Gå til innhold

Jeg er så fortvilet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg aner snart ikke hva jeg skal gjøre, jeg har en nakke som plager livet av meg....

Har hatt nakkeplager etter en bilulykke når jeg var 7 år(er 29 år nå), men det har blitt veldig mye verre de siste 5 årene.

Jeg er MYE svimmel og har smerter og det som for meg kjennes ut som låsninger på den ene siden av nakken. Disse går jeg hos manuellterapaut for å få løst opp, og han sier de løser seg opp. Men jeg kjenner fortsatt denne låsningen HELE tiden. Har vært hos kiropraktor også, men det hjalp meg ingenting det heller.

Jeg har snakket med legen min om dette endeløst mange ganger, men alt jeg får beskjed om er å gå en tur!!

Nå kjenner jeg at dette begynner å tappe meg for livslyst, jeg klarer ikke holde på med barna mine så mye som jeg vil, jeg fungerer ikke skikkelig i dagliglivet...alt pga. nakken min :tristbla:

Jeg har fått Paralgin forte av legen, men hva hjelper dette da? Jeg har mindre vondt i en time eller to, men det blir jo ikke noe bedre på sikt. Et annet aspekt er at man blir fort avhengig av slike preparater og det vil jeg ikke bli.

NOEN som har noen tips til meg? Solskinnshistorier? anbefalinger?

Jeg er desperat!! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Osteopati og slyngetrening (redcord) :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nakkeproblemer i studietiden, og gikk til fysioterapeut. Hun sa at problemet satt lenger ned i ryggen, fordi jeg var altfor svai i ryggen. Så jeg fikk behandling og en del øvelser som skulle myke opp ryggen og justere svaien.

Jeg ble ikke det spor bedre, og de neste årene varierte formen fra tipptopp til sengeliggende. Hos legen fikk jeg sykemeldinger, men ikke noe hjelp. Jeg fortsatte med øvelsene jeg hadde fått av fysioterapeuten for liksom å foreta meg noe.

En dag, etter mange år, slo ryggen seg totalt vrang. Jeg klarte omtrent ikke å røre meg. Mannen min sendte meg til kiropraktor. Jeg var skeptisk, men gjorde som han sa.

Så til solskinnshistorien: :sol: Kiropraktoren tok røntgen av ryggen min. Det hadde ingen gjort før. Og hva fant han ut? Jeg er for lite svai i ryggen! Den bare ser veldig svai ut fordi et bein sitter skjevt nederst i ryggen. Så jeg har gjort feil øvelser i mange år og gjort vondt verre. (Takk til fysioterapeuten :kjefte: ) Et par behandlinger hos kiropraktoren og god veiledning, og vips! Vola! De siste fem årene har ryggen min vært finfin!

Skrevet

Osteopati og slyngetrening (redcord) :)

Jeg skal faktisk til osteopat neste uke! HÅPER han kan gi meg noen svar som ikke manuellterapauten har kunnet...

Skrevet

Slyngetrening er bra, det var det og akupunktur som reddet nakken min etter en skade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...