Gå til innhold

Økonomi mellom jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tidsbegrenset kontrakt, hvilket betyr at jeg har jobb ut april. Søker jobber nå, selvsagt- men dersom jeg skulle slumpe til å få et jobbtilbud med oppstart f.eks 1.juli, har jeg da rett på noen støtte i mellomtiden? Jeg jobber i et yrke der det ikke er relevant med ekstravakter/ korte engasjement, og vil derfor ikke kunne skaffe meg noen inntekt i de to månedene mellom jobber. Må jeg leve på havresuppe i to måneder, eller får man f.eks. arbeidsledighetstrygd/ dagpenger i slike anledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers så får du bite i det sure eplet og ta noen vakter på et sykehjem eller butikk. Alt går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så får du bite i det sure eplet og ta noen vakter på et sykehjem eller butikk. Alt går.

TS her. Ja, jeg gjør gjerne det, jeg er bare lite optimistisk ifht. om de gidder å lære meg opp når de vet jeg vil slutte i løpet av åtte uker. Er også redd jeg vil bli vurdert som sterkt overkvalifisert? Men jeg tar gjerne ekstravakter som ufaglært dersom noen vil ha meg!

Tenker også litt på å ta vikartimer i grunnskolen (har realfagskompetanse). Da kan man kanskje skrape sammen nok timer til en liten stillingsprosent, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringevikar i grunskolen er en god ide. Spesielt slik på slutten av året sliter mange skoler med å få tak i vikarer, siden mange av ringevikarene er studenter og da går inn i eksamensperiode og sommerjobb. Er man reliable som ringevikar, havner man raskt på toppen av ringelista, og kan forvente å få jobbe nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringevikar i grunskolen er en god ide. Spesielt slik på slutten av året sliter mange skoler med å få tak i vikarer, siden mange av ringevikarene er studenter og da går inn i eksamensperiode og sommerjobb. Er man reliable som ringevikar, havner man raskt på toppen av ringelista, og kan forvente å få jobbe nesten hver dag.

Vet du om skoler som trenger dette i oslo-akershusområde? ser ingen annonser på nav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Ja, jeg gjør gjerne det, jeg er bare lite optimistisk ifht. om de gidder å lære meg opp når de vet jeg vil slutte i løpet av åtte uker. Er også redd jeg vil bli vurdert som sterkt overkvalifisert? Men jeg tar gjerne ekstravakter som ufaglært dersom noen vil ha meg!

Tenker også litt på å ta vikartimer i grunnskolen (har realfagskompetanse). Da kan man kanskje skrape sammen nok timer til en liten stillingsprosent, i hvert fall.

Det der hang jo ikke sammen i det hele tatt... Hvis du ikke har helsefagutdannelse er du heller ikke overkvalifisert for en pleieassistentstilling, og du blir lønnet som ufaglært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om skoler som trenger dette i oslo-akershusområde? ser ingen annonser på nav...

Ta kontakt med hver enkelt skole. Slikt utlyses naturligvis ikke, da dette er timevikariater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hang jo ikke sammen i det hele tatt... Hvis du ikke har helsefagutdannelse er du heller ikke overkvalifisert for en pleieassistentstilling, og du blir lønnet som ufaglært.

Jo, man kan bli regnet for å være overkvalifisert for jobben. Akkurat som man også kan bli regnet som overkvalifisert som f.eks butikkmedarbeider, selv om man ikke har utdanning innen butikkfaget.

Er TS f.eks ingeniør, så vil de sannsynligvis mene at hun er overkvalifisert for en jobb som pleieassistent, og dermed ikke ansette henne fordi de vet at hun ikke kommer til å bli værende i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VictoriaSecret*

Ta kontakt med hver enkelt skole. Slikt utlyses naturligvis ikke, da dette er timevikariater.

Ikke helt korrekt. Jeg har ved flere anledninger sett slike annonser publisert på NAV. Det kan jo være positivt for skolene å annonsere slikt, mtp. at de da får mange søknader, og navn de kan ringe. Men det er meget mulig, som Rosalie skriver, at ikke alle utlyser dette, så ta en ringerunde. Eller enda bedre; ta med CV og gå dit og snakk med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner tok kontakt med kommunen sentralt, og blir brukt som vikar på ulike skoler i hele kommunen. Noen enkelttimer her og der, og noen hele uker alt etter årsaken til vikarbehovet. Hun jobber nesten fulltid med dette!

Angående å være overkvelifisert, så går det an å ha realfagskompetanse og medisinsk kompetanse samtidig. Da er man vel overkvalifisert for pleieassistentjobber.

(Det er mange biologer, farmasøyter etc som har denne kombinasjonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...