spinnwild Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jeg skal lage smoothies og lurer på om en smoothie med agurk vil bli bra/godt? Hadde vel egentli tenkt å dele den opp å snavle ved siden, men agurksmoothie høres jo bra ut...?
Supraspinatus Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Jeg skal lage smoothies og lurer på om en smoothie med agurk vil bli bra/godt? Hadde vel egentli tenkt å dele den opp å snavle ved siden, men agurksmoothie høres jo bra ut...? Agurk smaker jo egentlig ganske dårlig for seg selv, så jeg kan ikke tenke meg at det blir noe godt. Du kan jo selvsagt ha en annen smak enn meg, men jeg synes agurk passer best på skiven eller i salat.
-Fisken- Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Agurk, yoghurt og ingefær kunne kanskje være noe?
Pingting Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Jeg bruker agurk i smoothie ganske ofte, men da er det ikke den som er hovedfrukten. Agurk smaker jo ikke all verden - men den er litt søtlig og frisk, og passer godt sammen med f.eks. grønt eple eller pære og kiwi. Har også prøvd meg på diverse varianter av grønnsakssmoothier med f.eks. tomatjuice, gulrot, agurt og stangselleri + litt havsalt og tabascosaus. Og agurk med melon (honningmelon, cantalupe e.l.) er veldig godt! Jeg pleier forresten å skrelle den først. Hvis den har tynt skall gjør det ikke noe om det blir med, men litt tykkere skall har en tendens til å smake litt bittert synes jeg. 1
Vulpes Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Kjør på Jeg har akkurat kjøpt meg blender og prøver meg fram på diverse smoothieblandinger. Her om dagen putta jeg en halv agurk oppi (sammen med bærblanding, bananer, honningmelon, naturell yoghurt og appelsinjuice). Ble kjempegodt! Smakte egentlig ikke agurken, men jeg regner med at den hjalp til å gjøre smoothien litt friskere og mer tyntflytende. Nå er jeg glad i agurk ellers og da, kan fint sitte og knaske agurk alene.
Pingting Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Når ble agurk en frukt? Pr. botanisk definisjon så er alt med frø frukt. Tomater, avocado og grsskar er også frukt. Til og med nøtter og korn kan falle inn under fruktdefinisjonen. (også er det selvfølgelig litt mer komplisert enn som så, bl.a. skiller man mellom ettårige og flerårige planter - men det jeg nevnte ovenfor er såvidt jeg har forstått hovedskillet) Kulturelt derimot, er skillet litt annerledes og stort sett basert på hvordan det smaker og hvordan det brukes. Frukt er nesten uten unntak søt og frisk, mens grønnsaker er alt det andre. Endret 29. januar 2011 av Pingting
CafeLatte Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Pr. botanisk definisjon så er alt med frø frukt. Tomater, avocado og grsskar er også frukt. Til og med nøtter og korn kan falle inn under fruktdefinisjonen. (også er det selvfølgelig litt mer komplisert enn som så, bl.a. skiller man mellom ettårige og flerårige planter - men det jeg nevnte ovenfor er såvidt jeg har forstått hovedskillet) Kulturelt derimot, er skillet litt annerledes og stort sett basert på hvordan det smaker og hvordan det brukes. Frukt er nesten uten unntak søt og frisk, mens grønnsaker er alt det andre. oki da lærte jeg noe nytt:)
Pingting Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Alltid fint å kunne fylle opp hodet med strengt tatt unyttige fun facts!
spinnwild Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2011 Takker for mange gode svar Hadde aldri hørt om agurk i smoothie før, derfor jeg lurte får hive den ilag med resten av ingrediensene og se om det blir bra Håper på litt mer "friskhet" fra agurken liksom...
Vulpes Skrevet 29. januar 2011 #11 Skrevet 29. januar 2011 Sitter og drikker smoothie nå, laget av to mangoer, to bananer, litt frosne jordbær og litt appelsinjuice. Lurer på om jeg burde hatt agurk oppi, for den ble nesten for søt :gjeiper: Får prøve det neste gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå