AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Er ikke ute etter å rakke ned på noen, men lurer egentlig på hva som er vitsen med å gå på kino? Hvorfor er kino så spesielt? Synes egentlig selv det er bedre å se film hjemme alene i en god sofa. Hva er det du liker?
Gjest Raindrops Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Det er ikke alle filmer jeg ser poenget i å se på kino, men noen filmer er helt fantastisk å se på et stort lerret. Filmer som har et vakkert filmutrykk, med nydelige scener og farger. Filmopplevelsen kan i mange tilfeller bli mye sterkere for meg hvis jeg ser filmen på kino. Dessuten elsker jeg baconchips <3 Det jeg ikke liker med kino er at det er utrolig dyrt (her koster det 100 kroner, gjerne mer, for en billett, og det synes jeg er i meste laget) og at det er masse andre folk der samtidig som meg.
Golde Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Jeg liker å se filmen på et stort lerret hvor karakterene er nesten like store som i virkeligheten, og jeg liker surround-lyden. Har langt i fra sånne fasiliteter hjemme.
Ego Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Mye sterkere inntrykk! På alle måter. Derfor går jeg på kino. Lys, lyd, farger, bevegelser... alt blir så mye mer "virkelig". Dette forutsetter selvsagt at resten av kinopublikumet også vet å oppføre seg. Ingenting ødelegger opplevelsen mer enn folk som oppfører seg nettopp som om de var hjemme i sin egen stue... 6
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Film er best på kino. Også kan man kline med kjæresten i mørket 4
Gjest Sus Scrofa Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Jeg går ikke på kino. Tror faktisk ikke jeg har vært på kino på nærmere 10 år... Mye koseligere (og billigere) å se filmen hjemme, synes jeg. Pluss at da kan jeg knitre så mye jeg bare vil med godteriet mitt!!
Gjest Mynona83 Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Når jeg ser film hjemme har jeg så lett for å bli rastløs. Tenker på klesvasken jeg burde satt i gang, blir småsulten, så plutselig er jeg på kjøkkene og snoker i kjøleskapet. Jeg følger ikke like mye med når jeg ser hjemme. På kino er jeg helt konsentrert på filmen, og har brusen og godisen ved hver hånd, så jeg trenger ikke bevege meg når jeg er fysen. Synes filmopplevelsen blir mye mye sterkere på kino. Men det er jammen meg lenge siden jeg har vært på kino...
Gjest Fikira Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Noen filmer foretrekker jeg å se på kino. Men jeg drar aldri de første dagene filmen vises...venter til siste/nest siste visning for å unngå mye folk. får som regel kinosalen for meg selv da =D
Gjest Mahareth Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Jeg liker også å gå på kino fordi det er lettere å konsentrere seg om å faktisk se filmen når man er på kino 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #11 Skrevet 29. januar 2011 Synes det var veldig godt å lese at det er flere som meg... hater å gå på kino hvor man må sitte å balansere med brus og popcorn oppstilt i en stol hele tiden og ikke en gang kan gå på do uten å stå i kø og føle for å dusje etterpå 2
Fluffe Skrevet 29. januar 2011 #12 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Koseligere å dra på kino(da collosseum storsal) og sitte der med masse mennesker og spise varm pocorn med butter krydder på. Det er kos det. Bedere å se skikkelige storfilmer på ett gigant leret med skikkelig lys ,enn en fjotte tv hjemme og lav lyd(slik at man ikke blir klaget på) Endret 29. januar 2011 av mirandaa
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #13 Skrevet 29. januar 2011 For å se film. Ikke spesielt vanskelig å forstå det vel? Flere ting som gjør at film er bedre på kino enn hjemme: * Filmene er før ut på kino enn lansering på dvd/blu-ray * Billigere med kinobillett enn dvd/blu-ray * Bildet er betydelig større * Lyden er av en anne klasse * Man har full fokus på filmen, mens man hjemme lett blir forstyrret av andre ting * 3D film er lite utbredt for hjemmebruk * m.m. 1
Hotbots Skrevet 30. januar 2011 #14 Skrevet 30. januar 2011 Er det ingen som får vondt i bakdelen, blir rar i bena eller rastløs? Jeg elsker å gå på kino men har ikke gjort det på evigheter fordi jeg må flytte på meg hvert 5 minutt.. Så slitsomt! Som å ta fly selvom kinostolene har bedre plass..
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #15 Skrevet 30. januar 2011 hadde det funnet kinoer med godisforbud, eventuelt kinosaler for 1-2 personer, da hadde jeg antageligvis vært på kino hyppigere. filmopplevelsen blir som regel mye bedre med stort lerret, høy og god lyd, og hvis jeg er heldig - fullt fokus på filmen. som regel er jeg ikke så heldig, og sitter der omringet av folk som bråker, sitter med mobilen som lyser opp og forstyrrer - and the list goes on...
MissStiles Skrevet 30. januar 2011 #16 Skrevet 30. januar 2011 Enig. Noen filmer vil jeg helst se på kino. Bedre/større bilde og bedre lyd. Litt det sosiale om man går med flere venner. Eller med en kjæreste.
Minttu Skrevet 30. januar 2011 #18 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Noen filmer må man bare se på kino Noen blir så mye bedre på kino, enn om man skulle sett den for første gang i stua si. Som Ringenes Herre, jammen glad jeg så de på kino! Også er det koselig Det er ikke ofte jeg er på kino, men de gangene jeg er det er det koselig. Og det lukter så popcorn og godt på kinoen Og popcorn er best på kino! Endret 30. januar 2011 av Minttu
Vulpes Skrevet 30. januar 2011 #19 Skrevet 30. januar 2011 Jeg liker kino! Opplevelsen blir en helt annen enn å se film hjemme. Det er liksom litt mer spenning rundt det - planleggingen, det å komme seg til kinoen med gode venner, gå inn i salen, finne plassene, vente på at filmen skal begynne. Var hakket mer spennende da jeg var liten, men det er fortsatt litt mere gjevt enn å slå på en film på TVn hjemme. Dessuten er jo lyden og bildet noe helt annet enn hva jeg får på min billige 32" flatskjerm uten ekstra høyttalere. I tillegg kan det være ganske gøy å dele filmopplevelsen med en hel sal mennesker, selv om man ikke kjenner dem. 1
The Kitten Skrevet 30. januar 2011 #20 Skrevet 30. januar 2011 Jeg liker å gå på kino, men noen ganger vil jeg heller se film hjemme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå