Gå til innhold

Svimmel på trening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trener regelmessig både styrke og kondisjon, men sliter ofte med at jeg blir så utrolig svimmel. Dette skjer særlig under styrketrening, og jeg lurer på om noen har en teori på hva det kan skyldes? Burde jeg gå til legen med det?

Jeg spiser normalt og bruker å spise ekstra de dagene jeg trener, så jeg tror ikke det har noe med lavt bludsukker å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen gang sjekket blodtrykket ditt?

Det kan jo være at du har litt lavt blodtrykk som blir verre når du blir varm og sliten?

Skrevet

Jeg sjekker blodtrykket ca en gang i året siden jeg går på p-piller, og har alltid bare fått høre at det er helt normalt..

Skrevet

Skjer med meg også, men har ifølge legen eksemplarisk blodtrykk. Mulig det kan være veldig variabelt..

Skulle også gjerne vite grunnen.

Skrevet

Man blir svimmel når man ikke får nok oksygen, derfor MÅ du puste under treningsøkten din. Glemmer du å puste, blir du svimmel og i verste fall kan du besvime.

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket om du har nok jern i blodet? Jeg blir fort svimmel om jernlageret er dårlig...

Skrevet

Får du i deg nok drikke?

Skrevet

Hvis du sliter ofte med at du blir utrolig svimmel vil jeg absolutt anbefale deg å gå til lege.

Skrevet

Som noen andre sa: får du i deg nok drikke? Jeg kan til tider bli litt svimmel (eller kvalm) under trening, men etter at jeg startet å passe på å drikke nok og å bytte ut vannet med sportsdrikk så hjalp det.

Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg tok meg en tur til legen, og der viste det seg at jeg har lavt blodtrykk OG jernmangel, så jeg fikk beskjed om å drikke veldig mye mer, og gjerne drikke kaffe før trening samt spise mer salt og jern såklart.

Jeg har merket litt bedring, men jeg blir fortsatt svimmel ved hard styrketrening (ja, jeg puster som en helt! :)) Får håpe det bedrer seg etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...