Gå til innhold

Hvorfor må vi tørke oss

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor må mennesker tørke seg etter bæsjing? Vet jo at det er for å ikke få bremsespor og slikt, men ingen andre dyr må vel det? Og hva gjorde de i steinalderen og før det? Gikk folk og satte fra seg spor over alt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere dyr tørker seg med tungen sin.

Det er nok ikke bremsespor som er hovedårsaken til at vi tørker oss, det har nok mer med det at driten ødelegger huden, og gjør oss såre der bak. Og så lukter det jo ikke noe godt heller.

Skrevet

Hvorfor leste jeg dette her? :sukk:

• Liker 3
Gjest Uglefot
Skrevet

Hvorfor må mennesker tørke seg etter bæsjing? Vet jo at det er for å ikke få bremsespor og slikt, men ingen andre dyr må vel det? Og hva gjorde de i steinalderen og før det? Gikk folk og satte fra seg spor over alt da?

Hvor finner vi bremsespor? I trusa. Har dyr truse? Nei. Derav ingen bremsespor,ingen bekymring.

Hvorfor leste jeg dette her? :sukk:

..Hvorfor svarer jeg på dette.. :klo:

• Liker 2
Skrevet

Katten min lager da bremsespor midt på stuegulvet iblandt. Bedre å bruke dopapir og unngå kløe, som gammel avføring kan gi.

Gjest Uglefot
Skrevet

Katten min lager da bremsespor midt på stuegulvet iblandt. Bedre å bruke dopapir og unngå kløe, som gammel avføring kan gi.

haha,hva gjorde den? Dro rumpa si bortover gulvet?

Skrevet

Du må jo ikke da, du har et valg.

Skrevet

Granbar og mose funka sikkert fint.. :fnise:

Skrevet

Hvem sier at vi må tørke oss?

Dersom du ikke ønsker å gjøre det så er det fritt frem. Men regn med at folk etterhvert vil reagerere, og da forstår du kanskje hvorfor de fleste faktisk tørker seg..

Skrevet

haha,hva gjorde den? Dro rumpa si bortover gulvet?

Jepp, bakbena langt opp i været og drar seg fremover med fremlappene. Og jeg anbefaler TS å heller tørke seg enn å dra seg bortover på den måten. :eeeh:

Gjest Uglefot
Skrevet

Jepp, bakbena langt opp i været og drar seg fremover med fremlappene. Og jeg anbefaler TS å heller tørke seg enn å dra seg bortover på den måten. :eeeh:

:skratte:

Skrevet

Hvis man har et godt kosthold, trenger man strengt tatt ikke tørke seg... Man burde selvfølgelig gjøre det uansett pga bakterier osv, men stort sett kommer det ingenting på papriet på første tørk.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg har hørt at de ikke pusset tennene engang i steinalderen! Det gjør ikke katta mi heller faktisk. Ergo så trenger ikke jeg gjøre det?

Skrevet

Jeg har hørt at de ikke pusset tennene engang i steinalderen! Det gjør ikke katta mi heller faktisk. Ergo så trenger ikke jeg gjøre det?

Erasmus Montanus har talt!

Skrevet

Vel, det er mye man "må" som man egentlig ikke må.

Skrevet

Hvis man har et godt kosthold, trenger man strengt tatt ikke tørke seg... Man burde selvfølgelig gjøre det uansett pga bakterier osv, men stort sett kommer det ingenting på papriet på første tørk.

kostholdet har helt klart mye å si, vi er skapt til å spise slik vi gjorde i steinalderen og før, da levde vi hovedsakelig på kjøtt, egg, planter og bær.

Dagens mennesker lever på så mye annet, at selvsagt har også avføringen vår blitt annerledes.

så om man ønsker å slippe å tørke så fælt, er det kanskje en ide å prøve å tilpasse kostholdet sitt mer etter hva vi var skapt for å spise.

Gjest Anjelika
Skrevet

kostholdet har helt klart mye å si, vi er skapt til å spise slik vi gjorde i steinalderen og før, da levde vi hovedsakelig på kjøtt, egg, planter og bær.

Dagens mennesker lever på så mye annet, at selvsagt har også avføringen vår blitt annerledes.

så om man ønsker å slippe å tørke så fælt, er det kanskje en ide å prøve å tilpasse kostholdet sitt mer etter hva vi var skapt for å spise.

Det har jo blitt ganske populært med såkalt steinalderkosthold for tiden, kroppen vår er visst tilpasset det bedre.

Men jeg vet ikke om jeg ville toppet det med steinalderhygiene likevel

Skrevet

Det har jo blitt ganske populært med såkalt steinalderkosthold for tiden, kroppen vår er visst tilpasset det bedre.

Men det var ikke det som var poenget heller... Poenget er at om man spiser det kroppen trenger, søler vi ikke mer bæsj enn andre dyr gjør.

Gjest Anjelika
Skrevet

Men det var ikke det som var poenget heller... Poenget er at om man spiser det kroppen trenger, søler vi ikke mer bæsj enn andre dyr gjør.

Jeg skjønte det, var bare en spøk :)

Men med tanke på at de ikke hadde så mye peiling på hygiene i forbindelse med mat og spredning av sykdommer etc så tviler jeg litt på hypotesen om at de bare produserte sølefrie premiebæsjer og.

Skrevet

nei, jeg ville heller ikke anbefalt steinalderhygiene, men om vi spiser som vi naturlig skulle, ville vi kunnet latt vær å tørke, som vi naturlig ikke trengte. ;) Som Yme sier, grunnen til at vi må tørke, mens ville dyr ikke trenger i samme grad, er pga kostholdet.

det finnes selvsagt dyr som burde vært tørket også, ofte er dette husdyr, altså dyr som heller ikke lenger har det kostholdet de opprinnelig var skapt for. Også har man av og til dårlig mage, uansett hvordan man spiser, sånn er det for dyr også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...