AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Heisann, Jeg har vaert i California over en periode, og skal naa hjem igjen, ihvertfall for en stund. Jeg er alkalisk veganer, noe som innebaerer at jeg ikke spiser proteiner fra dyr, men roerer heller ikke sukker, soet frukt, hvete, korn, alkohol, osv. Jeg liker aa meditere/drive med Yoga, kort fortalt er denne livsstilen med kosthold/trening svaert viktig for meg. Foer jeg dro til CA bodde jeg paa et lite sted i Vestfold, et sted jeg syntes det var veldig vanskelig aa ha denne livsstilen, mest fordi det var mangel paa tilgang av gode raavarer og alternative matbutikker, men mye fordi det sosialt sett var litt uglesett. Naa lurer jeg derfor paa om det er noen som kan komme med tips om hvor det er mer utbredt og OK aa ha en slik livsstil, hvor det kanskje er lettere aa komme i kontakt med andre som har noenlunde lik livsstil?
Funkyraw Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 (endret) Det jeg synes er det vanskeligste med å ha en slik livsstil i Norge er at det koster mye. Men uansett, Oslo har vel det beste utvalget av helsekostbutikker og økologiske matvarebutikker (kinsarvik f.eks), men det er jo naturlig da det er den største byen med flest innbyggere. Noe som dermed gjør at det er flere som er into en slik livsstil. Dessuten er det mange fine yogasentre der. Men det er det jo i alle de litt større byene. Bergen har også et fint utvalg av den slags. Du finner nok det du leter etter, uansett hvilken by du bosetter deg i! Det finnes jo overalt, bare i forskjellige skalaer. Men som sagt, du finner nok et bedre utvalg av det du vil ha i de større byene (oslo, bergen, trondheim..). Edit: Men når det er sagt, så hadde det ikke vært meg i mot å bo i en av de nydelige småbyene rundt omkring i landet altså! Bare å gå rundt i den fine naturen og føle roen. Gjøre yoga i et fint landskap osv. Det man trenger av supermat og alt sånt glutenfrie ting og bønner/linser eller te kan man jo bare bestille på iherb f.eks. Og økologisk frukt og grønt kan man få på døra en gang i uka. Dessuten kan man jo prøve å lage en kjøkkenhage! Endret 28. januar 2011 av Funkyraw
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Joda, det er lett aa skaffe raavarer saann sett. Men jeg tenker egentlig mest paa sosialt sett, jeg hadde store utfordringer med at det rett og slett ikke var sosialt akseptert aa spise slik jeg gjoer, man blir sett paa som rar, osv. Har elsket aa vaere her i California, for her har "alle" fokus paa helse, og det er enkelt aa leve saann her.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Jeg tror nok det er slik i hele Norge. Alle er skeptisk til slike matvaner og forstår seg ikke på det.. Spiser slik selv, og bor i en relativt stor by men har ennå ikke møtt likesinnede. Er nok kun i de største byene (oslo, bergen, trondheim) sjangsen er der for å finne andre mtp der er det vel litt smoothiebarer og slikt om jeg ikke tar feil?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Du vil nok finne masse skeptikere over alt i Norge. Vi er rett og slett for få til at avvikere (ikke negativt ment) ikke skiller seg ut. Men naturlig nok er mulighetene størt i Oslo, siden byen er 2 1/2 gang så stor som den nest største.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå