare skulle presisere det! :gjeiper: Endret 29. januar 2011 av Krizzy
Ava Mae Skrevet 29. januar 2011 #11 Skrevet 29. januar 2011 De har vært kjærester bare et par UKER??? A big fat NO! 8
ToveM Skrevet 29. januar 2011 #13 Skrevet 29. januar 2011 Etter å ha kjent hverandre i bare et par uker, hadde det blitt nei, (eller jeg hadde låst de inne på hvert sitt rom....) 1
Daniel84 Skrevet 29. januar 2011 #14 Skrevet 29. januar 2011 JOda, det er jeg enig i, men da bør man vel samtidig ta samtalen om blomstene, biene og beskyttelse samtidig? Selv om de gjør det uansett er det ikke sikkert det er riktig av foreldrene å legge ti rette for dette. Ungdom kan gjerne være litt forsiktige med sex, både pga det følelsesmessige og eventuell graviditet.... synes nå jeg, da. Det er jo enklest å si ja... Syns vel de burde ta den samtalen om blomstene, biene og beskyttelse før man er rukket å blitt 16 jeg da. Bedre for tidlig enn for sent for akkurat det! 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #15 Skrevet 29. januar 2011 Heeelt uaktuelt! Enhver god forelder ville sagt nei. Selvfølgelig kan man ikke hindre at de har sex, men man trenger da for helvete ikke legge til rett for det og gi klarsignal! Sett at de ikke har hatt sex, så vil det helt klart legge et ekstra press på jenta ved å la henne overnatte sammen med ham. 5
kamela Skrevet 29. januar 2011 #16 Skrevet 29. januar 2011 Jeg ville sagt nei. Dersom forholdet hadde var en stund måtte jeg sikkert tatt det til ny vurdering, men ikke etter så kort tid. Og det gjelder uansett hvem de skulle sove hos, ville gått mer på prinsippet hos meg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #17 Skrevet 29. januar 2011 Selvfølgelig kan man ikke hindre at de har sex, men man trenger da for helvete ikke legge til rett for det og gi klarsignal! Veldig enig! Blir det samme som å gi barna alkohol med begrunnelsen "de drikker jo uansett". 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #18 Skrevet 29. januar 2011 Den andre forelderen har sagt ja uten at det forandrer mitt standpunkt. YS
Zoë Castillo Skrevet 29. januar 2011 #20 Skrevet 29. januar 2011 Nå har jeg ikke tenåringsbarn ennå, men hadde det vært meg så hadde jeg sagt nei. Èn ting er at tenåringer har sex, noe helt annet er at de skal dele seng natta gjennom. Forholdet blir plutselig noe annet, noe voksent og "samboersk", og det synes jeg ikke at 16-åringer trenger å føle på ennå. At de har sex kan en ikke gjøre noe med, og så lenge de beskytter seg mot sykdommer og graviditet så bør de få styre som de vil, mener jeg. Men sted å holde på får de finne sjøl! Jeg husker i alle fall at mye av moroa med å være kjærester som 16-åringer, var å prøve å finne hemmelige steder å ha sex på! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå