AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Mange betegner han som en helt og et fantisk menneske. Men har sett noen negative slengkomentarer på diverse forum (i Norge) bare de siste dagene. Og på diskusjon.no har noen satt han opp i en avstemning om hvem historiens ondeste var og han fått 2 stemmer. Men ingen sier hva de har i mot han eller hvorfor de ser på han som ond eller hva det er de mener. Så hva er galt med Nelson Mandela? Hvorfor er han en helt og et fantisk menneske for noen, men ond for andre? Vet USA hadde han på listen for terrorister intil for to år siden.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Nelson Mandela ond og terrorist????????? Alltid noen som bare MÅ provosere. Hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Det var jeg som svarte deg Ts. Svaret mitt var absolutt ikke myntet på deg. Ta ikke disse to på Diskusjon.no alvorlig, de er bare ute på å kødde. De er patetiske. Hva gjelder USA ville jeg heller ikke ta det alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Det var jeg som svarte deg Ts. Svaret mitt var absolutt ikke myntet på deg. Ta ikke disse to på Diskusjon.no alvorlig, de er bare ute på å kødde. De er patetiske. Hva gjelder USA ville jeg heller ikke ta det alvorlig. Skjønte det, men takk som oppklarer --------- Forresten, det skulle stå fantastisk og ikke fantisk (hva nå det er) i innlegget mitt
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Så bra. For meg er Nelson Mandela en stor helt og jeg har aldri verken hørt om eller lest noe sted at han ikke er den vi har blitt presentert for gjennom media. En helt utrolig person, spesielt med tanke på hans historie. Ikke mange i denne verden kunne prestert noe lignende som det han har gjort.
Mann 42 Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Det har nok noe med at ANC en periode var en de facto terrororganisasjon i kraft av den militære grenen "Nasjonens spyd" (Husker ikke hva det heter på det opprinnelige språket). De bombet politistasjoner, ødela infrastruktur, og henrettet mistenkte angivere gjennom å brenne dem levende. Bildekk rundt kroppen. Mandela, til tross for at han satt i fengsel mesteparten av tida, var leder for ANC. Ergo hadde han et visst ansvar.
Norna Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Idioten er jo en rasist, gammel kommunist og det verste som skjedde med Afrika var at Nelson Mandela fikk makt. Aids, epidemier, borgerkrig, vanstyre og masse faenskap er resultatet av at den mannen kom i posisjon.
Mann 42 Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Idioten er jo en rasist, gammel kommunist og det verste som skjedde med Afrika var at Nelson Mandela fikk makt. Aids, epidemier, borgerkrig, vanstyre og masse faenskap er resultatet av at den mannen kom i posisjon. Ja, for det er KUN i Sør-Afrika at de har AIDS, som alle vet. Og epidemier hadde man ikke hørt om engang før Mandela slapp ut av cellen sin på Robben Island. De fleste land i Afrika hadde også fungerende demokratier før den triste dagen. Men spøk til side. Mandela er ansvarlig for at maktskiftet fra hvitt mindretall til svart flertall skjedde ganske fredelig. Det kunne gått meget anderledes for seg. Det er selvsagt ikke for sent enda for sørafrikanerne til å ødelegge det hele med å hevne seg på de hvite, men så langt har ikke det skjedd, til forskjell fra en rekke andre afrikanske land.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Idioten er jo en rasist, gammel kommunist og det verste som skjedde med Afrika var at Nelson Mandela fikk makt. Aids, epidemier, borgerkrig, vanstyre og masse faenskap er resultatet av at den mannen kom i posisjon. Skulle ønske du kunne begrunne det, alt. Har hørt flere, rettere sagt noen, si noe av det samme, men ingen begrunner det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå