AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor er det folk som er redd for alt og vil forby alt? Nå snakker jeg om helt vanlige ting. Overhørte noen eldre som satt og pratet og de virket jo tydelig opprørt over internett. Dette burde vært forbudt satt de og sa til hverandre og mente at det var farlig å ha tilgang til så mye informasjon på en gang. Og jeg vet om folk nå i 2011 som faktisk går rundt og tror at visse musikktyper kan gi hjernekreft. Kan ikke folk som ikke liker en ting bare la være å se eller bruke det så lenge det ikke er alvorlige ting som skader andre (som mord og slikt)? Er jo ikke måte på hva enkelte vil forby. Husker læreren min på undomsskolen forbø oss å høre på "bråkemusikk" for det kunne få oss til å bli kriminell og voldelig. Det er ikke mer en 10-år siden. Lurer jo mange ganger på hvor folk får det fra at alt er farlig. Finner de på det selv siden de ikke liker det?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Hvordan kan han forby elevene å høre på bråkemusikk? I timene forstår jeg at musikk er bannlyst, men... nektet han elevene å høre på musikk i friminuttene?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Hvordan kan han forby elevene å høre på bråkemusikk? I timene forstår jeg at musikk er bannlyst, men... nektet han elevene å høre på musikk i friminuttene? Det var en hun. Nei, hun nektet oss ikke direkte det i friminuttene, men hørte hun det eller hadde mistenker (de fleste bruke øreplugger) så sa hun i fra og kom med en lang liste over ditt og datt av idioti. I timen fikk vi ikke lov eller når vi var i klasserommet bare. Greit nok det, men reagerer på når argumentet er at man blir kriminell. Og burde det ikke gjaldt all musikk? Hadde hun sagt at det kan være forstyrrende og faktisk hatt en god grunn så skulle jeg ikke sagt noe, men det gjorde hun aldri. Men nå var det ikke direkte henne innlegget skulle handle om.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor er det folk som er redd for alt og vil forby alt? Nå snakker jeg om helt vanlige ting. Overhørte noen eldre som satt og pratet og de virket jo tydelig opprørt over internett. Dette burde vært forbudt satt de og sa til hverandre og mente at det var farlig å ha tilgang til så mye informasjon på en gang. Og jeg vet om folk nå i 2011 som faktisk går rundt og tror at visse musikktyper kan gi hjernekreft. Kan ikke folk som ikke liker en ting bare la være å se eller bruke det så lenge det ikke er alvorlige ting som skader andre (som mord og slikt)? Er jo ikke måte på hva enkelte vil forby. Husker læreren min på undomsskolen forbø oss å høre på "bråkemusikk" for det kunne få oss til å bli kriminell og voldelig. Det er ikke mer en 10-år siden. Lurer jo mange ganger på hvor folk får det fra at alt er farlig. Finner de på det selv siden de ikke liker det? Jeg ble provosert over dette, da jeg var yngre, men nå skjønner jeg det godt. Eldre klarer seg uten internett. De plages ikke, dersom internett forbys, tvert imot, internett har gjort at tilgjengeligheten på varer for de som ikke er på internett har blitt dårligere. Folk er ikke liberale av natur. Folk nyttemaksimerer av natur, og ønsker mest mulig frihet for seg og sitt, men det er ikke dermed sagt at de har noe nytte av å innvilge deg frihet. Dette gjennomsyrer alt i verden. Til og med politikken er slik, det er ingen fordel å gi andre friheter. Det er ingen automatikk i at om du gir andre frihet, så vil de være liberale mot deg. Musikk generelt er veldig image-assosiert. Dersom du på en eller annen måte har sympatier for folk som rapper om å slå dama, gjøre brekk, selge dop, osv, så vil ikke eldre damer, som har det samme spennings- og actionbehovet, se på slik med vennlige øyne. Damer generelt ønsker vel å forby omtrent alt, og sånn er det bare.
waco Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Sant det, alle skjønner jo det at jenter som hører på lil kim om å bli tatt bakfra og om å suge fremmede karer er jo litt mer tilbøyelig til å drikke og knulle enn en jevngammel jente som bare liker folkemusikk og gammaldans. 1
origin Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 jeg irriterer meg over at folk er så redd for ulv. så en reportaje på tv2 nyhetene om at i trysil enplass så hadde de/eller kunne få ulveskyss osv. jeg er temmelig sikker på at ulven er mer redd menneske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå