Gå til innhold

For sent å bli skiløper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er ei jente på 18 år som er nyfrelst på langrenn. Gikk litt når jeg var yngre, men aldri det helt store. Teknikken er brukbar, men har stort forbedringspotensiale. Jeg er treningsvillig og har lyst å prøve å satse. Er det for sent å begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags ambisjoner har du i tankene når du spør om det er "for sent?" :) Det er jo aldri for sent å begynne med en idrett, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turn er vel den eneste sporten det er "for sent" å begynne med i voksen alder.

Ellers er vel de fleste sporter fullt mulige å begynne med når en selv føler for det. Og en kan godt klare å utmerke seg hvis det er noe en både liker, trener hardt i (talent er 10% medfødt og 90% trening) og virkelig brenner for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg befinner meg i samme situasjon som deg TS, og tenkte derfor jeg skulle svare deg. Jeg er 18 år gammel også.

Jeg mener selv at det aldri er forsent å begynne med noe, og husk at du fortsatt er ung, selv om du ikke har holdt så mye på med langrenn når du var yngre. Selv tok jeg endelig mot til meg (etter nesten 1 år med somling) og tok kontakt med en skiskyter klubb i nærheten av meg, og skal endelig få prøvd sporten jeg har hatt lyst til å prøve veldig lenge. Anbefaler deg å gjøre det samme!

Så for øvrig en artikkel på nrk.no her om dagen, en gutt rundt 20 år gammel tror jeg som var ganske overvektig for to år siden, men nå er han jammen meg og deltar i NM i langrenn. Ingenting er umulig! ;-)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7475879

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å bli den neste Marit Jørgen, men du kan jo fint komme opp på NM-nivå med god innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...