matentusiasten Skrevet 27. januar 2011 #21 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Her er min mening Endret 27. januar 2011 av matentusiasten
Sarafina Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #22 Skrevet 28. januar 2011 Lokalene er absolutt uformelle. Og de har indisk vin som passer perfekt til de sterke krydrene. Kan forøvrig også anbefale New Anarkali, men de har et veldig lite lokale, så jeg ville ikke gått dit med en gruppe. Thanks!
Sarafina Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #23 Skrevet 28. januar 2011 Her er min mening så bra innlegg, tusen takk! Jewel og Mirchi må prøves (sistnevnte har jeg hørt mye om, og jeg bor ikke så veldig langt unna Lillestrøm Ser at mange anbefaler Mister India i Fred Olsens gate. Jge har vært der, men var ikke helt fornøyd. Som vanlig bestilte jeg Tikka Masala, og syntes ikke at den var spesielt god. Ikke nok smauk på curryen synes jeg, og kyllingbitene var litt tørre. Men det er jo forskjellige meninger om alt Synes at Agra var helt topp for noen år siden, veldig god curry, så det er veldig synd at de har tapt seg.
Wonders Skrevet 28. januar 2011 #24 Skrevet 28. januar 2011 (endret) Planet Bollywood på St. Hanshaugen elsker jeg http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=2415&Name=Planet+Bollywood og Bombay Darbar i Fredensborgveien 24. De lå på egertorget før. Jeg liker også godt rett etter jobb å svippe innom Jernbanetorgets egene Rasooi. Det er blitt pitte litt dyrere der, men sinnsykt godt! http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=20559&Name=Rasooi Punjab Tandoori Grønland 24 Tlf.: 22 17 20 86 er også fantastisk Innlegget er endret SportyShorty, mod Endret 7. februar 2011 av SportyShorty
matentusiasten Skrevet 28. januar 2011 #25 Skrevet 28. januar 2011 så bra innlegg, tusen takk! Jewel og Mirchi må prøves (sistnevnte har jeg hørt mye om, og jeg bor ikke så veldig langt unna Lillestrøm Ser at mange anbefaler Mister India i Fred Olsens gate. Jge har vært der, men var ikke helt fornøyd. Som vanlig bestilte jeg Tikka Masala, og syntes ikke at den var spesielt god. Ikke nok smauk på curryen synes jeg, og kyllingbitene var litt tørre. Men det er jo forskjellige meninger om alt Synes at Agra var helt topp for noen år siden, veldig god curry, så det er veldig synd at de har tapt seg. Tusen takk. Jeg spiser indisk 2-3 ganger i uka nå Sjekk ut Mirchi, ja. Veldig bra. Ellers har bror-restauranten Village Tandoori på Frogner tatt seg veldig opp. Med kanskje det aller fineste lokalet burde nok kanskje de ligge på topplisten de også. (Har ikke sjekket på mirchi på et par måneder, for øvrig). Uansett, jeg skriver jo i bloggen om at indisk mat, (eller mat generelt), er et touchy tema for folk. Mange finner seg én restaurant som blir "deres", ofte er det "den rundt hjørnet" også. Da blir man naturligvis fornærmet restauranten blir kritisert. Så det er alltid morsomt å diskutere dette - for det har en tendens til å bli liv rundt slike saker.
Sarafina Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #26 Skrevet 28. januar 2011 (endret) Tusen takk. Jeg spiser indisk 2-3 ganger i uka nå Sjekk ut Mirchi, ja. Veldig bra. Ellers har bror-restauranten Village Tandoori på Frogner tatt seg veldig opp. Med kanskje det aller fineste lokalet burde nok kanskje de ligge på topplisten de også. (Har ikke sjekket på mirchi på et par måneder, for øvrig). Uansett, jeg skriver jo i bloggen om at indisk mat, (eller mat generelt), er et touchy tema for folk. Mange finner seg én restaurant som blir "deres", ofte er det "den rundt hjørnet" også. Da blir man naturligvis fornærmet restauranten blir kritisert. Så det er alltid morsomt å diskutere dette - for det har en tendens til å bli liv rundt slike saker. Hvorfor kom ikke New Anarkali med på topplisten din forresten? Jeg har ikke prøvd den, men ser at utrolig mange andre gir den sekser på Vibb f.eks. Skulle ønske jeg også kunne spise indisk 2-3 ganger i uka, men jeg bor litt utenfor byen. Vi har 2 lokale steder her jeg bor - men maten der smakte ikke bra i det hele tatt, dessverre Liker å diskutere indisk jeg også. Maten er fantastisk god, men kvaliteten er veldig varierende synes jeg. (har ikke prøvd / lært meg å lage den selv, har en forestilling om at det blir vanskelig å lage bra indisk mat selv.) Det som er fascinerende synes jeg, er at en og samme rett smaker så utrolig forskjellig på ulike restauranter. Jeg har prøv mange indiske både i Norge og i utlandet, og det smaker vidt forskjellig hver eneste gang Endret 28. januar 2011 av Sarafina
*Joyce* Skrevet 29. januar 2011 #28 Skrevet 29. januar 2011 Bombay Darbar i Fredensborgveien er den av de indiske jeg har prøvd i Oslo som serverer chicken tikka lik den jeg har vært vant med fra "vår" lokale i London. Synes maten forøvrig også er veldig god på Bombay Darbar, allrighte lokaler og hyggelig personale. Skal vi ha indisk take-away blir det som regel Dehli Tandoori i Maridalsveien. 1
matentusiasten Skrevet 29. januar 2011 #29 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Ser flere av dere nevner Bombay Darbar. Såvidt jeg vet er denne lagt ned nå nylig. Ser ihvertfall ganske dødt ut når man kjører forbi der. Endret 29. januar 2011 av matentusiasten
Gjest Kim Skrevet 6. februar 2011 #30 Skrevet 6. februar 2011 Går stort sett alltid på New Anarkali eller jewel of India. Agra på Aker brygge må ha Norges mest "norske" Indiske mat, har aldri blitt så skuffet som der.
Gjest VictoriaSecret* Skrevet 6. februar 2011 #31 Skrevet 6. februar 2011 Er veldig glad i Jewel of India
runekki Skrevet 6. februar 2011 #32 Skrevet 6. februar 2011 (endret) . Endret 26. februar 2011 av runekki
Sekretæren Skrevet 7. februar 2011 #33 Skrevet 7. februar 2011 Tråden er ryddet pga spekulasjoner. Spm tas på PM. SportyShorty, mod
Sarafina Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #35 Skrevet 15. februar 2011 Shalimar på Sinsen. Takk for tips, alle sammen! Jeg har som regel alltid pleid å gå på Jaipur, Agra eller Zaika, jeg - nå som jeg har fått så mange tips, må jeg prøve ut flere! Hva synes dere om de 3 jeg nevner forresten? Må også sies at jeg har prøvd ut flere da, som jeg ikke har vært fornøyd med: Mister India i Fred Olsens gate, Bombay Darbar (kan virkelig ikke skjønne at de kan skryte av å ha en av Indias beste kokker, når maten ikke var særlig bra..) og et par andre som jeg ikke husker navnet på. Hvilke restauranter har dere dårlige erfaringer med?
matentusiasten Skrevet 15. februar 2011 #36 Skrevet 15. februar 2011 På shalimar har de veldig god kylling og pudina-chutney, men alt annet er dårlig. Synd. Har spist der 5-6 ganger og blir alltid litt smådårlig i magen etterpå også. Nå har Taj Mahal åpnet igjen på Torshov - der har de, ved tandoorirettene, en god saus med en sterk kokossmak. Anbefales Jeg tør og si at de største skuffelsene har vært Gate of India, Indian House, og Bombay Darbar. LATTERLIG!
Wonders Skrevet 18. februar 2011 #37 Skrevet 18. februar 2011 Shalimar Maten er ok. Pris er ok. MEN: Jeg ventet på mine venner, dette skjedde i mens jeg satt der. Jeg ble bedt om å flytte meg til ett annet bordenn hva jeg først hadde blitt tildelt, da det jeg satt på plutselig ble reservert. Jeg flyttet meg, og der var det ikke dekket på til flere enn 2 og vi var 4 på det nye bordet. Og når de omsider dekket på brettet de ikke serviettene, la ikke bestikkene på siden, eller snudde glassene slik at alt på bordet var likt. Nei da, 2 glass vanlig, 2 glass opp ned, to bestikk på hver sin side, 2 bestikk på tallerkenen over de to serviettene som heller ikke var lagt ut. De lå sleng oppå tallerkenen bare. Så...De fant ut at de skulle bytte spotter. Imens jeg ventet på mine respektive venner, å drakk Chai(pakistansk tea), så la en mann alle spottene på bordet hvor jeg satt, å begynne å skifte ut, som om jeg ikke satt der i det hele tatt. Sånnt Gjør man bare IKKE! Forstod at de som hadde plutselig bestillt bordet jeg egentlig satt ved måtte være viktige folk eller noe. Men når de omsider kom hadde noen av dem avbestillt så det bare var 3 venninder der. Når mine venner kom, å de satte seg ved det stygge halvdekkede bordet sa jeg; se på dette fæle bordet...Her har de hatt 45 minutter på seg til å gjøre jobben sin, og ikke f**n om jeg gjør det for de. Hva synes dere om det? De ble satt ut når jeg fortalte om hasteflyttingen, spottene, og la da merke til hvor jævelig det faktisk så ut...Uproffe til de grader denne kvelden!!!!!! Maten kom, og det var ikke noe å si på den. Godt noen på kjøkkenet gjør jobben sin. Men makan til behandling da, skal ikke bli utsatt for sånnt på en restaurant, hadde jeg sitti i en kebab-sjappe så, kanskje...
Wonders Skrevet 18. februar 2011 #38 Skrevet 18. februar 2011 (endret) dobbelpost Endret 18. februar 2011 av Wonders
Gjest Heloise Skrevet 18. februar 2011 #39 Skrevet 18. februar 2011 Mister India! Helt klart. www.misterindia.no Helt fantastisk
eplebanan Skrevet 27. april 2012 #40 Skrevet 27. april 2012 (endret) Taj Mahal på Torshov er best i Oslo! Det er det eneste stedet hvor jeg faktisk har fått så sterk mat jeg har bedt om. Skikkelig vindaloo Har prøvd mange andre indiske i Oslo, men det alltid vært midt på treet for meg. Anbefaler Lam Vindaloo! Mørt lam, masse deilig, sterkt krydder og nydelig tilbehør, som keemanan og reita. Skal dit i kveld Bon apetite Endret 7. mai 2012 av eplebanan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå