Gjest Uglefot Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Eller kommer det an på sjåføren? Går forbi en holdeplass for taxi hver dag og idag så jeg ei som tente seg en røyk (passasjer,ikke sjåfør)i bilen. Pripne meg liker ikke røykstank i bil..
Sugerøret Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Skulle tro det egentlig ikke er lov,da det er en arbeidsplass? Dessuten kan være at en med kraftig allergi kommer inn etterpå og kan bli syk? Da jeg selv røyket ,reagerte jeg på folk som røyker i bil eller det oser røyk når du setter deg inn.Blir alltid bilsyk av røyklukt. I dag velger jeg vekk den bilen hvor jeg ser sjåføren sitter inne og røyker. Æsj jeg betaler og da kan jeg sette noen krav i alle fall
Wonders Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 det er røykfritt i taxier. Hun ble sikkert bedt om å slukke den etterpå.
bergans Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 (endret) Det skal være røykfritt i drosjer, på lik linje med i buss og på arbeidsplasser. Det findrer dog ikke sjåføren, eller passasjeren hvis sjåfør er ikke-røyker, å begynne turen med en real dose eau de Spy by Camel, som vedkommende er generøs nok til å dele villig ut. Endret 28. januar 2011 av bergans
Rights Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Kjører litt taxi selv, i helgene.. Har faktisk ikke vært borti noen som har spurt om å få røyke i taxien. Uansett om de har hatt 5 i promille. Har vært borti kunder som sier at det lukter så godt i bilen (Wonderbaum power!).. og at det VERSTE de vet er å ta taxi som stinker røyk. Må si meg enig.. er kjipt og skal måtte betale flere hundre kroner om bilen stinker helvete (røyk). 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Eller kommer det an på sjåføren? Går forbi en holdeplass for taxi hver dag og idag så jeg ei som tente seg en røyk (passasjer,ikke sjåfør)i bilen. Pripne meg liker ikke røykstank i bil.. Det er ikke lov. Sjåfør har heller ikke lov når han står på hildeplass,men her syndes det mye.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Min tolking av Lov om vern mot tobakksskader (tobakksskadeloven) er at røyking i Taxi ikke er lov. § 12. Røykeforbud i lokaler og transportmidlerI lokaler og transportmidler hvor allmennheten har adgang skal lufta være røykfri. Det samme gjelder i møterom, arbeidslokaler og institusjoner hvor to eller flere personer er samlet. Så dersom det lukter røyk i bilen kan du gå til en annen, ved holdeplass altså. Eller sende den avgårde igjen, uten å betale noe, dersom du har bestilt taxi på døren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå