Gå til innhold

Er denne salaten sunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er denne salaten sunn? Er ikke så glad i salatblader (salat) så blir litt begrenset:

Tomat

Agurk

Mais

Ferdig kjøpt grillet kylling

Og litt lett dressing (hvilken dressing anbefaler dere som er veldig lett?)

Prøver å gå på “lavkarbo”

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mais inneholder vel en del karbohydrater om jeg ikke tar feil

Skrevet

takk det var jeg ikke klar over!

paprika da?

Skrevet

For å være suksessfull med lavkarbo burde du kanskje lese litt mer om det. http://lavkarbo.no/

Skrevet

paprika kan du spise, ikke mais! :) Det var en dressing som det var ganske lite karbo i, men husker ikke hvilken. Se i butikken, studer flaskene. Og du skal ikke ha en dressing som er sunn (lett, dvs lite fett og sukker i), du skal ha en dressing med lite karbohydrat i!

Skrevet

Kutt ut maisen. paprika går fint. Finn en dressing med mye fett og lite karbohydrater (altså ikke en lett-dressing).

• Liker 2
Skrevet

Nei,ikke spis pasta,brød,poteter,mais,smør,sukker,dressinger,fritert mat,osv osv..... EH...Er dette gjennomførbart på lang sikt? Spis det du vil , i moderate mengder,unngå små spising og gå deg en rask kveldstur! Det kan du leve med...å angre på en spist mais derimot,TULL!!!!!

• Liker 3
Skrevet

det var jeg som først kommenterte maisen.

Mais inneholder karbohydrater, men det er viktig at du selv tenker over hva det er du vil oppnå med dietten.

Om du ønsker å gå ned i vekt er det ikke en kortvarig diett du trenger, men en livsstilsendring.

Risikoen er jo at dietten sprekker, og så angrer du deg i hjel på at du spiste en håndfull maiskorn. Det er ikke sunt.

Jeg selv prøvde å slanke meg for en tid tilbake, og leste om lavkartbodiett. Jeg fant ut at det ikke var noe for meg; jeg er ikke interessert i å la det diktere hva jeg spiser resten av livet.

Løsningen min, som jeg faktisk, gikk ned nærmere 20 kilo på, er å spise annet tilbehør til middag. Ikke noe mer enn det. Ris eter jeg kun unntaksvis, og heller ikke spiser jeg ofte poteter. I stedet spiser jeg mye salat, grønnsaker, bønner og linser som tilbehør.

Porsjonsstørrelsen er den samme; jeg spiser til jeg er mett og ikke mer. Akkurat som jeg gjorde da jeg veide nesten 20 kg mer.

Har du smakt hummus? Det er laget av kikerter, og er kjempegodt.

lavkarbo fungerer for noen, men det er ikke riktig for meg. Om det fungerer for deg vet bare du, men ikke press deg selv for hardt; du skal kose deg med maten også :)

Skrevet

Olje med litt salt og hvitløk er en kjempe god dressing!

Spiser salat neste hver dag pga den gode dressinga.

Så får man i seg masse fett i tillegg :)

Men det kommer jo selvsagt an på åssen lavkarbo man velger.

Velger man ketolyse så må man være obs på at paprika også inneholder en del karber. Samme med tomat, agurk er lite mettende i forhold til karbene. Men lever du på en annen lavkarbo, altså høyere antall karber gjør det ikke noe med tomat og agurk. Men ville sløyfet maisen som de andre sier. Veldig mye karber i den.

næringsinnhold.no der kan du sjekke alt du spiser :)

Skrevet

Sunn og SUPERGOD kyllingsalat/ (Forholdsvis lite karbo, men ikke "LowCarb")

Fersk Spinat Rå

Tomater (gjerne små-tomater da de ser delikate ut og smaker søtere)

Agurk (skåret i terninger)

Sukkererter/Sugarsnaps (skåret i skiver)

En kyllingfilet skåret i biter og stekt

En eller to håndfuller grov pasta (Kan droppes)

Dressing, hjemmelaget pesto, eller annen hjemmelaget oljebasert dressing.

Skrevet

När det gäller dressing så skulle jag rekommendera en vinägrett med örter. :) Alltså balsamvinäger, olja och kryddor. Det krävs inte så mycket för att ge smak plus att det är jättegott! Annars kan du göra en baserad på creme fraiche, eventuellt den lättare varianten om du inte vill äta så mycket fett.

Skrevet

Haha. EAT CORN AND YOU WILL GET FAT.

Dere er så tragiske.

• Liker 6
Skrevet

Haha. EAT CORN AND YOU WILL GET FAT.

Dere er så tragiske.

Saklig du.

• Liker 1
Skrevet

OMG CORN HAS CARBS, THEY GET U FAT.

• Liker 3
Skrevet

Sunn og SUPERGOD kyllingsalat/ (Forholdsvis lite karbo, men ikke "LowCarb")

Fersk Spinat Rå

Tomater (gjerne små-tomater da de ser delikate ut og smaker søtere)

Agurk (skåret i terninger)

Sukkererter/Sugarsnaps (skåret i skiver)

En kyllingfilet skåret i biter og stekt

En eller to håndfuller grov pasta (Kan droppes)

Dressing, hjemmelaget pesto, eller annen hjemmelaget oljebasert dressing.

Kan man erstatte spinaten med en salattype, feks isberg?

Skrevet

For å gjøre salaten litt mer spennende, så kan du bruke egg (egg er en bra energikilde), avokado, litt fetaost, kylling eller svin eller fisk eller skalldyr, salatblader finnes det masse forskjellig av, som frisk spinat (som nevnt over), det er knallgodt.

du kan ha litt usaltede peanøtter i, det fungerer godt i kyllingsalater ihvertfall.

Det er masse som kan brukes, som både gir deg energien mange er redd for å miste når de kutter ned på karbohydrater, og som gjør salaten næringsrik og god.

Ta en tur innom en frukt-og grøntbutikk (typisk innvandrershappe), de har masse gode grønnsaker.

Skrevet

Guacamole kan du også bruke som dressing :) Veldig godt, og ferdig på null komma svisj!

• Liker 1
Skrevet

Guacamole kan du også bruke som dressing :) Veldig godt, og ferdig på null komma svisj!

Ja! :jepp:

Skrevet

Takk dere er fantastiske. TS herJeg er i utgangspunktet en person som HATER salat..spiser ikke salatblader spinat osv.

Er ferdig kjopt grillet kylling en usunn variant? hva slags kylling bruker dere? koker dere selv? (bor veldig upraktisk med veldig lite kjokken saa ting er ikke saa lett fortiden).

Dere gav meg mange gode ideer, skal virklig prove den hvitloksdressingen. Har dere noen andre fine oppskrifter?

Saa vil dette vaere en ok "sunn" salat?(og ikke minst mettende ).

Tomat

Agurk

Kylling

Paprika

litt egg( Inneholder ikke mye carbs?eller kalorier?(litr gronn)

Kan jeg bruke sjampingogner ogsaa? (tenkte aa lage eggerore med det i for jeg blander med salaten)

Hva med wienerpolser av kalkun?

andre forslag?takk..er ikke hel vant til aa spise salat som dere kanskje skjonner..

Skrevet

hva med reker ? saanne de selger i bokser paa rema..med vann?i lake? kan jg steke dem i egg tomat osv??

Hvordan er det med rodlok? kan jeg bruke det i salaten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...