Gå til innhold

Hunder tisser overalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre dere hundeeierer om jeg tar på vei for ingenting, vet jo jeg kan være vanskelig av og til :ler: Har ingenting imot hunder, skulle gjerne hatt en selv :)

Vi bor i et borettslag hvor det står i pairene at det ikke er lov til å ha hund, men at man kan søke. Her er det veeeeeeeldig mange hunder. Noen hundeeiere er veldig flinke og plukker opp bæsjen etter hundene sine.......men hva med når hundene tisser overalt.....og ja da mener jeg overalt. Nå på vinteren ser det jo ekstra ille ut, men på våren lukter det ille rundt inngangspartiene på blokkene.

Det jeg har problemer med er at beboerne steller seg i døråpningene eller lufter hundene rett ved inngangene. Rundt inngangspartiet er det helt gult overalt og det er helt umulig å la ungene løpe rundt og kaste seg i snøen, det er nemlig garantert at de havner i hundepiss. Bør ikke hundeeierne ta med seg hunden litt lengre ut mot veien før de lar dem tisse, jeg vet det går an. Jeg har passet hunder over lengere perioder og vi har holdt hunden i bånd til vi kommer bort fra blokkene. Det hadde jo vært koselig for ungene å leke rundt her vi bor.

Jeg vet jo at da man bor i borettslag må man tåle litt, men det er vel de som har valgt å ta seg hund som skal ta hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Jeg er til dels enig med deg og vet at mange blokker i Oslo har forbud mot hundelufting på plenen utenfor inngangsdører.

Jeg lot min hund først tisse litt lengre borti veien ved noen trær.

Men hun tissa over hele plenen i parken der alle lå og solte seg :skratte: Men det synes ikke så folk tenker ikke over dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man bor plasser med felles uteareal burde hundene holdes vekke fra de plassene, utenom skog. folk som ikke plukker bæsj etter seg kunne latt vært å ha hund! jeg mener diarè er et grensetilfelle, men jeg har alltid med meg vann å litt tørr jord å det hjelper mye. tissing bør fåregå der andre ikke oppholder seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor i blokk og synes hundeeiere som bevist bruker uteområdene til lufting av hund er uegnet som eiere OM dette er alt hunden får av tur.

Dessuten er det rett og slett ekkelt med tisseflekker her og der og ikke minst på selve byggningene!

Det går faktisk ann å prate,forstyrre og fjerne bikkja før den setter seg/løfter labben

Min får skjeldent lov til å tisse på området tilhørendes borettslaget da jeg synes det ser stygt ut og andre folk skal bruke plassen.Eneste gangen en av mine hunder har bæsjet på området var som valp eller syk i magen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk ikke styre totalt hvor hundene tisser da.. jeg forøker å holde mine borte fra inngangspartiet, men på plenen får de tisse. Synes faktisk det er vel så ille med alle ungene i nabolaget som slenger godteripapir og matrester over alt... :kjefte::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan faktisk ikke styre totalt hvor hundene tisser da.. jeg forøker å holde mine borte fra inngangspartiet, men på plenen får de tisse. Synes faktisk det er vel så ille med alle ungene i nabolaget som slenger godteripapir og matrester over alt... :kjefte::fnise:

Hvis man ikke klarer å styre hunden siden bør man kanskje ikke ha hund. Jeg har hatt hund hele livet og har ingen problemer med dette. Jeg holder hunden i kort bånd til vi kommer unna inngangspartiene og fellesområdene. Fellesområdene er noe alle eier felles, og er ikke dette litt urettferdig ovenfor de som ikke har valgt å ha hund i "hagen sin".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt urettferdig for oss som ikke har valgt å ha grisunger og fylliker rundt også, men sånn er livet. Jeg holder dem unna, men tissing kan skje i et uoppmerksomt øyeblikk... og det er det teiteste jeg har hørt at DET er en grunn til ikke å ha hund :hoho: Hva da med katter som løper rundt og gjør fra seg overalT?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så hysterisk at hvis jeg ser en hund tisse på plenen så står jeg og ergrer meg og river meg i håret, men her er det veldig mange hunder og alle lufter hundene på fellesområdene og ved inngangspartiene. Jeg har til og med sett folk lufte hundene på lekeområdene og det er bare ufint. Dessuten hadde det vært koselig og hatt piknik med barna i "hagen vår", men siden det er så mange som bruker det som luftegård for hunden siden er det jo helt umulig.

Grunnen til at jeg spurte her på forum er fordi jeg vurderer å ta det opp på generalforsamlinga, men vet ikke om det er en viktig nok sak. Jeg synes kanskje det burde være noen regler for hundehold. Det er jo ikke lov å ha katter som ferdes fritt fordi de kan gjøre fra seg hvor som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i at er ufint... det er vel regler for slikt? Hvis ikke bør det tas opp slik at det BLIR regler for det. Men vær klar over at det kan være både hunder og katter som IKKE bor i din blokk som legger igjen visittkort også.... det bør også settes opp søppelkasser hvis det ikke finnes allrede slik at det blir enkelt å plukke opp eventuell bæsj og kaste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt urettferdig for oss som ikke har valgt å ha grisunger og fylliker rundt også, men sånn er livet. Jeg holder dem unna, men tissing kan skje i et uoppmerksomt øyeblikk... og det er det teiteste jeg har hørt at DET er en grunn til ikke å ha hund :hoho: Hva da med katter som løper rundt og gjør fra seg overalT?? :lol:

Er ikke lov med katter her i borettslaget, nettopp av den grunn at de gjør fra seg overalt. Vi har noen fylliker her, men har ikke merket noe til dem, de sitter vel mest inne med flaska :skaal: Ikke kan jeg kalle ungene her i borettslaget for grisunger heller, det er veldig lite matrester og godtepapir i området her, men så sitter de nok mest inne på data'n :hallo:

Som jeg skrev nedenfor så bryr jeg meg ikke om at man ikke rekker å gå litt lenger bort med hunden før den tisser hver eneste gang, men når eieren står i døråpningen, eller like ved inngangspatiene fordi de ikke gidder å gå ut med hunden, da synes jeg ikke det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt enig! For hunden trenger tur også! Og selvfølgelig skal man ta hensyn. Men jeg reagerte på innlegget hvor det fokuseres på at man ikke kan ha hund hvis man skulle være så uheldig av og til at hunden skulle tisse på feil sted. Den statistikken der tror jeg ikke noen hundeeiere kan påberope seg og det blir bare latterlig. Jeg tar alltig mine hunder bort fra inngangspartiet og jeg passer på at de får gode lange turer slik at de ikke står inne og bjeffer hele tiden OG jeg plukker ALLTID opp. Det er et minstekrav. MEN, det skjer innimellom at de rekker å slippe fra seg en liten tisseskvett uten at jeg ser det før det er for sent :skratte: Jeg har derimot naboer som har en liten hun som påde tisser og driter rett utenfor døra OG står inne og bjeffer HELE dagen! Jeg som hundeeier synes også dette er uakseptabelt. Men ærlig talt er det så mye som er uakseptabet i blokka hvor jeg bor at jeg mer eller mindre har gitt litt opp... jeg går også med flytteplaner så det spiller også inn da... men det bør jo tas opp!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diare klarer man ikke å ta opp om sommeren. Vinteren er litt lettere.

derfor er det greit med litt jord eller en flaske vann, sjøl om man ikke får med seg alt, prøver men jo. :fnise: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i borettslag og har hund. Hunden må gå fot og får ikke lov å gjøre fra seg i nærheten av blokkene/uteområder tilknyttet borettslaget. Synes det er ekkelt med tisseflekker overalt rundt hus/bygninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i borettslag og har hund. Hunden må gå fot og får ikke lov å gjøre fra seg i nærheten av blokkene/uteområder tilknyttet borettslaget. Synes det er ekkelt med tisseflekker overalt rundt hus/bygninger.

Halvparten er sikkert fra fulle folk og katter :skratte: har også sett foreldre som drar ned buksa på ungene og lar dem pisse inne i bussbura. DET er ekkelt det :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta det opp.

Jeg ser at hos meg så tisser hunder langs hekken min. Greit nok. Det jeg ikke synes er ok er at hundeeier tillater hunden å tisse på hjørnet til min innkjørsel. I tillegg så sto bilen min noen dager og det ble ikke måkt foran den. Dermed hadde noen tillat hunden sin å tisse der. Altså 50 cm fra bilen samt akkurat der jeg går inn til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...