AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Hei Jeg bare lurer på om det er farlig, eller unormalt og ha mye hjertebank? Gikk med hjertebank i går på dagtid men det var ikke hele tiden, det kom av og til. Og på kvelden så fikk jeg skikkelig mye hjertebank og det hamrer ganske tungt når det blir på det verste. Og i dag har det også pågått. Jeg blir jo litt redd for at det kan være unormalt eller farlig. Det skal sies at jeg er vant med og få det AV OG TIL, jeg drikker mye pepsi max og det hender at jeg får det da, og i går drakk jeg mye pepsi max selv om jeg hadde hjertebank fra før. Men jeg skal selvsagt ikke drikke noe nå. Og jeg er til tider plaget med og bli veldig stresset men har ikke vært det på en stund nå i og med at jeg er arb. ledig, og jeg plages også med angst og at jeg anstrenger meg mye i sosiale situasjoner uten at jeg helt tenker over det selv. Men denne uken har jeg stort sett ligget på sofaen og ikke vært ute i mye sosiale sammenhenger, bare vært ute med hunden og på butikken. I tilegg så skal jeg begynne på p-pillen om noen dager og er litt redd for at det skal bli værre eller ha noen innvirkning på hjertebanken :S noen som vet? hilsen bekymret
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Hei Jeg bare lurer på om det er farlig, eller unormalt og ha mye hjertebank? Gikk med hjertebank i går på dagtid men det var ikke hele tiden, det kom av og til. Og på kvelden så fikk jeg skikkelig mye hjertebank og det hamrer ganske tungt når det blir på det verste. Og i dag har det også pågått. Jeg blir jo litt redd for at det kan være unormalt eller farlig. Det skal sies at jeg er vant med og få det AV OG TIL, jeg drikker mye pepsi max og det hender at jeg får det da, og i går drakk jeg mye pepsi max selv om jeg hadde hjertebank fra før. Men jeg skal selvsagt ikke drikke noe nå. Og jeg er til tider plaget med og bli veldig stresset men har ikke vært det på en stund nå i og med at jeg er arb. ledig, og jeg plages også med angst og at jeg anstrenger meg mye i sosiale situasjoner uten at jeg helt tenker over det selv. Men denne uken har jeg stort sett ligget på sofaen og ikke vært ute i mye sosiale sammenhenger, bare vært ute med hunden og på butikken. I tilegg så skal jeg begynne på p-pillen om noen dager og er litt redd for at det skal bli værre eller ha noen innvirkning på hjertebanken :S noen som vet? hilsen bekymret Dette høres helt normalt ut. Med mye stress og lite søvn, kanskje over lengre tid vil man få mye hjertebank. Men ettersom du nå bare har ligget på sofaen, og er evt. mye i ro, og samtidig drikker mye pepsi max vil det nok ikke hjelpe mot hjertebanken. Pepsi max inneholder stoffer som kan påvirke deg (nesten som cola), kanskje du bør holde deg unna pepsi max en periode? Gå deg turer på minst 15-30 min så ofte som du kan. Det hjelper mot bekymringer. Etter en stund vil du nok merke forskjell. Hjertebank er slettes ikke farlig, det er bare et "tegn" på at du lever.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Dette høres helt normalt ut. Med mye stress og lite søvn, kanskje over lengre tid vil man få mye hjertebank. Men ettersom du nå bare har ligget på sofaen, og er evt. mye i ro, og samtidig drikker mye pepsi max vil det nok ikke hjelpe mot hjertebanken. Pepsi max inneholder stoffer som kan påvirke deg (nesten som cola), kanskje du bør holde deg unna pepsi max en periode? Gå deg turer på minst 15-30 min så ofte som du kan. Det hjelper mot bekymringer. Etter en stund vil du nok merke forskjell. Hjertebank er slettes ikke farlig, det er bare et "tegn" på at du lever. Jeg ringte legevakten for og høre hva de kunne si siden jeg var bekymret. Og de sa jeg skulle komme og ta en EKG, og alt er helt normalt Jeg går foresten tur hver dag (har hund) Har fortsatt hjertebank men litt sjeldnere enn tidligere, så det går vell over snart. men kommer nok til og savne pepsi max ... :/ Jeg bruker og få hjertebank av og til når jeg drikker det men det har aldri vært så sterkt og vart så lenge som nå, så jeg vet jo at det kan skyldes pepsi max`en samt andre ting som foregår nå jeg er urolig for.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Jeg ville nevnt det for legen neste gang du er der så han/hun kan sjekke jernlager og stoffskifte, kan ofte få hjertebank dersom det er noen uregelmessigheter der. Ellers så er angst/stress og koffein viktige grunner til hjertebank.
Lissi Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Sjekk om du har høyt stoffskifte og kutt ut skitbrusa! Det er stoffer i som gjør det verre. Jeg var selv avhengig av PM, og sluttet i mai. Føler meg bedre, sover bedre, og hjertebanken og angsten er borte Google bivirkninger på feks koffein... der står panikkangst!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå