Gå til innhold

Gape hos tannlegen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere som synes at gapingen er det verste hos tannlegen? Jeg får krampe i kjeven av å gape lenge. Det gjør helt utrolig vondt. Det er det jeg gruer meg aller mest til. Var hos tannlegen i dag og skiftet en plombe. Fikk ta pause innimellom, men det var likevel grusomt. Har vondt fremdeles, 12 timer etter, er støl og øm i hele underansiktet. Er dette unormalt? Er jeg veldig pysete?

Skulle ønske det fantes et apparat eller noe som holdt munnen oppe ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhm, det finnes jo tvinger, da... Tannlegen bruker det av og til på meg pga. trang kjeve (det heter sikkert noe fancy på tannlegespråk) som gjør jeg ikke klarer å gape 100% hele tiden.

Skrevet

Jeg syns også gapingen er forferdelig. Men det verste må være bedøvelsen. Det gjør vondt å ta den, og jeg har vondt i flere dager etterpå der de stikker. Lurer på om jeg kanskje reagerer på den eller noe.

Skrevet

Uhm, det finnes jo tvinger, da... Tannlegen bruker det av og til på meg pga. trang kjeve (det heter sikkert noe fancy på tannlegespråk) som gjør jeg ikke klarer å gape 100% hele tiden.

Interessant. Kanskje jeg har trang kjeve jeg også! Eller er det kanskje noe man vet helt sikkert at man har? Hvilke andre konsekvenser har trang kjeve? Jeg har også problemer med andre aktiviteter som involverer å ha munnen åpen en stund!

Jeg har aldri hatt noen tannlege som har tilbudt tvinger, skal jammen be om det neste gang.

Skrevet

Interessant. Kanskje jeg har trang kjeve jeg også! Eller er det kanskje noe man vet helt sikkert at man har? Hvilke andre konsekvenser har trang kjeve? Jeg har også problemer med andre aktiviteter som involverer å ha munnen åpen en stund!

Jeg har aldri hatt noen tannlege som har tilbudt tvinger, skal jammen be om det neste gang.

Det har ikke så mange konsekvenser, sånn utover at det fort blir slitsomt med oralsex, og at jeg ofte setter fast drops og kjærligheter på pinne i ganen. Det sitter bom fast helt til det har smeltet litt :fnise:

Trang kjeve blir kanskje litt feil å si, så jeg skal forsøke å forklare hva jeg mener. Munnen min er rett og slett liten/smal inni (selv om det ikke synes utenpå). Det er ikke så mye plass inni der. Når det ikke er mye plass, må jeg nødvendigvis gape heeeeelt opp så tannlegen kan se hva han driver med og komme til, og det gjør skikkelig vondt når jeg må ta i så det omtrent knaker. Er det bare snakk om en undersøkelse kan jeg fint klare smerten i 5 minutter, men er det derimot hull, må vi sette på tvinger. Det gjør ikke vondt der og da, men jeg kjenner godt at jeg er støl i kjevene etterpå. Det som er positivt er at jeg slipper infernalsk hodepine etter å ha anstrengt meg for å gape, siden tvingene holder munnen åpen for meg - da trenger jeg ikke å ta i selv :)

Skrevet

Hmm, jeg har stor munn, men føler også at jeg må gape veldig, altså helt maksimalt av det som er mulig, når jeg er hos tannlegen. Jeg skal jammen be om tvinger neste gang. Eller kanskje kjøpe noen selv, de kan jo komme godt med ved oralsex og godterispising :gjeiper:

Skrevet

Er det bare snakk om en undersøkelse kan jeg fint klare smerten i 5 minutter, men er det derimot hull, må vi sette på tvinger. Det gjør ikke vondt der og da, men jeg kjenner godt at jeg er støl i kjevene etterpå. Det som er positivt er at jeg slipper infernalsk hodepine etter å ha anstrengt meg for å gape, siden tvingene holder munnen åpen for meg - da trenger jeg ikke å ta i selv :)

Men det høres faktisk ut som om du har det verre enn meg. Jeg får ikke hodepine heldigvis. En slags trøst er det jo :)

Skrevet

Men det høres faktisk ut som om du har det verre enn meg. Jeg får ikke hodepine heldigvis. En slags trøst er det jo :)

Hehe, det er alltid noen som har det verre... Det er forskjell på litt ubehag og smerter, da. Tror ikke det er mange som synes det er behagelig å sitte i stolen og gape, men er det direkte smertefullt ville jeg hørt med tannlegen om tvinger (som også muligens heter noe helt annet på fagspråk) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...