Gå til innhold

I hvilken alder begynner barn å mobbe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og på grunn av det alle skriver her mener jeg det er veldig, veldig viktig at vi voksne tør si ifra når man er vitne til at barn ikke oppfører seg på en grei måte. Stadige tilbakemeldiger fra ulike hold er viktig for å forsøke å modifisere oppførselen til mobberne. Som til syvende og sist gagner mobber like mye som mobbeoffer.

Men det er lettere sagt enn gjort!

Hvordan si til foreldre atbarnet deres er en mobber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er lettere sagt enn gjort!

Hvordan si til foreldre atbarnet deres er en mobber?

Ja, det er søren ikke bare enkelt. Nå har jeg heldigvis sluppet å måtte takle en alvorlig mobbesak, men jeg forsøker å beholde den innstillingen at samfunnet har et felles ansvar for å gi tilbakemeldiger til barn når oppførsel ikke er akseptable. Ved enkelte tilfeller har jeg snakket direkte til barnet (dette funker som regel veldig bra, men det forutsetter at man møter barnet uten å oppsøke det), jeg har ringt foreldre og jeg har ringt skolen. Responsen man får beror mye på hvordan man fremlegger "problemet". Jeg er ikke ute etter å sverte foreldre eller barn, heller gi tilbakemelding på oppførsel slik at ting kan bli tatt tak i før det blir en hel "greie". Jeg håper inderlig at noen snakker til barna mine eller kontakter meg hvis mine barn har vært ufine med noen uten tilsynelatende grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...