Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere menn og ja jenter om jenter som har et nærmest narsissistisk forhold til telefonen sin? Har ei venninne som snakker konstant i tlf og sms som hun ALLTID må svare på. Har merket meg at dette er et fenomen blant enkelte jenter. Forferdelig slitsomt! :skravle:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne som er helt ekstrem. Utrolig irriterende når jeg er sammen med henne og hun skal holde på med den jævla mobilen hele tiden. :kjefte:

Skrevet

Har en venninne som er helt ekstrem. Utrolig irriterende når jeg er sammen med henne og hun skal holde på med den jævla mobilen hele tiden. :kjefte:

Da er hun ikke sammen med deg, men sammen med mobilen sin.

Det er uhøflig og veldig udannet å snakket i mobilen når man omgåes andre folk. Et tegn på respektløshet mot dem man er omkring med.

• Liker 7
Skrevet

Hehe, ja enkelte er helt fenrilsk når det gjelder mobilen sin :ler: Har ei venninne som blir helt fra seg når hvis hun får en sms MENS vi snakker med hverandre, og må på død og liv avbryte samtalen for å se meldinga :klaske: Så sitter jeg der da, å venter mens hun skjekker ut hva som står. Haha. Selv kan jeg lett skru av lyden og legge den langt unna meg i lang tid, og er jeg på besøk eller har besøk så lar jeg den ligge på lydløs. Jeg er likevel helt avhengi av den pga ungen min, men det er godt å kunne "være uten" også av og til. Faktisk er jeg litt lei av hele mobilbruken :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner flere gutter enn jenter som en fanatisk opptatt av mobiltelefonen sin, jeg.

Jeg bryr meg som oftest ikke, men innimellom kan det bli litt irriterende, ja.

Skrevet

Kjenner ei som blir helt ubrukelig hvis hun har glemt tlf, den er tom for strøm eller laderen er ute av drift...DRAMAQUEEN uten like hehe :gjeiper:

Skrevet

Da er hun ikke sammen med deg, men sammen med mobilen sin.

Det er uhøflig og veldig udannet å snakket i mobilen når man omgåes andre folk. Et tegn på respektløshet mot dem man er omkring med.

Åhr ja, er enig der! Jeg pleier som regel å si at "men da går jeg da" og så tusler jeg meg avgårde, med en liten knekk i selvtilliten... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å lage noen grimaser med ansiktet og hendene mine og noen tegn så det ser ut som "hallo-er-du-helt-koko-som-skravler-med-andre-når-jeg-står-her-og-ser-på?".

Neste gang du snakker med noen virkelige mennesker om noe viktig, - skal jeg ringe å ødelegge samtalen din!

Skrevet

Har egentlig ikke lagt særlig merke til det. Kanskje jeg ikke kjenner den type jenter, da. :fnise:

Gjest Consensio
Skrevet

Syns ikke flertallet er jenter, men heller gutter.

Jeg tenker at jøsses, de må jo ha forferdelig mye å si til enhver tid.

Jeg bruker min mobil kanskje (les: kanskje) en gang annenhver dag. Jeg har faktisk ikke behov for å sitte å skravle over telefon. Jeg sier det jeg har å si når jeg møter personen istedenfor.

Men, men, noen mennesker er jo født med munndiarè

• Liker 1
Skrevet

ei venninne av meg masa lenge på meg fordi hun ville at vi skulle se en film sammen. da jeg til slutt ga etter og vi satte oss ned for å se den, satt hun med trynet klistra på mobilskjermen gjennom HELE filmen. kjempemorsomt!

når det er sagt så er det kun denne jenta som er ekstremt mobilkjær av mine venner. selv får jeg til stadighet kjeft for å bruke mobilen for lite, kan fint gå i flere dager uten å sjekke den.

en kompis av meg klaga fordi han i Oslo ofte ser jentegjenger som liksom skal "henge", og alt de gjør er å stå/sitte/gå mens de alle holder på med hver sin mobiltelefon.

Skrevet

Har også lurt på det der, men synes det er minst like mange menn som har øret limt til mobilen så å si konstant. "Jeg bare MÅ ta den", og så forsvinner de i ca. en halvtime mens jeg sitter der og måper. Lurer på hvorfor den som ringer alltid er viktigere enn den som sitter en meter unna :klo:

Skrevet

Jeg kjenner faktisk ikke noen sånne, men jeg har noen venninner som gjerne bruker 2 dager på å svare på en melding selv om den inneholder spørsmål, det er jo ikke irriterende i det hele tatt....

Akkurat som om de har det så utrolig travelt, særlig...

Jeg er ikke bitter jeg altså... :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er ille å ikke plukke opp telefonen om den ringer, det kan jo være noe veldig viktig. På samme måte med å sjekke en sms. Men å stå lenge i telefonen å prate eller svare på smser synes jeg er direkte uhøflig om man er i andres selskap.

Skrevet

Jeg synes det er ille å ikke plukke opp telefonen om den ringer, det kan jo være noe veldig viktig. På samme måte med å sjekke en sms. Men å stå lenge i telefonen å prate eller svare på smser synes jeg er direkte uhøflig om man er i andres selskap.

Jeg synes det er verre å skulle overse de man er sammen med bare pga noen lyder fra telefonen. Om det skulle være noe veldig viktig, så ringer nok vedkommende opp igjen ganske snart - og gjerne flere ganger. Vi tåler alle å la mobilen ligge i perioder. At vi kan være tilgjengelige til envher tid betyr ikke at vi være det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er enig i denne -jeg tar stort sett telefonen når den ringer, og jeg sjekker for meldinger innimellom. Men har heller ikke noen stressfaktor rundt mobilen -den ligger som oftest i veska når jeg er ute, og kan godt ligge på et annet rom når jeg er hjemme.

De jeg selv snakker mest med er vel familien og jeg ringer endel pga. av skole og jobb osv. -med venner så går det stort sett i tekstmeldinger fordi vi møtes oftere. Men jeg ville uansett aldri sittet i en time å pratet med noen om jeg var midt i en samtale eller hadde besøk -sånt tar man når man har tid.

Bare en litt morsom greie: For snart ti år siden så flyttet jeg hjemmefra, og på den tiden så levde vi alle på kontantkort. En god kompis av meg hadde ringt meg uten at jeg så det, og det tok noen dager før jeg fikk fyllt opp kortet mitt nok til å ringe mobilsvar for å høre hva han sa. I min egen lille verden så tenkte jeg ikke såå mye over at dama hans hadde termin akkurat den uka fordi jeg selv nettopp hadde flyttet og begynt i ny jobb, stress på alle kanter.

-Oh, yes, mobilsvarmeldingen var som følgene: "(mitt navn) -jeg har blitt pappa, (mitt navn) JEG HAR BLITT PAPPA!!! NÅ LIKSOM, FOR BARE TI MINUTTER SIDEN; JEG HAR BLITT PAPPA!!!!!"

Kjiper'n å ringe tilbake etter tre dager med en "GRATULERER!!! Øh, ja, nei ,du skjønner..."

:ler:

Skrevet

Er så lei folk som nesten tilber mobilen sin. Sjekker den hvert 3 minutt og ringer folk støtt og stadig når man er sammen de.

Skrevet

Kanskje de er ensomme?

Det må jo heller være motsatt, at de har mye som skjer rundt seg og får mye meldinger...

Skrevet

Tja, folk som ikke føler seg ensomme vil vel heller ikke være tilgjengelig hele tiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...